5.157 visninger
|
Oprettet:
Thansens "loctite" {{forumTopicSubject}}
Det "loctite" kopi produkt de har i thansen er det det samme som loctite 243, altså den blå til at sikre bolte med?!? det er blå også står der mellem på pakken?!?
er det godt nok til at smide på bolterne i differentialet?
dec 2006
Følger: 50 Følgere: 50 Biler: 6 Emner: 346 Svar: 2.387
nov 2003
Følger: 152 Følgere: 152 Biler: 6 Emner: 69 Svar: 2.505
apr 2005
Følger: 20 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 61 Svar: 1.673
apr 2005
Følger: 82 Følgere: 78 Biler: 3 Emner: 106 Svar: 743
Det loctite er det rigtige loctite! har selv købt en pakke og det virker kanon!!!
maj 2007
Følger: 34 Følgere: 33 Biler: 7 Emner: 239 Svar: 903
maj 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 42 Svar: 456
maj 2007
Følger: 34 Følgere: 33 Biler: 7 Emner: 239 Svar: 903
hehe ja men thansen sælger til gengæld alt mulig andet skrammel... har tit været inde og købe 3 ting af gangen hvor hvis jeg var heldig at 1 passede
maj 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 42 Svar: 456
men vil forsvare det med at hvis vi tager et eks. som en golf II
og så kommer der en og skal ha bremseklodser og skiver.
til hans bil er der så 4 forskellige skiver og self 4 forskellige klodser.
så spørger man kunden " er de ventileret" så er der f.eks kun 2 muligheder.. kunderne svare som oftest " øøømmmhhh" det er den hyppigste årsag til at en kunde får en forkert vare. og så er det jo ikk Thansens fejl, når vi har en vare der ikke passer på en bil, det er jo leverandørens fejl, og ved størte delen af vores ting får vi jo vores oplysninger fra ford, vw, citroën osv...
men kan sagtens se det er træls at komme hjem med en ting som man ikk kan bruge..
maj 2007
Følger: 34 Følgere: 33 Biler: 7 Emner: 239 Svar: 903
Men nå nogle af produkterne er skam oz gode nok, men købte f eks en olie tang og spurgte og jeg kunne få den byttet hvis den ikke passede... så sagde han ja, da jeg kom hjem og pakkede den ud havde den være brugt ( slidemærker) og den passede ikke så gik ned og klagede og sagde hvad for en ideot der havde solgt den til mig, han grinede og sagde at han nok godt viste hvem det var.... det lidt dårligt, købte oz en bagklabs åbner, der manglede flere ting i den...
maj 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 42 Svar: 456
Men jeg vil hvis du oplever dårlig service så gem kviteringen, og ring ind til hovedkontoret og fortæl hvad der er sket. fordi selve koncernen, lægger så stor vægt på kundevenlighed, og service. at det ikke burde kunne lade sig gøre
jul 2008
Følger: 30 Følgere: 29 Biler: 1 Emner: 62 Svar: 320
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Jeg giver dig ret i at det tit er kundernes fejl, men jeg har trods alt lært at finde produktet hjemme på nettet og så printe sedlen ud og tage den med, jeg tjekker derudover også varen inden jeg går ud af butikken.
Jeg gør det samme når jeg sender min kone men tit bliver hun rettet i det hun skkal have og komme hjem med det forkerte ( jeg har nu lært hende det modsatte nu)
Men hun stolede på at de nok viste hvad de havde med at gøre, men råde folk skal de nok ikke dem der arbejder ved T-Hansen det er de for dårligt uddannet til og de skal passe på når de prøver at tænke for meget...
Du kan lige få en kort historie der er 14 dg. gammel....
Jeg køber en passat i Odense ved en forhandler udn plader, han lover mig at motor kan klare at køre mig hjem, ikke noget der...
Men vi når kun ud af odense og må køre fra på den første rasteplads på motorvejen, vi får en bid mad og jeg kikker på hvorfor passaten ikke kan køre mere...
