{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.275 visninger | Oprettet:

Forsikringsproblemer HJÆLP!!! {{forumTopicSubject}}

I mandags kl 10:49 fik jeg synet min bil 2 anmærkninger en stoplys kontakt og en rustplet i panelet.

mandag kl 10:52 køre den så en lastbil ind i min bil, det giver en stor bule i højer bagskærm (skal skiftes) en bule i højer dør samt en stor rise i bagkofangeren og der kommer en revne i mi forrude (spørg mig ikke hvordan)

jeg har idag fået beskeden om det vil koste 21500kr at lave bilen dermed sagt denskal laves. MEN de vil ikke dække min forrude (den blev eller købt torsdagen før og derver ingen bemærkning om den tilsyn)

og for de kan skifte min bagskærm skal der laves noget rust i min inderskærm (som jeg selv skal betale) de kan dog ikke fortælle prisen...

Hvad pokker kan jeg gøre ?? har bare ikke råd til at bruge penge på bilen p.t . smiley

kan manfå udbetale pengene og lave det selv (få en billiger til at lave det)

kan det passe de kan slippe for at betale min forrude ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikringsproblemer HJÆLP!!!
  • #1   11. feb 2009 er det samme dag det er sket ?

    hvor er den revne fro hvis den er i føresiden, og synshallen ikke har skrevet noget med den, skal de vel bare dække.


  • #2   11. feb 2009 det er samme dag 3 min efter den blev synet (nået at køre ca. 500 meter)
    revnen sidder lige over ratte og er ca. 25 cm lang (peger opag så den bliver helt sikkert længer)


  • #3   11. feb 2009 så skulle synshallen have det noteret i dine papirer, da den dermed er ved synsfeltet, = de skal da bare betale.

    og du har jo synsrapporten, satdu garanteret, kan få synsmandens forlkaringen også, på at den ikke var der 5 min. før sammenstøddet.

    hvilket selskab er der tale om ?

    skriv gerne pm. hvis du ikke vil hænge dem ud.


  • #4   11. feb 2009 Prøv at få en underskrift fra synsmanden på at revnen ikke var der før. så har du beviser til retten, hvis det kommer der til.

    Hvilket forsikringsselskab har du?

    og ja, man kan godt få udbetalt pengene.


  • #5   11. feb 2009 det skal de dække hvis det er kommetsammen med skaden

  • #6   11. feb 2009 er bilen ikk blevet skæv af det sammen stød så.?

  • #7   11. feb 2009 nej de siger ikke noget om bilen er blevet skæv...
    men hvad med den forklaring om at jeg ska betale for de kan lave min bagskærm ?? mener kan VIRKELIG ikke se hvorfor jeg skal bruge penge på der er en der køre ind i mig smiley

    mht. ruden tro jeg nu jeg har en god sag hvis der er men er nu heller ikke det dyreste... det er mere den med skærmen jeg frygter....


  • #8   11. feb 2009 ang. hvilket forsikring der er tale om poste jeg det her i morgennår jeg har fået snakket med de rigtig folk ved forsikringen.. for hvis de ikke dækker har på INGEN måde noget imod at hænge dem ud (flytter også min bil, hus, indbo, rejse forsikring ud af det selvskab hvis det kommer så langt)

  • #9   11. feb 2009 Søren P

    Hvorfor skal forsikringen betale for at lave rust i din bil?????

    Med hensyn til ruden, hvis der ikke er noget stenslag at se, og ingen skidt i revnen, så skal de bare betale, har tit diskuteret det med taksatoren........Og har altid fået ret....


  • #10   11. feb 2009 vil umiddelbart sige at de også skal lave skærmen.

    hvis ikke de kan lave bilen, som den var føør uden at udberede den inderskærm, så må de sku bre bide i det sure æble.

    når den skal laves, har du jo krav på t den står i samme stand som inden påkørslen, og hvis ike de kan det uden så må de betale.


