{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ventilslibning.
  • #1   6. feb 2009 det er noget man skal se på undervejs, de skal jo være ens slebet over det hele, man kan evt. tag et tavle kridt og tegne streger vinlenret på ventilsædet og dreje den rundt et par gange og se om der er nogen steder den ik har skrabet det væk.

• #2   6. feb 2009 Skal man blive ved at slibe indtil at de mikrohuller er væk i ventilerne, eller må de godt være der ?

• #3   6. feb 2009 når du kan stille et sådant spørgsmål, så ville jeg ikke kaste mig ud i at slibe ventiler.

Det er et slibearbejde der kræver ualmindelig meget præcision.
    Og når du ikke ved hvor meget de skal slibes, og højst tænkeligt ikke hvordan heller, så havde jeg holdt mig langt væk fra det.

For selve den opstilling du skal slibe dem med, kræver en grundig gennemgang før man kan gøre det, og det er altså ikke noget der klares med et stykke smørgellærred eller sandpapir.

• #4   6. feb 2009 hvor har du små mikrohuller i dine ventiler????

• #5   6. feb 2009 Jeg har købt et ( Såkaldt slibesæt ) Jeg er igang med at slibe, det er specielt ventilsæderne til udstødningen jeg er igang med at slibe, der er nogle små porehuller

• #6   6. feb 2009 Porehuller i sæderne

• #7   6. feb 2009 et slibesæt er da normalt bare en komplet pakke pakninger....

Tag lige nogle billeder af det.... for det lyder helt forkert det du omtaler der.

• #8   6. feb 2009 - Bigfoot - Har du nogensinde prøvet at slibe ventiler? Det er da forholdsvis enkelt..

Iste - Ved ikke om der er en regel for hvor meget du må slibe dem, men du kan næsten se på overfladen når den har fået nok. Ellers kan du jo teste tætheden undervejs. Huller har jeg godt nok ikke se og det sku der da helst ikke være nogen af..

• #9   7. feb 2009 ja rasmus.... jeg har slebet mange ventiler..... som mekaniker både lærer man, og arbejder med den slags.

Men begrebet at slibe ventiler, er jo vidt.... der er dem som bare sliber dem i sædet, med noget slibepasta, og en sugekop....
    og så er der dem som sliber dem på maskine, og tilpasser sædet sammen med.
    Den første mulighed er nemmest, men de huller han omtaler, kunne jo tyde på et brændt sæde eller ventil, og så er vi da ude i noget af en omgang, når der både skal skiftes sæde og ventil.
    Det klares ikke lige med et "slibesæt".... men kræver en hel del specielværktøj.

Kommentér på:
Ventilslibning.

Annonce