Problemet ligge i at generatoren ikke lader, vi prøver så at trække bilen til middelfart da jeg ved der ligger en t-hansen der...
Men vi må opgive og kører fra første gang pga. at det bliver mørkt og bilen kan ikke holde lyset kørende længere.
Vi stiller bilen ved en bondegård og drøner til middelfart og når derind et kvarter inden de lukker, konen bestiller rem og kul til laderen, og jeg går og leder efter et batteri så vi er sikre på at nå hjem.
Jeg finder et stativ med 3 batterier og siger til knægten at jeg skal have det øverste af dem, og i mangel af værktøj tager jeg et sæt fastnøgler / og skruetrækkere og en tang. og går ud at butikken, da jeg har betalt.
Konen har i mellemtiden betalt for de 3 andre ting og har sat det ud i bilen.
Det skal lige bemærkes at hun blev spurgt om hvilken motortybe bilen havde da der var 4 slags remme.
Jeg figer så at det er ligemeget da det er en kilrem og han siger så ok og siger så at den her er den meste brugte rem, og jeg var jo ved at finde værktøj.
Da vi så begynder at køre tilbage til bilen siger min kone så til mig at hun syntes at det var et dyrt batteri og jeg siger at det kan ikke passe da jeg pegede og sagde at det var det mindste jeg mente....
Men T-Hansen manden har så valgt et batteri på 88 amp. til en passat....
Kullene havde de ikke og havde aldrig haft, og til sidst var remmen en ribrem og ikke en kilrem....
Jeg blev rasende og måtte så montere det her batteri med møje og besvær da det simpelthen var for stort, og som skrevet passede remme ikke...
Gutten havde åbenbart tænkt selv og valgt et batteri til en passat diesel med alle de amp, og battreiet kostede vist knap 900,-kr.
Dagen efter var jeg i kolding og byttede batteriet og remmen, kørte til min egen leverandør og købte det hele der til en samlet pris af 675,-kr. inklusiv kul....
Derfor skriver jeg dårligt uddannet og derfor printer jeg normalt en seddel ud og skal have det der står da det andet er prøvet meget tit førhen.
Svarer de mig igen med underlig spørgsmål fortæller jeg dem igen hvad jeg skulle have, jeg har tjekket varene er hjemme inden jeg kører ind til byen og henter det og hvis varen ikke er der så skal du se mig tænde af....
Jeg siger ikke at varene ved T-Hansen er dårlige, nogle er (afhænnig af pris) men betjeningen er tit meget dårlig... og det med at folk bytter varer og glemmer ting er også lig med dårlig betjening og viden.
Derfor tjekker jeg også varen inden jeg går ud af butikken...
Bare en af mine historier...
maj 2007
Følger: 34 Følgere: 33 Biler: 7 Emner: 239 Svar: 903
Men BACK TO TOPIC - VIlle i mene det"treatloc" thansen har er godt nok? eller skal man ha det rigtige loctite`243?
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Du kan også bestille et af disse produkter hvis du vil være sikker...
Ellers smut ind til en mekker og få ham til at få det hjem til dig, det ville jeg da godt gøre hvis der var en der spurgte mig.
Eller er der det nederste link, der kan du også købe det...
Pøj pøj med det...
http://www.kj.dk/katalog/teknik/befaestigelse/limprodukter/gevindlaasning/
http://www.carl-ras.dk/e-shop/fugemasseogmaling/lim/skruesikringogroertaetning/skruesikring_49778150/?rel=topsale
maj 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 42 Svar: 456
havde en kunde der kom ind og sagde han skulle ha en ting til en "type 2 bus" og efter jeg havde ledt totalt forvirret i 15 min efter noget til en bus. siger manden så "transporter". hvor jeg så tænker "HVORFOR HELVEDE SAGDE DU IKK DET FRA STARTEN AF!!"
