{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
19.061 visninger | Oprettet:

Sæbebehandlet eg??? {{forumTopicSubject}}

Ved godt at det INTET har med biler at gøre..

Men tænkte at der nok var nogen af brugerne på bilgalleri der er håndværkere og nemt kan hjælpe mig..

Jeg er ved at købe en kommode i sæbebehandlet eg - men jeg vil male den hvid - kan dette lade sig gøre - i så fald, hvad gør man (skal den slibes/behandles med noget eller??)?

Håber nogen kan hjælpe..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sæbebehandlet eg???
  • #1   30. jan 2009 Hvis den kun er sæbebehandlet, og der ikke er nogen oliebahandling, voks eller andet, er det intet problem at male den:)
    Bare vask den af i en gang grundrens, slib den, først trægrunder og så slutmaling...
    God arbejdslyst;)

• #2   30. jan 2009 Takker smiley så må jeg håbe den ikke er oliebehandlet
    hehe.. go' week-end

• #3   30. jan 2009 Hvorfor vil du dog male egetræ hvid ?? Det er sku da synd..

• #4   30. jan 2009 Hvis der er olie på, blander du noget salmiakspiritus i det du vasker af i, og bruger en vedhæftende/spærrende grunder, evt. til hårdttræ - så burde det kunne lade sig gøre:) Men vær opmærksom på at der ikke er olirester tilbage i overfladen, da du så vil få problemer med vedhæftingen...

• #5   30. jan 2009 Hej Henrik!

Jeg er møbelhandler til dagligt og vil fraråde dig KRAFTIGT at lade være med at bruge salmiakspiritus og andre "hjemmefif og gode råd" til at rense det af! Det ødelægger træet.

Er kommoden i massivt egetræ?

Brug istedet en ganske almindelig trærens SPECIELT til formålet, det kan du få hos alle møbelhandlere. Vi bruger hos os produkter fra firmaet "Guardian" og det er bare at tage trærensen på en tør karklud og vaske møbelet af. På den måde trækker du automatisk alt sæben ud af træet på en skånsom måde. Gentag behandlingen flere gange. Du vil tydeligt kunne se når sæben er trukket ud. Der er lidt arbejde ved det men det er den eneste måde at gøre det ordentligt på. Derefter lader du møbleet gennemtørre og så vil du kunne mærke at træet er blevet meget ru fordig fibrene i træet har rejst sig pga fugten fra rensen men så bare slib i åreretningen med en fin slibesvamp så bliver træet pænt og glat i overfladen igen... Derfter kan du så uden problemer begynde at male kommoden.

Lad være med at bruge kraftige rengøringsmidler det vil du inderligt fortryde.

Håber det bliver flot smiley

med venlig hilsen og go' weekend

Jesper
    Smag & Behag v/ Jels Møbler

• #6   30. jan 2009 Jesper P
    Giver dig helt ret i at salmiakspiritus, bestemt ikke er godt for træet - men har bare ikke oplevet at der er noget trærens der kan affedte tilstrækkeligt, hvis der er en oliebehandling! Og det virker faktisk at hælde lidt i "vaskevandet"... Skal jo bestemt ikke bruges ufortyndet...
    Tidligere ansat i farveafd. Johannes Fog

Kommentér på:
Sæbebehandlet eg???

Annonce