{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.235 visninger | Oprettet:

Snyd med km tælleren? {{forumTopicSubject}}

Hej..
Har idag fundet ud af at der er blevet snydt med min kilometer tæller, for den stoppede pludselig med at virke og ved det kan være et tegn på at der er pillet ved det..
Var så på bilviden. dk og tjekke det, og der stod 308xxx ved sidste syn, og den havde gåaet 192xxx da jeg købte den og den stoppede med at virke ved 198xxx


Har 2 links, det første viser et billede fra mit galleri hvor du kan se hvad der stod på bilviden.dk
Det er andet er til en tidligere ejer hvor der er taget billede af speedometeret, så kan i selv se hva den stod på, på billedet:

Link 1: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=138279

Link 2: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=113860

Er det ik ulovligt?

Og hva skal jeg gøre?

Er rimelig pissed over det :@!!!

Mvh Kristoffer O


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snyd med km tælleren?
  • #1   17. jan 2009 Kris hans, har du bevis på at sælger har sagt den har gået 198.000 ?


  • #3   17. jan 2009 Jo det er ulovligt. Men hvis ikke der er gi vet km-garanti på bilen, er der ikke noget du kan gøre ved det.

    Jeg vil dog sige at det er jo trods alt samme bil du har. Den bliver jo ikke dårligere fra den ene dag til den anden, fordi du finder ud af den har kørt længere end du regnede med.

    Og nej, det siger jeg ikke for at forsvare sælger, men for at forsvare bilen =)


  • #4   17. jan 2009 hmm har selv solgt en bmw videre hvor km tallet ikke passede men viste det ikke selv havede selv købt den sådan. men ham jeg solgte den til fandt så du af det i de tyske papir. og kørte sag mod mig. og han tabte da bilen var købt som beset, så vis du har købt den som beset hænger du selv på den vis den er købt ved privat.. med mindre i har brugt slut seddel ved fdm

  • #5   17. jan 2009 Nej, men der stod jo 192xxx km da jeg løbte den.. Har bevis for det modsatte..

  • #6   17. jan 2009 kontakt sælger og spørg hvorfor han har gjort det...

    men du har sikkert skrevet under på du har købt den som beset...

    og så er det jo dit ord mod hans


  • #7   17. jan 2009 http://www.bilviden.dk/sw97909.asp

    det er ulovligt men der er ikke rigtig noget noget du kan gøre ved det desværre


  • #8   17. jan 2009 Vi har brugt slutseddel ved FDM..
    Og ved at det er ulovligt at sælge en bil som beset hvis tidligere ejer unlader at fortælle om fejl/snyd som har en betydning..


  • #9   17. jan 2009 det er ikke ulovligt du kan købe helt ny med ooooo km tal på og sætte den ind

  • #10   17. jan 2009 Jo det er uovligt.. Det kan du sq tro det er!! Prøv at læs linket som Julie har sendt

  • #11   17. jan 2009 Altså hvis sælger har skrevet på slutsedlen at bilen har gået 198.000 km, og du kan se på sidste syns rapport bilen har gået over 300.000.
    Så kan man vel for fanden da også gøre noget !
    Tag en snak med politiet.


  • #12   17. jan 2009 det er meget ulovligt jo man kan få fængsels straf for det.
    men jeg vil også mene du skal tage fat i ham du har købt den af og sprøge ham hvordan det kan være.


  • #13   17. jan 2009 "En køber ledes til at tro, at bilen har kørt færre kilometer og dermed har en større værdi. Kan forholdet bevises, vil sælger efter omstændighederne kunne straffes for bedrageri."


  • #14   17. jan 2009 det er møg ulovlig som de andre os skrive, har en bekendt, som havde en bil der var blevet pillet ved, det opdagede han dog først da han blev kontaktet af dem der ordner de sager for politiet, det viste sig at være ham før min bekendt der havde gjort det og han røg i retten og sku betale erstatning!

  • #15   17. jan 2009 Det jo ikke ulovligt at ændre på km tallet. Bare man oplyser det ved salg. Men det er vel også begrænset hvor meget sådan en gammel bil har mistet i værdi pga. 100.000km. Det er begrænset hvor mange penge du kan få ud af tidligere ejer ihvertfald. i forhold til hvor lang tid det tager med retten, osv.

  • #16   17. jan 2009 Hvis man har oplyst om at bilen ikke har kørt det der står på tælleren er det ikke ulovligt. Men har sælger intet sagt og været vidende herom er det bedrageri og SKAL meldes!

  • #17   17. jan 2009 Det er selfølgelig surt, men der er jo ingen der siger det er sidste ejer der har lavet om på det. De km der fra sidste syn skal man også passe på med at tro 100 % på, har været til mere end et syn hvor de skrev forkert, og gav udtryk for at det hang de sig ikke så meget i.
    Samtidig må man også være lidt realistisk ved et køb, en bil fra 1992 der har kørt under 200000 km , jo de findes da, men de fleste biler har altså kør en del længere på 18-19 år, bare prøv at spørge jeres venner hvor meget de kører, der er ikke mange der siger max 10000 km pr år.