jeg kan ikk sige hvad der er sket mht. din passat.. men jeg vil sige at det er ihvertfald ikk sådan servicen er i de butikker jeg har været i..
og så siger du at du tjekker på nettet, og hvis tingen ikke er der så tænder du af..
det er trods alt stadig mennesker der står bag disken, og mennesker laver fejl. og det sker til tider, der er ting der bliver lagt forkert på lager, eller mangler på lager. det er pisse ærgeligt, men også uungåeligt..
du skal tænke på at når sådan en som mig der ikk har det helt vilde forstand på de mere tekniske ting på en bil, står med en kunde som f.eks kom ind idag og siger "jeg skal ha et oliefilter til en ford" og det var alt jeg fik af oplysninger
og så siger du vi ikke skal tænke for meget.. dem der er hos thansen er ikke mennesker der er dummere end dig!!! jeg har selv gået på htx, og ser ikke mig selv som viderligt dum!..
der er faktisk mange af butikscheferne som har være mekanikere i 10-15 år og så vil prøve noget nyt.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Jeg kan ikke stille mig op og sige sådan til mine kunder som du gør.
Hvis man står bag disken i sådan en butik som T-Hansen, så må man da gøre sig klart at man skal vide mange ting, men nej du kan ikke vide alt, men i de tilfælde som du beskriver så skal du da ikke begynde at fare rundt istedet for at spørge ind til mange andre ting, da en bil jo ikke er en bil, og derfor skriver jeg dårligt uddannet...
Du kan jo se det herinde også når folk spørger om noget eller sælger noget så er deres oplysninger total mangelfulde og useriøse...
Jeg gidder ikke bruge min tid på at købe noget folk ikke gidder oplyse om og det kan du jo overføre til T Hansen..
Jeg bruger ikke T-Hansen mere andet når jeg står i en weekend eller lign. og mangler nogle dele.
For nogle år siden forhørte jeg mig om forhandlerrabat ved dem, jeg fik at vide at jeg skulle handle for mindst 15.000,-kr. over 3 måneder før jeg kunne få nogle procenter.
Jeg har handlet for meget mere end det ved dem men jeg skulle "bevise" mit kundeforhold for fremtiden, trods at jeg kunne fremvise kvitteringer dengang for 75.000kr.
Det er en af grundende til at jeg har mistet lysten til at handle der, jeg havde en eftermiddag et problem og skulle bruge nogle bremsedele, og fik min nevø til at drøne ind og hente det ved T Hansen, det gik også fint, men da jeg så kvitteringen han havde med så havde han fået 20% rabat, og han fortalte at det var fordi han kendte ham der stod dernede fra hans byliv om natten på disco og lign,.
Jeg ringede og klagede ved hovedkontoret, og de gav mig ret i at det var forkert og oplyste at jeg da også kunne få denne rabat og at de ville finde ud af noget og vende tilbage, jeg har ikke hørt noget endnu og det er over 1 år siden, jeg har ringet 3 gange og hver gang bliver man sendt videre med det resultat at de lover at ringe tilbage, uden at de gør det.
Jeg kalder det ikke kundeservice, og hvis en ekspeident farer runde istedet for at spørge ordentligt ind til info om bilen så må der være for at dække over deres uvidenhed og er spild af tid, det er nemmere at de spørger mere ind til og får sig en prosedure at køre efter, og kan kunderne ikke svare på det, må man henvise dem til at komme med bedre oplysninger når de har fundet ud af det.
Det tror jeg folk hellere vil acceptere end at køre flere gange med forkerte ting og giver en større tilfredshed, en denne dårlige omtale der kommer fra de uvidende nybilister bla. herinde....
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Der hvor jeg handler leverer de hver dag for 10 kr, og skulle jeg en dag komme ned hvor de har sagt at de havde det hjemme, ja så leverer de gratis og undskylder...
