{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.682 visninger | Oprettet:

Sort lædersæde - rens - sort læderfedt {{forumTopicSubject}}

Hej bg

Hvordan får jeg et sort lædersæde pænt igen.
Det er begyndt sådan at man kan se hvide striper i det og så vil jeg gerne have det sort igen hvis man nu kan det...

Hvad skal jeg bruge???

Ja det skal først gøres rent men hvad er bedst og bruge til det..
Hvad for noget fedt ellers voks skal man bruge til det..
Det må gherne være noget ordenligt noget til sædet så det holder til det.........

På forhånd tak for hjælpen ;o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sort lædersæde - rens - sort læderfedt
  • #1   27. jan 2009 som peter skriver så brínger brun sæbe glansen frem i dem igen og ja saddelfedt er det bedste pleje til læder
    mvh simon


  • #2   27. jan 2009 er der stor forskel på hvor man får saddelfedt og hvor lang tid skal det sidde inden man kan sætte sig i sædet igen, det skulle jo helst ikke skitte af på tøjet...

  • #3   27. jan 2009 nej men du skal gøre et sted hvor der er en nogenlunde stue tempratur så fedtet kan tøre inde i sæderne og så tager du en fugtig klud og tør over med

  • #4   27. jan 2009 Mener jeg engang læste et sted man bare skulle bruge skummet fra det brune sæbe, eller er det bare og vrike en klud op i vandet og så vaske dem godt af...
    Og så fi dem det fedt når de er tøre


  • #6   27. jan 2009 ok det vil jeg da lige prøve da....

  • #8   27. jan 2009 nu har jeg ikke kigget så meget endnu men priserne er vel også i top sådan et sted smiley


  • #9   27. jan 2009 ikke skummet fra brun sæbe,men sæbespåner

  • #10   27. jan 2009 okay men kan man så bruge begge dele så.......

  • #11   27. jan 2009 Der er stor forskeld på hvordan det læderfedt man køber i "ridebutikker" er! Så spørg lige hvordan det efterlader overfladen - da der er nogen af dem der efterlader læderet lidt "kløbrigt" for bedre friktion...
    Lædersæbe købt i ridebutiker beregnet til rideudstyr udtørrer ikkelæderet...
    Mit bud ville være Produkter fra Stübben, da deres læderfedt giver mulighed for at at man kan efterpolerer og få en blank pæn overflade som ikke smitter af overhoved...
    http://www.tikarideudstyr.dk/product.asp?product=3612

    Af sæbe laver BlueHorse noget færdigt på spray, som er dejligt nemt og bruge, og effektivt:)
    http://www.tikarideudstyr.dk/product.asp?product=3620

    Som fast sæbe kunne det ligeledes være BlueHorse:
    http://www.tikarideudstyr.dk/product.asp?product=3621

    Muligheden ville også være en form for læderbalsam, tiil efterbehandlingen:
    http://www.tikarideudstyr.dk/product.asp?product=3861

    Hvis man skla hen og farve misfarvning af læder, som har mistet farven - findes der læderfedt som indeholder farve; det skal du helt sikkert holde dig langt væk fra:) det smitter af... Eneste effektive måde at gøre det på er med narvsværte - men der skal læderet affedtes helt inden påføring, dernæst skal overskudsfarve igen vaskes af med sæbe, og fedt til slutbehandling... Jeg bruger acetone til affedtning, giver godt og varigt resultat, hvis bunden ikke er helt fedtfri når det påføres vil man risikerer misfarvning igen samt at det smitter af... Men er en hård behandling af læderet; så brug god tid, og få et pænt resultat første gang, så man ikke behøver at gentage:)

    Held og lykke med resultatet;) og god arbejdslyst...


  • #12   27. jan 2009 Du skal bruge pigmenterings farve... PM mig for pris af farve!

  • #13   27. jan 2009 Stine S

    Jeg takker for det fine indlæg men så kan jeg da forstå at det ikke bare lige noget man gør.
    Men for jeg skal have det hele sort igen så det holder skal der jo også gøres noget for det er ved og være meget hvid der hvor man sidder så jeg skal jo have noget med noget sort farve i, ellers tror jeg man forsat kan se det hvide i sædet..
    Ja jeg har sku aldirg prøve sådan nogat da jeg ikke har nogle med heste og gøre og har ikke haft læder sæder før ;o)


  • #14   27. jan 2009 Martin H
    Må indrømme jeg aldrig har prøvet på et bilsæde, men har haft hest i 25 år:) og behandlingen virker også super på en sofa - så er nok ikke helt forkert!
    Kunne ikke lige finde noget link på navsværte - men har de gerne i nogle små flasker i de fleste ridebutikker... Det farver meget, så tag hansker på! Jeg bruger en svamp til påføring, gene flere tynde lag, indtil farven er der - og husk at vaske overskudsfarve af når det har siddet... Og hvis farven ikke er perfrkt, så affedte for sæben igen og mere farve...


