{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Farvel HONDA goddag ALFA
  • #1   22. jan 2009 Hvad nytter det at have en bil der er let og god at håndtere - når den er på værksted 90% af dens levetid? smiley

  • #2   22. jan 2009 Så man i det mindste i live mens den er på værksted,,, hehe

  • #3   22. jan 2009 Haha smiley

  • #4   22. jan 2009 Henrik A - Er den da det? Du har vidst aldrig kørt en Alfa så..


  • #5   22. jan 2009 Anders - Nej, de kunne squ ikke starte da jeg prøvede, så jeg tog en honda..

  • #6   22. jan 2009 Henrik A - Typisk kommentar fra en der aldrig har haft en Alfa..

  • #7   22. jan 2009 Anders P - Et "rygte" starter jo sjældent uden grund. Desuden findes er altså statistikker over hvilke biler der har flest fejl, bla. har FDM lavet en stort test i forbindelse med AutoIndex, og der lå Alfa pænt over gennemsnittet. Jeg kunne aldrig finde på at købe Alfa, selvom de har et fedt design

  • #8   22. jan 2009 Ja

  • #9   22. jan 2009 Alfa er noget lort det kan man sku da ikke komme uden om. På alle lister over hvile biler der er oftest på værksted er Alfa da altid med helt i top med de franske og Fiat osv..

  • #10   22. jan 2009 Hehe, en honda er da ihvertfald 10 gange mere holdbar end en alfa .... Nu har jeg ikke selv ejet en alfa, men dem som jeg kender der har haft 156 modeller, har absolut haft sig et dyrt bekendtskab... De går i stykker hele tiden, og det koster.

  • #11   22. jan 2009 ^^ dem jeg kender der har haft sådan en "værkstedsvogn" havde alle samme konklusion efter et halvt års tid.
    Værste bil de til dato de har haft. sådan en bruger i gennemsnit mere tid på værksted end på vejen smiley


  • #12   22. jan 2009 Men ja de har da et fedt design.. meeeeen... det er altså ikke helt nok!

  • Denner D
    Denner D Tilmeldt:
    aug 2006

    Følger: 1 Svar: 3
    #13   22. jan 2009 Synes ikke det er så slemt...
    Jeg har haft 2 alfaer og en del toyotaer, samt en citroen og en hyundai..

    Toyotaerne var der konstant noget galt med, og hyundaien rustede.. Alfaerne har da også haft et par småting, men overholder man service osv så går det ikke såm galt-...

    Det eneste der irreterer mig er de korte tandrems intervaller... 80000km eller 3 år på min v6´er ..Det er ufatteligt at de ikke kan lave en rem der holder længere...


  • #14   22. jan 2009 kører den alfa ikke også meget langsomt i forhold til puggen??

  • #15   22. jan 2009 Præcis der er essensen - "dem i kender" - altså har I ingen first-hand experience..
    Jeg har haft både Opel og VW, der har kostet mig mere i stumper og vedligehold end min Alfa.

    Altså må både Opel og VW være noget værre pis? Flot generalisering..


  • #16   22. jan 2009 Det er squ da klart det er "second hand experience" , når man hører folk med first hand experience, som ikke er særlig glade.. Derfor vil det oftest være kilder fra 2 part.. Hvilket ikke er særlig mærkeligt!

  • #17   22. jan 2009 Jeg fandt lige det omtalte nummer af FDM bladet, og listen over biler med gennemsnitligt færrest fejl i 2008 er således:

    1. Toyota
    2. Saab
    3. Nissan
    4. Hyundai
    5. Honda
    6. Suzuki
    7. Skoda
    8. Opel
    9. BMW
    10. Mazda
    11. Volvo
    12. Audi
    13. Alfa Romeo
    14. Ford
    15. Mitsubishi
    16. Renualt
    17. Fiat
    18. Seat
    19. Mercedes
    20. VW
    21. Peugeot
    22. Citroen
    23. Kia


  • #18   22. jan 2009 En note er selvfølgelig, at listen skal ses i forhold til hvor mange der kører på vejene, altså jo flere VW'er, jo flere fejl.

  • #20   22. jan 2009 Så er den liste jo ubrugelig smiley
    Så skal man kunne sammenligne med det antal, der faktisk kører på vejene af de forskellige mærker smiley


  • #21   22. jan 2009 Derfor kan man sige, at det er sindsyg flot af Toyota, når man tænker på hvor mange der er på vejene, og en 13. plads er skidt for Alfa når man tænker på hvor FÅ der kører på vejen

  • #22   22. jan 2009 Henrik A - Overhovedet ikke, se hvad jeg skriver

  • #23   22. jan 2009 HARTMANN $ - Ved du hvad gennemsnit betyder?