Det oplever man ikke i T-Hansen, det er bare ærgeligt at du har kørt 30 kilometer....
mar 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 27
Nu må du lige tage dig sammen. Hvis det står på thansens hjemmeside at "tingen" er hjemme, så ER den også hjemme. Dog kan der selvfølgelig være svind, og det er beklageligt at der er det, men sådan er det nu en gang ALLE steder. Hvis thansen har en ting hjemme som bliver solgt, går der ikke 10 min så står der også på deres hjemmeside at den ikke er på lager mere. Der bliver opdateret HELE tiden.
Overvejer du ikke, at når du kigger på nettet, går ind i din bil og køre de 30 kilometer, kunne den evt. være solgt i mellemtiden?
Vil også lige kommenterer at du tidligere har skrevet.
( Men T-Hansen manden har så valgt et batteri på 88 amp. til en passat....
Kullene havde de ikke og havde aldrig haft, og til sidst var remmen en ribrem og ikke en kilrem )
Nu ved jeg ikke hvordan du diffenere en kilerem. Men en kilerem kan altså også godt være en ribrem. ved ikke hvordan der ser ud til passat, men nogle biler bruger en ribrem som kilerem andre en v-rem, så det du skriver der giver INGEN mening. l
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
En Kilrem er en kilrem pga. dens udformning som en kile,,,
Det har en ribrem altså ikke..
Og nej der er ikke service nok i T- Hansen og de er for uvidende...
Man skal ikke arbejde med noget man ikke vil sætte sig ind i. og dette faktum bør T-Hansen ændre snarrest. men nok om det jeg har en holdning og den ændre jeg ikke på, og slet ikke når jeg handler for så mange penge som jeg gør, så bør det have en konsekvens at de ikke har det hjemme. de kunne jo tilbyde at sende det til mig fra en anden butik, men selv der vil der gå mere end 2 dage inden jeg har det..
Service er ikke lig med ligegyldighed...
jan 2003
Følger: 54 Følgere: 46 Biler: 6 Emner: 14 Svar: 254
I bund og grund mener jeg bare at det er svært at være expert i alt.
/Dennis
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
jan 2003
Følger: 54 Følgere: 46 Biler: 6 Emner: 14 Svar: 254
/Dennis
maj 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 42 Svar: 456
maj 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 42 Svar: 456
et eksempel på god service:
Jeg havde en kunde der var inde og skulle have en udst til en carina, jeg fandt udstødningen, og sagde at det var den der skulle sidde på hans bil, hvor kunden så siger (dvs kundens søn siger) den kan ihvertfald ikke sidde på den bil, hvor jeg så siger "det skulle den da meget gerne kunne med mindre det er en speciel model" han siger så at det er det ikke, så fortæller jeg ham at vi i koncernen sælger et sted mellem 250 og 500 om året af den udst, så lur mig om den ikk også skulle passe på din bil, for hvis ikke den passer ville der være mange der har klaget, og så ville vi ikke sælge den, kunden siger så "ja det kan jeg selv godt se, hvis du mener den skal sidde der må vi vel prøve. men hvis ikk den gør kan vi vel få pengene igen" og jeg siger " self kan i det, (det synes jeg man gør gøre når man har givet kunden en forkert vare). i går kommer han ind og skal ha noget andet, og siger "du må undskylde jeg ikk troede på dig igår, den udstødning kunne jo ikke passe bedre".
dette var bare et eksempel.
men selvom thansen er en koncern, er der utrolig stor forskel på de forskellige butikker, alt efter hvordan butikschefen.
og derfor kan du ikke generelisere fordi du har været i 2 ud af 74 butikker.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Men jeg siger ikke at du pudser glorien og jeg angriber ikke dig, men du må da kunne se logikken i at når det er så svært at definere i jeres system med kilremme osv. så må du da være den første der evt. kan ændre det, for det er af stor betydning hvis man får den forkerte, og det er jo ikke alle der har en butik lige ved siden af hvor de bor..
