{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.304 visninger | Oprettet:

nordea finans {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige lidt spørgsmål, da andre må have stået i samme situation.

Min kæreste har købt en swift hos suzuki, og lån ved nordea finans. Bilen kostede 180.000 og hun har så betalt en udbetaling, så hun skylder nu 130.000. Og vil gerne have en anden bil da hun savner hendes Audi a3, problemet er dog at vi har ringet til nordea finans, som har oplyst at hun ikke kan bytte bil før hele gælden på de 130.000 er indfriet. Det vil sige at hun bliver nødt til at sælge bilen hvor derefter at købe en anden. Hun kan ikke bare bytte bil så de for ejerforbehold i den nye. Kan det virkelig passe? i mine øjne er det bondefangeri!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nordea finans
  • #1   13. jan 2009
    gælden flyttes over på den nye bil, det kan lade sig gøre ved flytte pantebrevet og koster ikke så meget, men det kræver købssum ikke overtiger restgælden. snak nu med jeres bank de kan forklare jer det hele hvordan det kan gøres, men husk alderen kan spille ind så i skal afdrage gælden af på halv tid smiley

• #2   13. jan 2009 Hvordan kan du mene det er bondefangeri når hun har skrevet under på sådan er det?

Men mener faktisk at have hørt noget om at sådan noget der kan opsiges, bare stoppe betalingen fordi så står de med problemet i det, det er deres bil og deres penge den er købt for men du må ikke hænge mig op på det.

• #3   13. jan 2009 Det er da ikke bondefangeri? De har jo sikkerhed i den bil, og de ved jo den er det værd. Så kan man jo ikke bare bytte til en anden bil, og så fyre de penge af. Så har de jo ikke sikkerhed i noget

• #4   13. jan 2009
    Det er sku urimeligt det nodea finans har gang i, det er intet problem at flytte pantebrevet over i en anden bil, men det kan være pga km/alder/ pris på den anden de ikke vil være med til det?

• #5   13. jan 2009 Det kommer jo an på om Nordea mener at den nye bil repræsenterer samme værdi, altså om deres tilgodehavende er sikret i den nye bil.
    Og hvis der er tale om en brugt A3 i forhold til en nyere Swift, ja så forstår jeg godt Nordea, da de i disse tider, med faldende priser og med et brugtbilsmarked der er helt nede, ikke ser den store værdi i en endnu ældre bil.
    Og ja, i sidste ende er det Nordea, kunne have været en hvilken som helst bank, da vilkårene er de samme, der afgør hvorvidt der er samme sikkerhed i en anden bil og om de vil godtage overflytning af tilgodehavende!

• #6   13. jan 2009 Det er bondefangeri når det ikke står i deres papirer, som de oven i købet selv fortalte mig. Den bil hun bytter til, har samme værdi som hun skylder.
    Havde man lånt pengene i banken, er det ingen problem at bytte bil, men hvis det er ved finanseringsselskab, så SKAL man indfri gælden for at slippe af med sin bil

• #7   13. jan 2009 Kasper D: Nej, sådan bør man IKKE gøre! For det fungerer ikke "bare" sådan, du vil få meget svært ved at låne et nyt sted og hvis bilen ikke bliver solgt for det beløb man skylder, ja så ryger man en tur i Ripers!

EKSTREMT DÅRLIGT RÅD!!!!!!! Nogengange bør man undlade at udtale sig om ting, som man tilsyneladende har nada forstand på - Dette tilfælde er et glimrende eksempel!

• #8   13. jan 2009 Det er jo almindelig forretningsgang. Havde du lånt pengene i en bank, så måtte du heller ikke sælge eller bytte bilen uden at meddele dem det. Her har de bare valgt, at lånet skal indfries fær man kan låne igen. De ved jo ikke om din nye bil har samme værdi som swiften. Det er jo bare så de har deres ryg fri. Jeg forstår dem godtt..

• #9   13. jan 2009 100 på det er fordi pengene er lånt ud til suzuki forhandlerne til en fordelagtig rente fordi de låner så mange penge af gangen, også får at man ikke skal kunne misbruge det så skal man indfri lånet når man skal sælge bilen, så forhandlerne igen får de indfriet penge som de så igen kan låne ud til den gode rente...