  • #15   27. jan 2009 Martin H
    Og hvis der står en "dukke" i ridebutikken og prøvet at sælge dig læderfedt fra Kieffer eller Passier - ja de er super, når man har hest, men de tørrer aldrig helt! Så ikke noget du kan bruge... Åben evt bøtterne, skal have lidt overflade som skocream at røre ved, og må ikke virke klæbende mellem fingrene...
    Den fra Stübben, deres Hamanol - er et gammelt produkt, som man egentlig ikke bruger så meget i ridesporten længere, da den bliver lidt glat - men gver en fantastisk flot overflade:) mel ville nok være mit valg... Er lidt tykt, men læg den på radiatoren før brug, så er det nemmere at arbejde med:)


  • #16   27. jan 2009 okay jeg må da prøve og finde en ride butik eller hvad nu sådan en den hedder ;o)
    Det er jo ikke lige der jeg har brugt meget af min tid, men det lyder da til at det er noget der kan lade sig gøre og få lidt pænt igen......
    Det er da hvis bare og prøve sig lidt frem, for jeg har kun to sæder i bilen men det er nu kun det er der virkelig trænger til rn ordrnlig tur....


  • #17   27. jan 2009 Martin H
    Hvis det kun er misfarvning, kan det sagtens blive pænt igen - men hvis læderet er krakeleret og helt udtørret, bliver det aldrig rigtig pænt igen:( Man kan give det lidt læderolie, men det er ellers fy fy,for blædgører for meget (og selvfølgelig først efter man har farvet, for er der først olie på, er det svært at farve pænt!
    Men prøv et sted hvor man ikke ser det så meget, for at øve dig - eller find et par gamle sko eller noget, bare for lige at prøve:)
    Ville nok give begge sæder en tur med farven, for at de kommer til at virke helt ens! Det ene skal selvfølgelig nok have farve af flere gange, hvor det andet bare skal tørres over en gang...


  • #18   27. jan 2009 He he det lyder til at jeg nok skal regne med og møde en "dukke" så ;o)

    Men hold da op det er hvis noget af en opgave jeg skal have gang i kan jeg forstå, syntes du forlanger meget af en smed ;O)

    Men må hvis bare prøve og se om det er noget jeg kan finde ud af......


  • #19   27. jan 2009 Jamen ville nok kalde det krakeleret, for man kan de mange hvide striper rundt i sædet der hvor man sidder...
    men hvis man kan sige det sådan så skaller det ikke lige eller der er ikke regner igennem sædet


  • #20   27. jan 2009 Martin H
    Der hvor krakeleringerne er, er det kun i overhuden, eller går det igennem til underhuden? Hvor tyk er læderet?
    Hvis der er god tykkelse og krakeleringen ikke går i underhuden, så giv en enkelt gang olie når du har farvet, og lad det trænge ind, vask let efter med sæbe før fedt... Hvis læderet ikke er så tykt og krakeleringen går i underhuden, ville jeg ikke turde give olie - det blødgører så meget, at jeg ville være bange for at underhuden ville give sig for meget...


  • #21   27. jan 2009 ja ved sku ikke helt hvor tyk det er men tror ikk det er vildt tyk når det bare er et sæde men det kunne mæske hjælpe og give det det fedt (sværte) og så gører det nogle gange eller tre for og så det til og sidde godt fast eller hvad man nu siger..
    men hvis man kan sige det sådan så kan man ikke se igennem læderet om man kan se de hvis striper i sædet, lidt svært og forklare...


  • #22   26. jan 2012 Hej Bandit smiley Her kan du se et forslag til et alternativt produkt + en guide der viser hvordan du renser sæderne.

    http://bilistenonline.dk/laederpleje/

    Denne fremgangsmåde virker super for mig!


Kommentér på:
Sort lædersæde - rens - sort læderfedt

Annonce