693 visninger
|
Oprettet:
Hvilken økoræser ? {{forumTopicSubject}}
Hey..
Overvejer lidt at sælge min altea og så få en rigtig økoræser men hvilken? Har kigget lidt på citroen c1 og toyota aygo men samtidig også en seat arosa 1.7 sdi men kender absolut intet til den bil. Har bare set den kører langt på literen. Nogen erfaringer?
Lupo er evt også en mulighed men er den ikk meget dyr at holde kørende?
Kører ca 30000km om året så behøver ikke absolut være diesel.
Håber nogen kan hjælpe med spændende input og erfaringer.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 35 Biler: 2 Emner: 60 Svar: 375
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 41 Biler: 19 Emner: 170 Svar: 1.829
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.733
* Pakningen mellem turbo og motor kan blive utæt.. er der sprøjetet olie op på pladen foran rattet ude i motorrummet efter prøvetur skal den skiftes.
* Hjullejerne går til i et væk, hvis du køber det forkerte mærke (kan desværre ikke huske hvilket)
* Gearkassen på de første modeller havde en tendens til at gå til.. skifter den ikke gear som en varm kniv gennem smør skal du ikke røre den med en ildtang.. dvs. giver den bogstaveligt talt et hop når den skifter gear er kassen noget hø.
* Hattehyllen er faktisk ekstraudstyr.. så hvis den ikke er der, behøver det ikke være fordi den er væk.. det kan være den aldrig har været der.
* Glem ALT om at få den lavet hos VW eller nogen anden mekaniker... der findes TO mekanikere der har specieale i Lupo 3L... en i Århus og en i KBH... ingen af dem er vist ved VW... men.... bliver der noget med den, så spørg på lupo-forum.dk - de kan somregel nogle fif som VW ikke kan, hehe..
Komforten og optrækket er ganske godt i en lupo 3L
Vil du have extraudstyr, så hent en Lupo GTi i tyskland uden afgift og få læder, elruder, Clås og meget meget meget mere, flyttet over i den.
Hvilken økoræser ?