  • #18   17. jan 2009 Ja det er rigtig nok at en fra 92 nemt har gået mere end 200000 men det gir stadig ik ham ret til at snyde.. Jeg finder mig ik i det.. Og hvis han ik skriver tilbage på min mail så kontakter jeg politiet..

  • #19   17. jan 2009 Fornuftigt ven !
    Sys heller ikk du skal finde dig i det ! smiley
    Men det viser jo bare endnu en gang at en opel motor let kan tage 300.000+ km i sig smiley


  • #20   17. jan 2009 det kunne jo også være at det gamle speedometer har været gået i stykker og der er købt et andet brugt med andet kilometer tal og sælger har glemt og oplyse det

  • #21   17. jan 2009 står km antallet på sedlen.. ellers siger han bare du selv har skiftet det:)

  • #22   17. jan 2009 Ja men det har han jo IKKE vist.. Så det er da bad luck for ham.. For der står at man skal oplyse det hvis kilometertallet ik er rigtigt..

  • #23   17. jan 2009 Nej men har et billede der er taget lige efter jeg købte bilen.. Mener ik det står derpå.. har ik lige sedlen på mig nu..



  • #24   17. jan 2009 Mener kun synshallens notering af km. er vejledene eller sådan noget.. Mener ikke de kan bruges i en evt. retssag... Det er jo ikke noget endegyldig bevis i sig selv, han kan jo have skrevet forkert.. Tror ikke på du får noget ud af det..

    I Tyskland er der ufatteligt meget snyd med km. tællerne, man kan næsten regne det ud.. Især de billgste til export er så forskruede det er helt vildt...


  • #25   17. jan 2009 Har jo et billede af speedometeret fra en gammel ejer, og tror ik de har skrevet forkert ud fra den..

  • #26   17. jan 2009 Ja så ku du godt gå hen og have en sag når der er flere ting der peger i den retning..

  • #27   17. jan 2009 Det jo det.. Han skulle osse sende en kopi af slutsedlen på min gamle bil som han fik i bytte, men den er aldrig kommet og har rykket på den flere gange.. Så tror han er lidt en snyder

  • #28   17. jan 2009 vis´jeg var dig ville jeg oplyse brugern så ikke andre blev snydt

  • #29   17. jan 2009 Nej det vil jeg ikke gøre.. For så begynder folk bare at skrive til ham... Og det jo en sag mellem mig og ham.. Men han er her på BG

  • #30   17. jan 2009 Kristoffer O
    Hvis du kigger rigtigt efter på det andet billede, som du skriver kommer fra den tidligere ejer, så står der 312872 ?


  • #31   17. jan 2009 Du skal bare være klar over at hvis der bliver en sag ud af det, kan du risikere at bliver står som bevis under sagen, så du ikke har noget at køre i i mellemtiden, og nej jeg kender ikke sælgeren eller noget, og synes ikke det er iorden folk snyder, men det kan altså være en ret svær ting at få igennem desværre..............

  • #32   17. jan 2009 køre den ikke fint nok, er du ikke tilfreds, ..hva gør så forskellen ? prisen på bilen er jo ikke handlet ud fra km. på sådan en vogn.

  • #33   17. jan 2009 bare sådan noget som der er monteret andre urskiver mv i, må da ringe et par klokker hvor man kan sige til sig selv, hmm ja de har jo haft speedo ude ...

    så hvem gider at hænge sig i km på gamle biler..

    ingen servicebog, ingen garanti.


  • #34   17. jan 2009 B4ndit: Jo den køre helt fint, men det gir ham sq da ik ret til at snyde. Og jo selvfølgelig handler man da efter hvor langt den har kørt! Og det du skriver med at urskiverne har været pillet ud at det får nogle klokker til at ringe, vil det så sige at alle der har skiftet urskiver til plasmaskiver har skruet på km tælleren? Hmm. Og jo han har skrevet på slutsedlen hvor langt bilen har kørt, altså han har løjet. Og så er servicebogen ligemeget.

  • #35   17. jan 2009 Tror de fleste hænger sig i hvor langt en brugt bil har gået ellers er man da godt dum!

  • #36   17. jan 2009 Søren G: Ja det fuldstændig rigtig. Men det var jo en der havde haft den før ham jeg købte den af.

  • #37   17. jan 2009 Kunne det ikke evt tænkes sælger ikke ved det?

    Når jeg nu ser billederne af din bil, ligner den just ikke den samme rustne Vectra A man ser nede på gaden.
    Det kunne jo være at der engang var blevet skiftet motor i bilen og man så har flyttet speedometert over?
    Så at sige, det ligner en renovert vogn, hvis så endelig speedometeret passer efter motoren, bliver vognen vel ikke dyrer eller billiger af det?

    Med det sagt, kun en gisning, og holder da med dig i at, det er træls.


Kommentér på:
Snyd med km tælleren?

Annonce