{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.587 visninger | Oprettet:

At varme diesel bilen korrekt op? {{forumTopicSubject}}

Hvordan varmer man sin nyere dieselbil korrekt op om morgenen? for at undgå for meget slid på motoren og koldstart?

Jeg læste nemlig i bladet MOTOR at de skrev at det med at starte og så fx vente 10 minutter i tomgang inden man køre intet ville hjælpe ved en dieselbil, men at de anbefaler man starter og køre med det samme og så bare holder et fast jævnt tempo, dvs. lader motoren arbejde for at blive varm.

Men så køre man jo netop afsted med en kold motor?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At varme diesel bilen korrekt op?
  • #1   10. feb 2009 monter en motorvarmer ? så er den jo altid varm

• #2   10. feb 2009 jo hurtigere den får noget gas, og derud af desto hurtigere bliver den jo varm, så det med de 10 min i tomgang, plejer vist mere at være for at gavne chaufføren og ikke bilen

• #3   10. feb 2009 Tomgang giver næsten ingenting på en ny dieselmotor. Start bilen, tag selen på, og kør derefter. Ingen sejtrækken eller høje omdrejninger, inden den er varm :o)

• #4   10. feb 2009 Har din audi ikke fyr ?

Men den bliver jo varm hurtigere når du kører. Kører altid pænt når den er kold, maks 2000 omdr. osv

• #5   10. feb 2009 Du monterer en motorvarmer, det med os lade bilen stå og trille om morgenen er sku kun godt for ensselv smiley

• #6   10. feb 2009 motor varmeren koster jo en herregård i strøm,,,

Det bedste vil være er at tage BMW princippet

Start bilen lad den stå og brumme i 2min også derefter kør motoren varm dvs køre stille og roligt indtil den når driftstemperaturen

• #8   10. feb 2009 + mange af dem soder til, og evt. partikelfiltre melder fejl

• #9   10. feb 2009 Min HDI kan godt varme kabinen op på 10 min i tomgang, men der er ikke nogen tvivl om at den har bedre af at varme op ved at trille stille og roligt derudaf...

Ved 13 graders frost havde kølervæsketermometeret ikke bevæget sig det mindste efter en halv time i tomgang (men kabinen var "lun"). Åbnede lige hjelmen og mærkede om termostaten "hang", men slangerne til køleren var iskolde, så det var bare fordi der ganske enkelt ikke var særlig meget overskudsvarme...

Kommentér på:
At varme diesel bilen korrekt op?

Annonce