{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.572 visninger | Oprettet:

Køb af Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 99 {{forumTopicSubject}}

Hey gutter.

Jeg har kigget lidt på ny brugt bil. Har fundet en Mitsubishi Carisma 1.8 GDI fra 99.

Den har gået 285.000km men skulle efter sælger køre helt fint uden problemer.

Nu er jeg vant til at køre Toyota og har haft 11 af dem. Så er vant til biler der bare kører derud af uden de store problemer. Motorene kører perfekt og de har ellers været gode at køre i. Så er ny til Mitsubishi så vil lige høre mig omkring inden jeg køber den.

Faldt over dette link og det lyder jo ikke særlig godt: http://home8.inet.tele.dk/tal/

Den jeg har kig på er så en 99'er og den er vist den nye model så måske de har fået rettet alle de fejl der måtte være.

Jeg er jo vant til at en Toyota sagtens kan gå over 300.000km men kan en Mitsubishi det?

Skal jeg holde næsen langt væk og købe en Avensis istedet for? Problemet er bare at jeg kan spare over 20.000kr på at købe den her og den har også alt muligt udstyr og nye alufælge osv. Så selve handlen vil være et meget godt køb. Men kun hvis bilen er god.

Nogen der ved noget om det? Takker


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 99
  • #1   5. feb 2009 Hold dig væk fra de første GDI motorer...

  • #2   5. feb 2009 Jeg ville da helt klart holde mig fra GDI.
    Men en alm. GLX er en fin bil, min forældre havde en som havde gået rimeligt mange km.
    De ejede de i 6 år, og der blev kun skiftet de mest alm. sliddele som bremser, olie, batteri en enkelt gang osv...


  • Jonas H
    Jonas H Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 23
    #3   5. feb 2009 Lige præcis, de soder til, og så skal man have manifolden af, og bare den renses total.!


  • Mathias B
    Mathias B Tilmeldt:
    nov 2004

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 109
    #4   5. feb 2009 GDi motoren har tendens til at sode til (ret voldsomt) - som Alex skriver - hold dig fra dem. Ellers er Carisma en ganske udemærket bil, men hold dig fra GDi motoren.

  • Mathias B
    Mathias B Tilmeldt:
    nov 2004

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 109
    #5   5. feb 2009 Og ja - Mitsubishi motore kan snildt gå over 300.000 km normalt

  • #6   5. feb 2009 Citat: "Hold dig væk fra de første GDI motorer..."

    Den første model var fra 96-99 er det korrekt? Kan ikke lige finde ud af de modeler men den jeg har kigget på er en 99 men ser nyere ud end de gamle så jeg er ret sikker på det er den nye model som går fra 99 til ??

    Mon så den GDI motor er bedre siden den ikke er en af de første?

    Nu har den jeg har kigget på en hel del udstyr og er ret pæn. Jeg synes ikke jeg kan finde andre Carisma inden for 60.000kr som er pæne at se på. Så hvis ikke den bliver denne her så bliver det ikke en Carisma hehe. Så synes faktisk model navnet er misvisende hehe.

    men hvis den har gået næsten 300.000km mon den så er kørt til og kan køre mere end det, eller er den mon færdig. Hvis GDI er så dårlig hvorfor er den så ikke skrottet?

    Nu har jeg ikke hørt motoren endnu men vil da helt sikkert være meget opmærksom på sod og oliestand, lyd fra ventiler osv.


  • #7   5. feb 2009 Jeg ville ikke rode mig ud i det.

  • #8   5. feb 2009 Hvorfor skifte væk fra nået man ved holder? Find dog de 20.000 kr. og køb en Avensis. Havde selv kig på en Carisma 1,8 GDI før jeg købte den jeg har nu, men fandt istedet de ekstra penge og købte Toyota igen. Det har jeg aldrig fortrut.
    VH Johnni.


  • #9   5. feb 2009 Grunden til at GDI motorene soder til er at Benzinen her hjemme i danmark ikke er så god kvalitet som andre steder i EU. jeg kender nogle som har en GDI i grækenland og den er så ren alle steder i motoren. Så jeg mener at det er nogle gode motore men bare ikke i Dk jeg ville helt klart ofre lidt mere og få en god bil som en toyota

  • #10   5. feb 2009 Ham der har bilen nu siger der ikke er nogen problemer med motoren.

    Jeg ville også helst have en Toyota igen, men som tiderne er nu så må jeg lige vente lidt. Der skal lige lidt flere penge i kassen. For man skal op og give 50-60-70 tusinde for en ordentlig avensis med aircon og de andre ting som den Carisma har til det halve af prisen.


  • #11   5. feb 2009 Hold dig væk fra GDI motoren, snakker af erfaring!

    Havede en Carisma 1,8 GDI sport fra midt 2000. den havede kørt km 186000 da vi købte den og 221000 da vi solgte den, de soder helt vildt til og det koster en bondegård at få den renset (power blastet) fik min renset ca hver 6. måned og det kostede omkring 1500 kr pr gang.

    Olien skal være specielt beregnet til GDI motoren og koster ca 150 kr pr liter den har bedst af at køre på V-power med 99 oktan, da GDI systemet har bedst af 101-104 oktan tændrørne koster ca 230 kr pr styk

    hvis olien ikke har været den rigtige igennem dens leve tid så er der rigtig meget sod og koks i systemet smiley


Kommentér på:
Køb af Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 99

Annonce