{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Misundelsafgift privat/erhverv?!
  • #1   19. jan 2009 Ja, det er klart at du for at kunne spare momsen ved køb af gulpladebil, skal være selvstædnig eller købe den gennem firma, da vil så, såfremt du ønsker at bruge den privat samtidig, blvie beskattet af brugen/kørslen i den udenfor arbejdesbrug.

• #2   19. jan 2009 Hvis du køber den i din egen virksomhed og betaler momsen, så må du kører så meget privat du vil, og du slipper med ½ misundelsesafgift.

• #3   19. jan 2009 Vil ikke sparre skatten...

Vil spare på vægtafgiften... Hvis man køber en vogn med momsfri og samtidig vil køre i den på arbejde(tømrer) og samtidig privat. mener man kan vælge enten privat, erhverv eller begge dele...

• #4   19. jan 2009 vil ikk købe den i mit firma...

• #5   19. jan 2009 Nu er det jo ikke momsen han spørger om, men den ekstra afgift der er på guleplader til private.

Du behøver ikke være selvstændig for at få den registreret som halv erhverv, Det kræver bare at du skal bevise, at du har brug for pladsen på dit arbejde. Det er en masse kringlede regler som du kan læse om på skat.dk

• #6   19. jan 2009 Kasper O: Tak for svaret. Hehe. Kan bare ikke finde rundt på deres side.... Syntes den er uoverskuelig....

• #7   19. jan 2009 hvis du bruger den privat eller privat/erhverv kommer du til at betale misundelsesafgift, men snak med din revisor han kan hjælpe.

• #8   19. jan 2009 Jeg står i den samme situation som dig...
    Jeg har snakket med mit firmas revisor.
    Jeg vil netop bruge den som erhverv/privat og han siger god for det..
    Jeg har sagt at jeg engang imellem skal bruge den til vareafhentning/kurser. Han siger dog at jeg skal føre en kørebog som dokumentation....
    Men vigtigt at dint arbejdsplads siger god for... Skat plejer somregel at ringe og spørge.. Gjorde de ihvertfald med med kammerat...

Kommentér på:
Misundelsafgift privat/erhverv?!

Annonce