{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.303 visninger | Oprettet:

DIESELBIL - Til BY kørsel?? {{forumTopicSubject}}

Diesel og benzin biler koster stortset det samme efterhånden.

Har haft kigget på en Opel astra 1,7 DTI fra 2002 kontra en benzin bil. Der er jo penge at spare på km/l og vægtafgiften.

Men hvis man kun køre bykøresel og en 20 km om dagen.

Er det så ødelæggende og usundt for en dieselbil, eller er det ligemeget i de lidt nyere biler ?
Ps. Ruster Opel stadig ligeså meget som de gamle modeller?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DIESELBIL - Til BY kørsel??
  • #1   3. feb 2009 Diesel kommer først til sin ret når du er oppe på at køre længere ture om dagen. Så til dit behov vil jeg mene benzin er det bedste.

• #2   3. feb 2009 Klart benzin. En diesel vil knapt nok nå at blive driftsvarm med så korte ture

• #4   3. feb 2009 BEnzin, da patikkelfilterne i diesel ikke kan holde til små korte ture.

• #5   3. feb 2009 Helt klart benzin! Diesel bliver alt for dyrt og besværligt med korte ture.. Ser vi hver dag på værkstedet hvor folk har alt for høje forventninger til diesel. Det dur stadig ikke til korte ture trods alt hvad du har fået fortalt.

• #6   3. feb 2009 MR P

Jo du har ret!!

Så ikke bilen var fra 2002 smiley

• #7   3. feb 2009 Jeg bor i fredericia, køre 3 ture til fodbold i ugen som ligger 12 km væk og ved kamp meget længere. ellers er der 8 til arbejde og hjem. en tur til kolding i ny og næ også. Så det lidt svært ja.

Men nej vil undgå værksted så meget som muligt, så tyder på en benzin er at foretrække. Var nogle af jer mekanikere?

• #8   3. feb 2009 Jesper H -> Jeg er uddannet mekaniker, værkfører nu

• #9   3. feb 2009 Det altid godt med svar fra autoriserede fagfolk.
    Kan du give et par fif om en opel astra 2001 og frem. dårlige sider osv.

• #10   3. feb 2009 En benzin bil er klart mere økonomisk til korte ture...
    Dog synes jeg ikk holdbarheden er den store forskel..

• #11   3. feb 2009 Jeg vil også sige Benzin.. Med de meget korte ture (for en Diesel) du køre vil jeg helt klart ikke vælge andet..

Benzin motoren bliver hurtigere drift varm og opnår hurtigere sin "økonomiske "kørsel.
    Diesel motoren skal køre væsentligt længere for at blive varm og i den periode soder den (går ud over motoren i korte træk) og vil køre uøkonomisk.

Tænk ikke på Diesle økonomien er bedre. Det er det lange løb du skal tænke på..

Jeg har selv meget kort til arb. OG jeg bliver tit nødt til at køre en omvej eller en længere tur bare for at få min diesel bil varm (bare en gang i mellem) og så ryger den ide med at man skal køre økonomisk. De penge man spare, bruger men så bare et andet sted, og evt flere oven i.

Kommentér på:
DIESELBIL - Til BY kørsel??

Annonce