Endvidere har jeg et par gange klaget på kunders vegle pga. fejlbehandling og fejlrep. af scootere og det er via mail til hovedafdelingen via websitet. og det er ikke løgn at jeg aldrig får svar retur...
Selvfølgelig er der nogen der levere en god betjening og spørger ind til hvad det er kunderne skal bruge, da det også sparer tid og bøvl med at bytte osv.
Har mange gange hørt at hvis man har fået det forkerte og lige har hentet det, så skal de have ens kontonummer for at udbetale pengene tilbage igen, men kunden skal betale igen for at få det rigtige, og det bliver gjort kunsekvent i kolding bla. ingen pardon der.
Jeg vil til gengæld fastslå at deres produkter er ok generelt, og forsvarer det også tit herinde, da jeg på det punkt syntes at folk har en vattet holdning og kører meget på rygter istedet for egne erfaringer, og det er jo altid <T-Hansens produkter det er galt med, men sjældent dem der fejlmonterer og fejlbruger produkterne.
maj 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 42 Svar: 456
men der er sku stor forskel på service alt efter hvem man handler med..
mar 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 27
Den forstår jeg slet ikke. Du har ganske ret i at hvis vi/thansen.dk skal udbetale penge på et større beløb skal det overføres til konto. Men hvis kunden skal have en anden vare skal vi da ikke overføre pengene og derefter have en ny betaling. Så er der ihvertfald noget enten dig eller filialen kolding ikke har forstået rigtigt. Og at vi skal overføre pengene er rent sikkerhedsmæssigt skyld. For at vi ikke ligger inde med store beløber i kassen pga tyveri.
Tilbage til det med kilerem. Så nej, du har ikke ret der, For den mest brugte er en V-rem, netop pga den udformning den har. Som du også nævner. Og en kilerem bliver i dag oftes kaldet en ventilatorrem. Som den også hedder i thansens system.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Er det service, nej det er bytteri for den store guldmedalje...
Hvad angår udbetaling af penge ved fejl, har jeg haft kunder der får det forkerte og vil bytte det, filialen har det ikke, og kunden kører til Vejle på en lørdag og må betale 2 gange, trods at de burde samarbejde..
Der er for meget bøvl med for lidt, hvis i mener der er service, så er det nok fordi at T-Hansen er for stor og ligeglad.
Men må da nok erkende at jeg nu for alvor opfatter T-Hansen som en Brian-Benny betjenings butik, som ikke kender til kundeservice til pengestærke og storhandlende kunder....
Jeg ved hvad mine kunder og jeg selv har oplevet, derfor printer jeg selv vare nummeret ud, og gør jeg det så er der aldrig tvivl, og jeg ville aldrig kalde det en ventilatorrem overfor dem jeg handler ved, for jeg ved godt hvad varen hedder, og behøver ikke at skabe tvivl om dette.
Men det gør T-Hansen jo heller ikke selv med mindre deres medarbejder er selvtænkende...
Her er linket jeg bla. hentyder til,,, Kik godt i undermenuen til denne, der vil forekomme, V-rem.-Rib-rem-Vent-rem, og hvis du vil betegne det hele som ventilatorrem så gerne for mig, men ærgeligt for dem der skal køre 2 gange...
KILREM ER V-REM pga. KILIFORMEN = V FORMEN hvorfor skal der herske tvivl om dette, og udleveres en RIB-REM...
Det syntes jeg sgu er for åndsvagt...
Men nok om det kan jo ikke rokke ved opfattelsen, jeg tager en seddel, med ligesom min mor gjorde da jeg var bette..:-))
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
http://thansen.dk/products.asp?c=2395907943&n=361654126
Her er der forskellige betegnelser, så det må være betjeningen der ikke ved hvad en V-Rem er...
maj 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 42 Svar: 456
mar 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 27
ved ikke hvordan servicen er i de butikker du handler i. Men vil sige at den jeg bruger er servicen go. Så syntes det er træls folk altid generalisere det.
Thansens "loctite"