{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opel zafira er det noghet lort??
  • #1   23. jan 2009 ja

• #2   23. jan 2009 det er en 01 2.0 dti

• #3   23. jan 2009 har hørt at de gamle diesel motorer skal have en svaghed i pumpen. Ellers har jeg selv haft en Zafira mrk.1 OPC og det er en dejlig vogn

• #4   23. jan 2009 diesel pumpen skal skiftes på et eller andet tidspunkt

• #5   23. jan 2009 Jeg har haft en årg 2006, 1,9 diesel 150 hk.. Der sidder en fiat motor i den.. Turboen gik efter 50000 km og den spiser masser af olie når den får lidt power :D... Ikk en bil jeg kan anbefale

• #6   23. jan 2009 Jonas M, nu er det jo så ikke samme bil...

thomas B - jeg arbejder ved Opel.

En Zafira er en fin bil. Den har selvfølgelig typiske fejl som alle andre biler, og jeg vil da gerne nævne dem smiley

2.0 diesel har en svaghed i diesel pumpen, på de første modeller. DOG kun på nogle få pumper. Så det er ikke sikkert den der her. En ny pumpe koster dog 25000kr bare i reservedele.

Servopumpen går også ofte hvis den har kørt en del km. Det plejer at være selve pumpen og den koster 5000 i reservedele.

Bagbremserne kan til tider hænge, dette plejer at kunne løses med en rensning, og i værste tilfælge kan det være en defekt kaliper.

Ydermere har dieselerne en svaghed i det ekstra varmeapperat der varmer kabinen hurtigt op fordi motoren er langsom til at blive varm. Det kortslutter og trækker strømmen fra batteriet når bilen holder stille.
    -Dette kan fjernes ved at pille sikringen til dette ud, det eneste der sker er at kabinen bliver langsommere varmere så. Et nyt ekstra varmeapparat koster (tror jeg nok) 6000kr.

//Martin
    -Skriv hvis du vil vide mere.

• #7   23. jan 2009 Ja. Opel er skod.og jeg har skruet meget i dem. Folk der siger noget andet har ikke et objektivt syn på det.

• #8   23. jan 2009 fp G - Stop da det der!

Hvis du nu havde haft en f.eks Zafira i 4 år, og den aldrig har fejlet det MINDSTE, hvad ville du så sige til en der spurgte om det var en go bil?

• #9   23. jan 2009 Arbjeder du ved bakogbyg? så kulle det aldrig være den hvid zafira der står i kirkholt?

• #10   23. jan 2009 ja jeg gør. ja den har jeg også kigget på. hva da

• #11   22. sep 2009 Min far er en af de første tilbage i 99 som købte en opel zafira. Han har den stadig og har kørt upåklageligt siden. Rigtigt god bil kan varmt anbefale den.

Selvfølgelig findes der problemer. Problemer og problemer.. Alle biler har en slags/ deres personlige fejl, på en måde. Der findes ikke biler som ingen fejl har. Og bagefter skal man også gå ind for hvad slags motor der ligger i en zafira.

Fx. Peugeot har problemer med deres dumme pærer, de sprænger fandeme hele tiden. Og det gælder næsten for alle deres modeller..

Kommentér på:
Opel zafira er det noghet lort??

Annonce