{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.196 visninger | Oprettet:

Opgradere så sin bil må trække mere? {{forumTopicSubject}}

Hvis nu jeg har en bil, der lovligt må trække en påhængsvogn m/bremse optil 1200 kg, kan jeg så på nogen måde lovligt komme til at køre med mere?? Evt. en speciel tilladelse, kørekort eller noget omsyn af en art, hvor den kan blive godkendt til at køre med mere vægt på krogen....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opgradere så sin bil må trække mere?
  • #1   23. jan 2009 kræver et omsyn.. syns hallen kan fortælle hvor meget den kan vejes op

• TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator

Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.768
    #2   23. jan 2009 Du kan veje den op men så kan det ske du skal have B/E kortet

• #3   23. jan 2009 Hvis din bil fra fabrikken er typegodkendt og dit træk er godkendt til flere kg kan du få vejet bilen op. Min må trække 1200 kg men jeg kan få den vejet op til 1500 kg idet både bil og træk er godkendt til 1500 kg smiley

• #4   23. jan 2009 Og en opvejning gøres i forbindelse med syn, HUSK at sige det til synsmanden INDEN han går igang !

• #6   23. jan 2009 jeg ved man til nogle volvo kan få et kit til trækket så den går fra 1400-.1600kg

• #8   23. jan 2009 høhømn tass, hvad skal du da bruge den "fornødne" infomation til, når du som 99% af alle mennesker ikke har den fornødne viden? Men du kan da godt få de informationer, så venter jeg spændt på om du finder ud af noget: BMW 324td 1986 2,4 liter turbodiesel.

Tak til alle jer andre, kan man ikke bare få den opvejet, uden den skal igennem alm. syn??

• #10   25. jan 2009 Hej

En opvejning af din tilkoblingsvægt 1(med bremser) er afhængig af:

1. Tilkoblingens maks. trækvægt, og nej det er ikke tilkoblingensmærke plade der giver styrken derfor er det ikke nok at udskifte mærkepladen som før foreslået.

2. På bilens mærkeplade som typisk sidder i motorrummet er der angivet nogle vægt data. Det højeste tal er samlet vogntogsvægt det trækker du det næst højeste tal fra så har du maks. tilkoblingsvægt 1 med bremser!
    Nogle bilfabrikanter tillader dog mere end den udrewgnede værdi og så skal du blot have en fabrikant erklæring/dokumentation fra en autoristeret forhandler. Det kan i den forbindelse være nødvendigt at tage lidt af bilens totalvægt da samlede vogntogsvægt i visse tilfælde ikke må overskrides.

3. Du må med almindeligt B kørekort trække 50 kg over bilens egenvægt og bilens og påhængsvognen sammenlagte tilladte totalvægt må ikke overskride 3500 kg.

Med BE kørekort har punkt 3 ingen betydning.

Det kræver et registreringssyn af din bil med en udfyldt MO2A anmeleldses blankette. som fåes ved nummerplade ekspedition/Skat eller din lokale synshal. Enhver bilforhandler har dem også.
    Den skal være udfyldt med navn cpr. nr. og dato og underskrift!

Jeg mener at have fået det væsentligste med ellers er det kun småting der kan mangle.

Venlig Hilsen Søren

• Andreas K
    Andreas K Tilmeldt:
    apr 2019

Følger: 1 Svar: 1
    #11   15. apr 2019 De er i ingen logik i tætskrevne jeg kør en Peugeot 2,0 boxer med 2000kg trækkekraft , hvis jeg skifter til de samme bil fra citroen må jeg trække 2500kg , Also 25% mere. Er de logisk?

• #12   15. apr 2019 Du skal til BMW og høre om de har en typegodkendelse til din model. Få et stykke papir fra dem. Ned til syn og sige du skal havde vejet trækket op og så det klaret. Jeg fik hævet min Golf fra 1300 til 1500kg.fordi VW har en typegodkendelse. Toyota for eksempel. Tillader ikke deres LandCruiser at blive vejet op til 3500kg med mindre du kan fremvise en registrerings attest på at du ejer en 3500kg trailer smiley

• #13   15. apr 2019 Der er vist ikke nogen grund til, at debattere det her emne, det er 10 år gammelt..

• #14   15. apr 2019 Jo jo KBKP men er nu godt lige at få det frisket op hehe

Fik du den vejet op så? Eller arbejder du på det endnu? smiley

• #15   15. apr 2019 Hehe har ingen anelse om hvilken bil jeg har snakket om smiley

Kommentér på:
Opgradere så sin bil må trække mere?

Annonce