{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.734 visninger | Oprettet:

Køb Nyer 4x4, men hvad... Jeep? Dodge? {{forumTopicSubject}}

Hej...
Overvejer at sælge min landcruiser og købe noget nyer 4hjulstrækker, stadig til den "lave" vægtafgift så fra før 06/1998. men stadig med "størrer" motor

Men ved ikke rigtig hvad jeg såden skal gå efter..
køre ikke ret meget i skoven, men gerne udover markerne, i grusgrav osv.. men bliver mest brugt til daglig kørsel og træk af autotrailer/båd..

Nogle der kan forklare mig fordele og ulemper ved :
Jeep cherokee og Jeep grand cheroke
hvad er den store forskel på de to?

Tænker også på Dodge Ram (4x4)
eller måske Patrol Gr4,2

fordele, ulemper, gode og dårlige erfaringer, kom med det

Kenneth

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb Nyer 4x4, men hvad... Jeep? Dodge?
  • #1   13. jan 2009 Jeg vil foreslå en Chevrolet silverado, præcis som min egen. bare i diesel.. V8 selvfølgelig smiley trækker fint autotrailer/båd uanset hvor du skal hen smiley

Jeep kan jeg ikke hjælpe dig med, det er jeg ikke klog på smiley

Men som du selv siger, så er en dodge ram også en mulighed, med Cummins diesel i 6 cyl.

//Martin

• #2   13. jan 2009 Min bil er ikke generelt tungere end andre 4x4. at den er for tung er ikke et godt argument.. og min den fungerer FINT i terræn skal jeg hilse og sige. spær både på for og bagaksel og center diff. standard i en Z71 udgave smiley

Men uden tvivl en lettere jeep vil ikke synke så dybt i terrænet det er rigtigt nok. og de trækker også fint vil jeg tro, men findes de i diesel ? hvis det skal være omkring en 97-98 udgave ? men benz trækker da også fnt. hvis motoren er stor nok smiley

• #3   13. jan 2009 Køb en panda 4x4 - de skulle være lige så tærrengående som landrover ifølge topgear.. smiley

• #4   13. jan 2009 Hvorfor fra før 1998 ?

Har du råd til benzinen til sådan en bil så har du vel også råd til at betale de ekstra 5000,- om året i vægtafgift

Man får laaaangt federe og bedre 4x4ere hvis man giver lidt mere.

Ang Jeep Cherokee og Grand Cherokee er det mange gange årgangen der adskiller navnet.

Først omkring 2002 tror jeg de 2 modeller kører sideløbende (og derfra hedder Cherokee nemlig Liberty i USA)
    ...jeg er ikke lige 100 på ovenstående.

Men jeg er 100 på at du skal droppe Pandaen smiley

• #5   13. jan 2009 M A C

er noget ævl at den ikke kan køre offroad fordi den er for tung...Har en 2006 dodge ram hemi sport 4x4 crewcab, og den har jeg været ude og trække en unimog op med 3 gange nu..Med spil altså.. De sidste par år der har været sne i et par dage, har jeg fulgtes med unimoggen ude og lege, og selvom han prøvede at få mig til at kaste håndklædet i ringen kom jeg igennem alle steder hvor han gjorde...

• #6   13. jan 2009 Kenneth E. N

Jeep cherokee har problemer med gearkasse og topstykkerne, så hold dig fra dem.. Ihvertfald på dieselmotorene med aut gear...

Silverado går du aldrig fejl af, men nogen af modellerne har en svaghed med dieselpumpen...Kan ikke huske hvilke årgange men det må du prøve og spørge lidt rundt omkring efter...
    personligt er jeg jo DODGE-mand, og en dodge ram går du aldrig fejl af...har endnu ikke hørt om nogen svagheder ved dem, og så er de jo samtidig råfede... smiley

• #7   13. jan 2009 MAC : Arr jeg kan nu heller ikke se hvorfor dun skulle være tunger eller mere træls offroad, end de andre...

Bandit T : Nej, skal ikke have en fiat Panda...

Krigslund VAN til salg :
    Tror heller jeg vil bruge pengene på brændstof end vægtafgiften, syntes kun det virker som en straf man skal betale....
    det dig som cykler rundt med wilbur ikk?

Michael K :
    Dodge med CommingsDiesel motor de har måske ingen svagheder?

• #8   13. jan 2009 hmm, så lige billed af din far's silverrado...
    var det de dæk han havde på som på billed?

• #9   13. jan 2009 M A C

må være før 98 de ikke kunne fåes med aut, hvis jeg forstår dig korekt.. ihvertfald er deres topper meget berygtede.. Og er det forresten stadig på nye modeller..

Det har ikke noget med vægten at gøre den sank i..jo måske har det nu nok det, men en landcruiser er sgu ikke meget lettere...tror nok nærmere det er dækvalget der er problemet...

Kommentér på:
Køb Nyer 4x4, men hvad... Jeep? Dodge?

Annonce