6.019 visninger
|
Oprettet:
Ventilslibning. {{forumTopicSubject}}
Hvor meget skal man slibe på ventilerne, når man skal slibe på dem. ? Jeg er ved at slibe ventiler på EN TDI
nov 2005
Følger: 122 Følgere: 119 Biler: 5 Emner: 406 Svar: 2.789
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 38 Biler: 1 Emner: 334 Svar: 639
jun 2003
Følger: 72 Følgere: 72 Biler: 7 Emner: 18 Svar: 2.148
Det er et slibearbejde der kræver ualmindelig meget præcision.
Og når du ikke ved hvor meget de skal slibes, og højst tænkeligt ikke hvordan heller, så havde jeg holdt mig langt væk fra det.
For selve den opstilling du skal slibe dem med, kræver en grundig gennemgang før man kan gøre det, og det er altså ikke noget der klares med et stykke smørgellærred eller sandpapir.
jun 2003
Følger: 72 Følgere: 72 Biler: 7 Emner: 18 Svar: 2.148
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 38 Biler: 1 Emner: 334 Svar: 639
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 38 Biler: 1 Emner: 334 Svar: 639
jun 2003
Følger: 72 Følgere: 72 Biler: 7 Emner: 18 Svar: 2.148
Tag lige nogle billeder af det.... for det lyder helt forkert det du omtaler der.
aug 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 119 Svar: 3.802
Iste - Ved ikke om der er en regel for hvor meget du må slibe dem, men du kan næsten se på overfladen når den har fået nok. Ellers kan du jo teste tætheden undervejs. Huller har jeg godt nok ikke se og det sku der da helst ikke være nogen af..
jun 2003
Følger: 72 Følgere: 72 Biler: 7 Emner: 18 Svar: 2.148
Men begrebet at slibe ventiler, er jo vidt.... der er dem som bare sliber dem i sædet, med noget slibepasta, og en sugekop....
og så er der dem som sliber dem på maskine, og tilpasser sædet sammen med.
Den første mulighed er nemmest, men de huller han omtaler, kunne jo tyde på et brændt sæde eller ventil, og så er vi da ude i noget af en omgang, når der både skal skiftes sæde og ventil.
Det klares ikke lige med et "slibesæt".... men kræver en hel del specielværktøj.
Ventilslibning.