8.587 visninger
|
Oprettet:
At varme diesel bilen korrekt op? {{forumTopicSubject}}
Hvordan varmer man sin nyere dieselbil korrekt op om morgenen? for at undgå for meget slid på motoren og koldstart?
Jeg læste nemlig i bladet MOTOR at de skrev at det med at starte og så fx vente 10 minutter i tomgang inden man køre intet ville hjælpe ved en dieselbil, men at de anbefaler man starter og køre med det samme og så bare holder et fast jævnt tempo, dvs. lader motoren arbejde for at blive varm.
Men så køre man jo netop afsted med en kold motor?
okt 2007
Følgere: 79 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.201
okt 2007
Følgere: 79 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.201
feb 2003
Følger: 23 Følgere: 23 Emner: 6 Svar: 1.434
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.261
Men den bliver jo varm hurtigere når du kører. Kører altid pænt når den er kold, maks 2000 omdr. osv
jul 2003
Følger: 9 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 255 Svar: 3.966
aug 2008
Følger: 63 Følgere: 70 Biler: 9 Emner: 531 Svar: 2.071
Det bedste vil være er at tage BMW princippet
Start bilen lad den stå og brumme i 2min også derefter kør motoren varm dvs køre stille og roligt indtil den når driftstemperaturen
okt 2007
Følgere: 79 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.201
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 206
Ved 13 graders frost havde kølervæsketermometeret ikke bevæget sig det mindste efter en halv time i tomgang (men kabinen var "lun"). Åbnede lige hjelmen og mærkede om termostaten "hang", men slangerne til køleren var iskolde, så det var bare fordi der ganske enkelt ikke var særlig meget overskudsvarme...
At varme diesel bilen korrekt op?