    Desuden så bider man jo mærke i at både VW og Mercedes (TYSK MEKANIK) ligger længere nede på listen, og at Alfa ligger og blander sig med Volvo og Audi..

    Synes egentligt den liste der taler mere for Alfa end imod..


  • #24   22. jan 2009 My bad..

  • #25   22. jan 2009 Anders P - Hvis du så tænker på at der nok kører 3-4 gange så mange VW'ere end der kører Alfa'er, så er det skidt

  • #26   22. jan 2009 Macnuz *SwedeSpeed* - Jamen så har du jo tydeligvis ikke forstået ideen med gennemsnit? Ville bestanden af Alfa'er fordobles ville gennemsnittet jo stadig fordele sig ud på ca. samme antal fejl..


  • #27   22. jan 2009 www.lorte-alfa.dk

    andet er der vel ikke at sige til det smiley
    Alfa er så korrekt som Skoust udtrykker noget crap. Basta smiley
    Sorry alle Alfa ejere der fik i sanheden at vide om jeres køretøj.


  • #28   22. jan 2009 Alfa ligger ca. i midten på den liste, altså gennemsnitligt på listen, lige under Audi. Dvs. Audi og Alfa Romeo har samme antal fejl rent statistisk på alle biler i de værkstetder der adspurgt. Nu ved vi så at der kører væsentlig flere Audier end der kører Alfa Romeoer. Måske dobbelt så mange eller flere. Ergo har Alfa Romeo dobbelt så mange fejl som Audier har. Forstår du pointen?

  • #29   22. jan 2009 HARTMANN $ - Jamen har du stadig ikke forstået ideen i et gennemsnit? Hvorfor skulle det blive højere ved at der kører flere biler? Der er selvfølgelig flere fejl, men også flere biler at fordele fejlene ud over..

    =SSJ= Kenned B - Jamen jeg kan sige det samme om Honda, VW, Opel, Citroen og Peugeot.. Hvorfor? Fordi jeg kan.. Basta, EOD, sådan er det bare..


  • #30   22. jan 2009 Hehe vw ligger nr 20 , så er den nok ikke så gudeskøn som folk gør den til

  • #31   22. jan 2009 HARTMANN $ - Lige præcis min pointe, jeg forstår ikke det er så svært at forstå

  • #32   22. jan 2009 Anders P

    ja hver sin smag. nogle kan lide værkstedbesøg, mens vi andre godt kan lide vores biler holder sig mere end 50% på vej og 50% på værksted smiley

    Alfa har jo regnet den godt ud. laver en lortebil. eller mange forskellige faktisk. som går i stykker hele tiden. så skal de på værksted og have nye stumper. Det er jo en penge maskine uden lige smiley

    Follk der køre Alfa er folk der ikke ser mange værkstedregninger som et problem!!! smiley


  • #33   22. jan 2009 Fx. Saab, de ligger nr. 2, fordi der ikke er voldsomt mange af dem i Danmark, tilgengæld har dem der kører ikke nogle fejl.

  • #34   22. jan 2009 Macnuz *SwedeSpeed* - Så må du smide et link til den undersøgelse, så jeg ved hvad jeg svarer på..


  • #35   22. jan 2009 Kort sagt (skåret virkelig ud i bølgepap):

    Højt på listen (stort mærke): Rigtig flot
    Højt på listen (lille mærke): Flot

    Lavt på listen (stort mærke): Flot
    Lavt på listen (lille mærke): Rigtig dårligt


  • #36   22. jan 2009 Det er ikke et link, det står i AutoIndex i bladet Motor som FDM udgiver

  • #37   22. jan 2009 =SSJ= Kenned B - Jamen læser du hvad jeg skriver? Jeg har ikke haft en bil der er så driftsikker som min Alfa..

    Macnuz *SwedeSpeed* & HARTMANN $ - Jamen så har det jo ikke noget med gennemsnit at gøre..


