{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.361 visninger | Oprettet:

Skal politiet stoppe en med det samme? {{forumTopicSubject}}

Ja nu står jeg i den uheldige/heldige situation at jeg troede jeg blev stoppet i dag. En sølvgrå mondeo kørte bag mig og tændte for et af de der t-hansen transportable blå blink på taget. Jeg kørte bare videre uden at stoppe i første omgang, så blev jeg overhalet af den og de kørte bare videre.. Skal lige siges jeg nok kørte hurtigere end de tilladte 50. (skete lige efter rådhuspladsen på vej ud af kbh)

Nu ved jeg jo ikke om det bare var nogle drengerøve i en mondeo der spillede smart, eller civilpolitiet, som havde fået en sag med højere prioritet. Bilen havde ikke sirene og brugte bare hornet gentagende gange.

Men i tilfælde af at det var strisserne, og at de har målt mig til over grænsen, kan de så efterfølgende sende mig en bøde, uden at have stoppet mig på stedet?
Umiddelbart mener jeg ikke at de har haft tid nok til at foretage en provida optagelse af min fart, men man ved jo aldrig.

Nogen der har forstand på reglerne om de skal stoppe en på stedet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal politiet stoppe en med det samme?
  • #1   5. feb 2009 så du om den havde nummerplade rammer:)

  • #2   5. feb 2009 Neej det havde jeg så ikke lige overskud til at undersøge! Jeg prøvede vist bare på at se uskyldig ud smiley

  • #3   5. feb 2009 kun fotovogne, kan give bøder, uden og stoppe. .

    andre skal stoppe dig. .


  • #4   5. feb 2009 Hvis du skulle ha haft en bøde havde de stoppet dig, det er kun ved fotofælder du ikke skal ind og holde.
    Du skulle ha haft en eller anden gul lap fra dem med forseelse og sårn hvis du skulle ha haft en bøde.
    Tja, enten drengerøve, fik en anden opgave eller også gad de bare ikke stoppe dig for noget de ikke havde ordentlige beviser for.


  • #5   5. feb 2009 Hvorfor stoppede du ikk?

  • #6   5. feb 2009 Havde det været en politibil, så havde den også haft sirene monteret... Det har alle politibiler, civil, såvel somo reklamevogne.

  • #7   5. feb 2009 man kan tydeligt se om det er thansen blink.. men har boet på vesterbro og der kørte de tit sådan civilpolitiet

  • #8   5. feb 2009 Har virkelig på fornemmelsen at det bare var nogle drengerøve. De havde absolut ingen forstand på at køre udrykningskørsel, det var helt tåbeligt at se på. Istedet for at køre udenom bilerne, så blev idioten bag ved, indtil folk fjernede sig fra "hans" vejbane. Selvom der var masser af plads på begge sider.

    Men så sover jeg mere roligt i nat smiley


  • #9   5. feb 2009 det skal du sku ikke tænke over men nogen gode råd
    politiet har ingen ramme ved nr pladen
    for det meste 2 bakspejl
    3 små antenner som fromer en trekant


  • #10   5. feb 2009 steffen - der var ingen steder at stoppe lige efter rådhuspladsen, jeg standser da ikke hele den københavnske trafik fordi han skal skrive en bøde. Det ved jeg godt politiet er meget glade for at gøre normalt, og det er pisse irriterende!

  • #11   5. feb 2009 Jeg ventede faktisk bare på den næste sidevej kom så jeg kunne dreje ind, men nææh nej så overhalede de mig. Jeg kørte i banen længst til højre og der var 2 frie baner til venstre, så det var næppe fordi jeg skulle flytte mig. Men modigt at lege politi midt i København det må jeg sige..

  • #12   5. feb 2009 har da både set politi med nummerplade ramme og dk skildt og anhængertræk så det er da bare løst snak med de ikke har.. og har en kammerat der holder service for politiet....

  • #13   5. feb 2009 Bach: Det er ikke alle som har det og det har de for det meste heller ikk,

    På fyn har de ikke nummerplade rammer på.


  • #14   5. feb 2009 Det er altid sjovt at høre folk udtale sig om ting de ikke har forstand på....

    -politiet har ingen nummerpladerammer-... nej, måske ikke for 5-10 år siden.

    -alle politibiler har sirener-... ja, men måske var der en grund til at de ikke ville bruge den (hvis det altså var politiet).

    -kun fotovogne kan give bøder uden at stopppe folk-..... hvor står det henne?????

