{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.206 visninger | Oprettet:

Det svære valg {{forumTopicSubject}}

Hej folkens

Jeps jeg har efterhånden lavet et indlæg eller tre om mit bilvalg gennem de sidste måneder, men valget er nu nede på to mulige biler.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre din mening og begrundelse for valg af en af disse:

Honda civic Type R EP3 2004 faceliftet model, kørt 42.000km, knapt så meget udstyr.

Seat Leon 2,0 tfsi sport up 2006, kørt 39500km, masser af udstyr.

Valgt ud fra deres holdbarhed, sportlige køregenskaber.

Mvh
Rune


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det svære valg
  • #1   30. jan 2009 ville vælge seat'en...

  • #3   30. jan 2009 japansk er noget der holder .

  • #4   30. jan 2009 Ville personligt vælge seat.

  • #5   30. jan 2009 Ville snuppe Honda'en - god og driftsikker bil. Og så skiller den sig lidt mere ud af flokken, end en Seat gør.

  • #6   30. jan 2009 Det største minus for Hondaen er bare at den ikke har så meget udstyr som som aircondition...

  • #7   30. jan 2009 kommer vel an på din kørestil .. .

    er overbevist om hondaen, skal helt op i omdrejninger, før den leverer, og tror seat'en, er nemmere og hive flere hk ud af, hvis man vil det. .


  • #8   30. jan 2009 Hondaen skal are have tæsk, grunden til mangel på udstyr er at det vejer.
    Seaten er hurtig lig ud, komfortabel og skod i sving.
    Mens hondaen dancer gennem alle sving.

    Så vil du have komfort og fart = seat.
    RÆS, Tæsk, skrig og larm = Honda

    Så valget er sku ikke så svært igen smiley


  • #9   30. jan 2009 100% seat'en - kun pga mere udstyr..

  • #10   30. jan 2009 seaten hvad ellers

  • #11   30. jan 2009 Jeg ville nuppe Honda'en smiley Lækreste af de to vogne.
    Har du overvejet at købe en ny på gule plader?
    Type R+, så har du alt udstyret med...
    Mener den står i ca 250k, og med 20% udbetaling, så kan de vist lave den til 3k om måneden smiley


  • #12   30. jan 2009 Helt klart seat. Det er en pisse lækker bil.

  • #13   30. jan 2009 Den nye type r er noget lort, for meget komfort og for lidt ræs.
    selv undervognen har de ødlagt med at smide en torsion stang bagpå som på en pug, og ikke uafhængig affjedring som på type r fra 2004.
    Civic Type R 2004 er helt klart den bedste Type R!


  • #14   30. jan 2009 EP3 og FN2 blev testet igår i Top Gear, og det var faktisk overraskende så meget hurtigere en EP3 var i forhold til den nye FN2.. Jeg ville nok også vælge EP3 istedet for FN2'eren da den nye slet ikke er noget for mig..

    Men mellem EP3 og Seat'en ville jeg nok vælge Seat'en da du med en chip kan hive 240 hk ud af den.. Var selv ved at købe sådan en sport-up der var chippet, men den var sq blevet solgt inden jeg fik snakket med banken.. smiley


  • #15   30. jan 2009 Tak for jeres svar.

    He he ender med jeg trækker lod mellem de to:_)

    Var ude og prøvekøre en Leon cupra van, nøøj det var nice, og sport upen kan med en chip nå 240hk som Cupra har standard.

    Type Reren ja den der sgu fed og sikke en lyd.



  • Kim K
    Kim K Tilmeldt:
    jun 2003

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 341
    #16   31. jan 2009 Min egen præference siger Civic hvilket næppe er overraskende, når der står en Honda Civic 1,8 Sport, en Honda HR-V 1,6 ES (som snart byttes til en FR-V 1,8 Comfort Aut.) og en Honda CBR1000F i garagen. Når du fremhæver holdbarhed og sportslige køreegenskaber, så bør du vælge det samme. Som andre allerede har været inde på er Seat’en primært hurtig pga. sin motor, hvor Honda’en er det pga. sine køreegenskaber.

    Mht. stabilitet er der et engelsk forsikringsselskab der forsikre biler mod reparationer, i alle systemer og indtil bilen er 12 år eller runder 208.000 km der årligt kommer med en opgørelse. De skriver i den sidste fra december 2008 om biler der er fra 1,5 til 9 år om Honda og Seat.

    Honda
    1st of 30
    Last year's position 1st of 26
    Cars needing repair work 10%
    Average repair cost £269
    Star model HR-V ('99-'06)

    Honda continues its run as king of reliability, by taking the top slot for the fourth year on the trot.

    All of its cars bar one, the ('97-'01) Prelude, managed the highest reliability rating, and even the Prelude got a rating of four out of five.

    Honda's engines proved durable, accounting for less than 3% of claims.

    The result shames that of other car makers – the best models from Land Rover, Renault and Seat all failed to beat Honda's worst.

    Seat
    26th of 30
    Last year's position 23rd of 26
    Cars needing repair work 39%
    Average repair cost £253
    Star model Ibiza ('99-'02)

    Another bad result for Seat. Its best model, with a reliability rating of just three out of five, is the ('99-'01) Ibiza, with 28 claims per 100 cars.

    Of the Ibizas that failed, more than 40% needed repairs to the electrics. The Alhambra MPV was the least-reliable Seat, with 50 claims per 100 cars.

    Med venlig hilsen Kim


  • #17   31. jan 2009 Jeg har haft en 2005 EP3 og var ganske glad for den, men den var i bund og grund pisse irriterende.
    Mekanik osv er fejlfrit og havde aldrig problemer med det.
    Men der er meget støj i den, man kører med 4000rpm i 6 gear med 130kmt, den kører 10km/l, ved blandet kørsel. Når man skal overhale skal man somregel geare meget ned for at få kræfter til hjulene da VTEC først slår til efter 6000rpm.

    Jeg savnede en mere kørebar bil. En EP3 er lavet til race og derfor meget skrabet.
    Seaten er langt mere kørebar, har mere udstyr og det ville også være mit valg i din situation.


Kommentér på:
Det svære valg

Annonce