• #10   13. jan 2009 MAn kan også gøre det på den lidt mere nederen måde. Så længe Nordea har pant i din bil, så kan de ikke sende dig i RKI. Så du kan faktisk ringe til Nordea Finans og sige at de kan hente bilen på en eller anden adresse, og så sende nøglerne til dem. Da de har pant i bilen, og den i virkeligheden deres, og de kan intet gøre

• #11   13. jan 2009 Who am I: Det var nøjagtig min tanken, men så binder de også folk på en i mine øjne forkert måde. Det burde sku være muligt at kunne bytte bil som man har lyst, så længe den nye bil har samme værdi som lånet, og man betaler sine afdrag

• #12   13. jan 2009 Morten R

Hvad så med tiden, der går, fra du ikke har din gamle bil mere, til de får sikkerhed i den nye? Det er 100 % normal forretningsgang - og sådan er det bare.

• #13   13. jan 2009 Morten R - Tjah, det er vel lidt som man ser på det, jeg syntes nu mere at de beskytter deres forretnings politik som er fint nok, i de her tider skal man stå sig selv mærmest og det gør man ved at prøve at holde på sine aktiver vis man vil overleve...

• #14   13. jan 2009 Who Am I

Prøver de ikke netop på at komme af med deres aktiver, hvis de vil have ham til at indfri lånet? Hehe...

• #15   13. jan 2009 B A Y - Nu er de aktiver de penge forhandleren har lånt ved nordea finans, og dem prøver de jo netop på at beholde ved at binde pengene til bilen, og derved forhandleren...

• #16   13. jan 2009 Det er da meget normalt, og et finans firma er villig tilat overføre lånet til en anden bil, så længe værdien fra den nye bil, lever op til lånets størrelse!!!

• #17   13. jan 2009 Finansieringsselskabets aktiver er de penge, de har lånt ud. Hvis de vil have indfriet lånet, prøver de jo derigennem på at nedbringe dette aktiv.

• #18   13. jan 2009 B A Y - Nu snakker jeg jo ligesom om forhandleren som bilen er købt ved og lånet er givet fra, hvad finanserings selskaber vil og gør er garanteret begrænset hvor meget de har at sige der da det er forhandleren som har lånt pengene ud og sidder på magten, og derved og tabet vis sådan et skulle komme...

• #19   13. jan 2009 *The Ramster* Nu er det tilfældigvis noget jeg overhørte en dag i en samtale mellem mine forældre og nogle af deres venner, hvor den ene er bankdame og den anden advokat. Og jeg er nu ret sikker på det er sådan det er bare ikke noget man reklamerer med, og nu kommer du ikke nødvendigvis i "Ribers" for der er noget juridisk med nogle regler og noget når man får sådan noget finansieret gennem et selskab.

Det var jo egentlig ikke et råd som sådan jeg siger bare sådan er det mht. til regler. Om så du vil tro på det eller ej kan jeg jo sådan set være ligeglad med jeg fortæller bare hvad jeg har fået fortalt af yderst troværdige kilder.

• #20   13. jan 2009 Det er jo Nordea Finans, der er problemet - ikke forhandleren

• #21   13. jan 2009 B A Y - Bare fordi det er nordea finans han har fået svaret ved er det ikke ensbetydende med at det er dem som har udarbejdet kontraktet lånet kører under, det kan lige så godt være suzuki som jeg tror det er... Nordea Finans er dem der ligger navn og penge til, suzuki er dem som låner ud og administrerer...

• #22   13. jan 2009 Ja ja, hvis du lever i din drømmeverden, så lever jeg i min ...

• #23   13. jan 2009 held og lykke i dine drømme så... good luck...

• #24   13. jan 2009 hedder heller ikke privat pantebrev, men ejerforbehold.

2 forskellige ting, ejerforbehold kan kun tages hvis du ligger en udbetaling, procentdelen kan jeg ikke huske

• #25   13. jan 2009 Kasper D: hvis du tjekker min profil vil du se at jeg er læst som Finansøkonom, så jeg er rimeligt inde i den slags! Og jo, jeg garanterer dig at stopper du bare med at betale af på dit lån, så sker der andet end at de tager din bil! Selvfølgelig vil du blive registreret som skyldner og dårlig betaler, i et selskab der registrerer netop det, dårlige betalere!

• #26   13. jan 2009
    Who Am I ?: BAY har helt ret, medmidnre Suzuki gør det omvendt af alle andre. Det eneste Suzuki gør er at formidle Nordeas finansierings produkter, det er Nodea der låner ud, suzki forhandleren gør for så vidt ikke andet end at forklare om hvilkårene for lånet og forevise dig papirerne til underskrivelse!
    Suzuki driver jo ikke udlånsvirksomhed, det må de slet ikke da det kræver tilladelse!

• #27   13. jan 2009 De har så bare ikke oplyst om dette, og nej det var ikke noget vi vidste i forvejen

Kommentér på:
nordea finans

Annonce