  • #38   22. jan 2009 Gennemsnit = Midten af listen

  • #39   22. jan 2009 På en statistik over noget, så er gennemsnittet altid midten, det lærer man i folkeskolen i matematik

  • #40   22. jan 2009 Men helt ærligt synes jeg vi skal lade være med at ødelægge mandens indlæg mere, han er glad for sin Alfa, og alle har hver sin smag smiley

  • #41   22. jan 2009 ™ Skoust ™

    Flad uvidende kommentar du der kommer med, med indsugning, der gør PUG sgu da også og så mange andre ogeå, der er ligesom udformingen af nyere bilers frontparti der skal være så lukket som muligt så et sted skal det jo sidde...
    Og som jeg har skrevet i tidliger indlæg....
    Alfa er en ok bil det er bare dem der køber dem der ikke ved hvordan man holder en bil og de vil ikke indrømme at det er deres fejl at de kører dem i smadder..
    Bilen har et fedt design men det er stadig en gadebil og ikke en "ræser" bil, og hvis man gidder at se på realiteter så får man en anden synsvinkel, det andet er bare en "brian" bemærkning ligesom historierne med T-Hansen og Refako dele osv.
    Har et familie medlem der købte en spritny honda for et år siden og i de første 6 måneder holdte den på værksted i 5.
    Honda kunne ikke finde ud af hvorfor den smed olie hele tiden, og den har den 3. motor i nu...
    Havde ejeren ikke haft forstand på biler osv. udlært maskinmester, så havde han nok fyret motoren helt af, men trods det så har alfa ligesom alle andre udvist en perfekt rep. og under garanti, hvis man ser på folks oplysninger på, eksempel mandagsbil.dk, og der er altså alle mærker og biltyper derinde også.
    Kan vi ikke få en saglig debat herinde istedet for alle de "brian-benny" bemærkninger når man ikke ved hvad man snakker om, der er sgu ikke nogen bil der er bedre end andre, da de jo følger pris og efterspørgsel, men behandlingen af dem er kun ejerne der skal lære at inderømme.


  • #42   22. jan 2009 Macnuz *SwedeSpeed* - Så skal listen jo også forstås på en anden måde end du ligger op til.. Du ligger op til at gennemsnittet af fejl på en bil er bedst ved nr. 1 og så fortløbende.. Og sådan forholder det sig jo ikke så. Så er diskussionen jo en helt anden..

  • #43   22. jan 2009 Nej, listen er ikke slavisk som sådan. VW har jo slet ikke flere fejl and gennemsnittet i Danmark, tvært imod. Tilgengæld er VW nok et af de største bilmærker i Danmark, men de får en lav placering, for de antalmæssigt har flest fejl

  • #44   22. jan 2009 Jeg forstår virkelig ikke det svære i at tyde den liste? No offence, men jeg kan meget tydeligt aflæse den..

  • #45   22. jan 2009 Sagt på en tredje måde, jo flere biler mærket har, jo længere nede på listen kan man ligge uden det er pinligt

  • #46   22. jan 2009 Hvad begrunder du det med at vw har færre fejl end gennemsnittet

  • #47   22. jan 2009 Selvfølgelig ligger Toyota på 1. pladsen ! Det er er jo kram ! smiley

  • #48   22. jan 2009 Du kan forhåbentlig også se et mønster i det.. de biler der (i forhold til bestanden i Danmark) hverken er gode eller dårlige ang. fejl ligger nederst (VW, Peugeot, Citroen.....)

  • #49   22. jan 2009 Focus WRC . - Jeg begrunder intet, jeg bruger den statistik som FDM har lavet

  • #50   22. jan 2009 må ærligt indrømme at min alfa har været den mest stabile jeg har haft indtil nu... synes ærligt talt det noget fis i fyrer af når i ikke engang har ejet en alfa.... så kom igen når i har haft en engang..

  • #51   22. jan 2009 Macnus: Forstår ikke den statestik du henviser til. Normalt er en statestik lavet udfra f.eks. 1000 biler af forskellig mærke, og deraf tages den gennemsnitlige fejlprocent, ellers kan man jo ikke sammenligne fejlprocenten, ergo en intetsigende statestik!

    Hvilket nummer af fdm-bladet har du fundet den statestik i?


  • #52   22. jan 2009 ...altså f.eks. 1000 biler af hver mærke.

  • #53   22. jan 2009 Ang. det første indlæg. Så kommer det vel ikke bag på nogen, at Alfa har gode køreegenskaber? Det har de jo haft de sidste 100 år smiley

  • #54   30. jan 2009 Alfa kører præcis som alle andre biler. Ingen forskel der.

Kommentér på:
Farvel HONDA goddag ALFA

Annonce