Navitagtion... men hvilken? {{forumTopicSubject}}
Hey alle BG'ere
Jeg skal have ny navi gation... men hvilke af dem her skal det være??
TomTom GO 720T - GPS Navigation GO720T 4.3" TFT Touch LCD, 220 gram, 2GB intern hukommelse, Map Share - 5t batteritid
Garmin nüvi 250W Europa - Touch skærm, præinstalleret med kort over hele Europa på husnummerniveau, indbygget antenne, interessepunkter, verdensur, valutaomregner
Garmin nüvi 205T Nordic - Mindste og letteste navigator på markedet, nem menu, indbyggede antenne, TMC trafikmeddelelser, 1000 interessepunkter (POI), præinstalleret kort over Skandinavien, samt med europæiske hovedveje.
TomTom ONE XL Europe - GPS Navigation ONE XL Europe 4.3" TFT Touch LCD - 208 gram - 1GB intern hukommelse, USB 2.0 - li-Ion batteri - SD kort slot.
Hvad siger folket?
MVH
okt 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 56 Svar: 2.170
med TMC og kort over EU osv
apr 2004
Følger: 20 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 192 Svar: 2.040
dec 2004
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 5 Emner: 271 Svar: 5.497
sep 2006
Følger: 65 Følgere: 63 Biler: 3 Svar: 2.400
Efter min mening synes jeg tomtom, faktisk er et knald godt valg.. Om du vælger den ene frem frem for noget andet temperament spørgsmål.
Tomtom, opdatererer kort hver 3 mdr, så du er garanteret nyeste kort. Mapshare hvilket gør at du får de nyeste ændringer på kort, dag til dag. De er hammer nemme at ændre i menuer, smide ekstra funktioner i, bla. andre stemmer, osv osv.
mvh
nov 2006
Følger: 55 Følgere: 50 Biler: 4 Emner: 540 Svar: 1.724
okt 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 56 Svar: 2.170
nov 2006
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 41 Biler: 19 Emner: 170 Svar: 1.829
sep 2006
Følger: 65 Følgere: 63 Biler: 3 Svar: 2.400
Som sagt udbyder garmin kun kort 1 gang om året dvs. et kort fra 2009 rent faktisk er et kort fra begyndelsen fra 2007-2008. Deres positive sider er så at de har et ret pænt design, nemt at bruge både for ældre og yngere der bare vil ha en der virker.. Ergo, vil man ha en gps, der både er stabil pæn..så skal man vælge konservative Garmin, meeen man mister nogen fede funktioner Tomtom har.
Tomtom nyeste future, som jeg selv synes er hammerlækkert er deres nye avancerede trafik et eller andet beregner, der isteder for at tage den korteste distance med f.eks. 4 lyskryds, så vælger den vejen der godt nok er lidt længere men med kun 1 lyskryds. Kører du i de lidt større lande med 3-4 sporet motorvejen vil sådan en tomtom halløj, præcis informere dig hvilket spor du skal køre på istedet for bare at sige til venstre. De eneste minus og plus for både garmin og tomtom er holderen til ruden. Tomtoms virker en anelse ikke gennemtænkt men det virker, hvor imod garmins er ret idiot sikker.
TMC funtioner for begge parter virker ikke ordenlig i Danmark, det virker men meldingerne er meget forsinkede iforhold til f.eks. Tyskland og nabolandende.
Men ellers drop alt det der med bluetoth, fm-sender- mp3 afspiller med mindre du får det med i købet.. Det gider man sku ikke at rodde med når man endelig bruger den.
Tomtom : til brugeren der ønsker en serviceydet gps, massevis af gode funktioner, meeeget nemt at bruge, men et minus med rudeholderen.
Garmin: konservativ gps, nemt at bruge, mangler en del smarte beregningsmuligheder. dog tiltaler det de fleste.
drop gpser som: sony, navman, blaupunkt, + mange flere jeg ikke lige kan huske. Det virker sku ikke ifrohold til de to mæker som er langt fremme i skoene.
mvh
nov 2006
Navitagtion... men hvilken?