    -antenner i form som en trekant-... øh, det kommer vidst an på hvilket elektronisk udstyr bilen er udstyret med.

    HVIS det var politiet, så har du nok ikke noget at frygte....


  • #15   5. feb 2009 Peter du tror da ikke de bare kører rundt og skriver bøder ud uden at give folk besked om det?

  • #16   5. feb 2009 Civilvognene kan sagtens køre med nummerpladerammer, har såmen også set et tilfælde hvor der stod Vestergaard på og jo det var med 2 bakspejle og antenner på taget.

  • #17   5. feb 2009 hmm er det ikke normalt at man giver plads til dem der kommer med blåt blink? kan være han skulle hurtiger frem....

  • #18   5. feb 2009 Civilvognene kan sagtens køre med nummerpladerammer, har såmen også set et tilfælde hvor der stod Vestergaard på og jo det var med 2 bakspejle og antenner på taget.

  • #19   5. feb 2009 Hvor jeg kommer fra, har de en civilbil med nummerpladerammer, DK skilt, hængertræk og så har den de der "net" man sætter i vinduerne bag til ungerne, som skygger for solen - med Peter Plys som motiv vel og mærket smiley

  • #20   5. feb 2009 hvis det er politiet, så stopper de dig 110% hvis de skal ha fat i dig eller har en bøde til dig..

  • #21   5. feb 2009 vi laver politibiler på mit job.. altså mondeo'er. de kører uden nummpladeramme og uden ekstra antenner altså civil politiet. de kan godt tænde blink uden sirene.
    bach du skal huske politiet har osse biler som ikke bliver brugt til færdsel men som bare er transportmidler...


  • #22   5. feb 2009 de opel vectra´ere, vi servicere for færdelspolitiet, ... er ganske alm. uden ekstra bakspejle, og div lir, og med nr. plade rammer fra firma´et...

    som ekstra udstyr har de..

    blå thansen blink til taget
    slikkepind
    og videocam monteret.


  • #23   5. feb 2009 politiet i århus og omegen kører ikke med nummerpladerammer basta. jonas vi har allesammen hørt den historie med peterplys. men den sidder der ikke. der kan være desideret motorvejs betjente som dem i station 2 og der er ingen kendingsmærker..

  • #24   5. feb 2009 -MJ- jo men som sagt der var 2 frie baner til venstre så jeg følte ikke jeg behøvede at køre indover cykelstien for at give plads. Så stor en mondeo var det dog ikke smiley

  • #25   5. feb 2009 Den pug 406 der har været i Station2 havde både anhængertræk og dk skilt på

  • #26   5. feb 2009 grunden til de ikke kører med rummerpladerammer er fordi der er flere sæt til hver bil...

  • #27   5. feb 2009 ja de køre sku som ganske alm. neutrale biler, kan godt være når de kommer direkte fra importør / forhandler at de ikke får nr. plade rammer, men det er da vidt forskelligt har set flere i randers som har... mange af dem som er hvide m. skilte på, er uden nr. plade rammer

  • #28   5. feb 2009 de skal stoppe dig for at give dig en bøde.. min mors kæreste er politibetjent smiley har lige spurgt ham..

  • #29   5. feb 2009 TAK for svarene smiley Jeg tror sgu jeg kører pænt fra nu af hehe, strisserne er jo overalt for tiden..

  • #30   5. feb 2009 Laier . Jeg kan love Dig at De har dem monteret i sommerperioden smiley
    En kammerat og Jeg er selv blevet stoppet af den.


  • #31   5. feb 2009 Skete det samme for mig for nogle uger siden på motorvejen .. Kørte nok omkring 160-170 om pludselig var der en politibil bagved med diskolys.. Jeg tænkte selvfølgelig shit og trak ind til nødsporet.. Men de kørte bare videre og jeg har ikke hørt noget siden .. Så de skal stoppe dig, hvis det var, at de ville give dig en bøde..

  • #32   5. feb 2009 Erik A:

    nej, det tror jeg ikke, men der kan jo være situationer hvor de af en eller anden grund ikke havde tid eller mulighed for at stoppe ham på det pågældende tidspunkt.

    Politiet er jo ikke dummere end alle andre. De ved jo godt at folk lægger mærke til hviis der aldrig er nummerpladeramme, tre antenner osv osv. Der findes alt fra helt anonyme, som man aldrig opdager til biler med reklamer på.


Kommentér på:
Skal politiet stoppe en med det samme?

Annonce