  • #11   11. feb 2009 Martin J. AKA. Den Fede Dreng.

    jaet sted kan jeg godt se de ikke skal betale for at lave rust i min bil.

    men der er jo ikke tale om at der har været hul så den kunne jo nemt have kørt til næste syn..

    jeg vil jo bare have bilen tilbage i samme stand som før. og kan de ikke det uden at lave noget på inderskærmen er det vel ikke mit problem.

    jeg skal vel ikke betale for andre køre ind i mig..


  • #12   11. feb 2009 Men hvis lastbilen kører ind i dig, er det så ikke lastbilens skyld? For så skal din forsikring vel kke betale noget? Og så kan der vel ikke være noget om det.
    Jeg havde bare smidt den på værksted, sagt: lav det så den ligner sig selv igen, og send regningen til den skyldiges forsikring. ??


  • #13   11. feb 2009 Hvis forruden er revnet som følge af et stød fra siden, så ville jeg godt nok kræve, at få foretaget en 4-hjuls udmåling på bilen!

    Desuden skal modpartens forsikring dække det, det koster at få de forvoldede skader udbedret. Hvis der skal laves noget pladearbejde, for at kunne skifte skærmen, så skal det dækkes af forsikringen - du har jo ikke bedt om en ny skærm.


  • #14   11. feb 2009 er du ikke medlem af FDM.. altid en go ide..

  • #15   11. feb 2009 Taksatoren er jo ligeglad med om værkstedet svejser den nye skærm oven på den lidt rustne inderskærm, men det er ikke sikkert værkstedet vil give en garanti på deres rep, har før lavet den slags rep, men så skriver kunden under på at han acceptere at det er lavet på den måde da han ikke vil ofre noget på vognen, og det er så mellem værksted og kunden....om det så er juridisk iorden, skal jeg ikke kunne sige......

  • #16   11. feb 2009 forsikringen dækker ikke rust

    og de udbetaler selvfølgelig ikke pengene


  • #17   11. feb 2009 Og desuden, hvis bilen er i forsvarlig sikker stand til at gå igennem et periodisk syn, så kan man ikke forlange af dig at du skal betale for ekstraomkostninger ved at få din bil repareret. Fordi så er din bil kørselsdygtig, og fuldt ud forsikringsværdig, og deraf skal forsikringen vel bare betale for det.
    Du har efter mit synspunkt det juridiske på din side. Og så er det bare om at få dem overbevist om det. Men hvis det drejer sig om mange penge, så tal med en advokat eller forsikringsklagenævnet om det her. Dog kan du risikere at det trækker lidt ud.


  • #18   11. feb 2009 Rasmus E

    ved ikke hvor meget vi snakker om men pt. er jeg temeligpå røven har lige brugt en masse penge på at få den igennem syn, sidder selv i et hus af en god størrelse så ikke det bedste tidspunkt, at tage en kamp med dem, og ikke det bedste tidspunkt at skulle bruge penge på bilen...

    må se om ikke jeg kan lave en handel med forsikringen.. for kunne måske selv lave skaden hvis de mener der skal skiftes inderskærm også vil koste mig en masse tid og bøvl. men hvis jeg kan holde det inde fo det der er pernge til tja..... så er det måske løsningen.. smiley


  • #19   11. feb 2009 Tror ikke du får dem til at gå med til at du selv sørger for at reparere skaden. Hvis de skal dække det, skal de have garanti for at det bliver gjort ordentligt og med papirer på. Men forstår slet ikke at de sætter sig op imod det. Det har de ingen ret til. Lastbilchaufførens forsikring skal bare sørge for at betale for at bilen kommer tilbage til samme tilstand som den var før, for så længe bilen er i forsvarlig tilstand, så har de ingen ret til at påkræve at du selv dækker en del af regningen. Hvis det altså vel at mærke er lastbilen der bærer den fulde skyld.
    Måske kan du komme overens med forsikringen om at hvis de er villige til at betale de 21500, så kan du undersøge om der findes et firma der kan lave hele reparationen inden for den pris. Altså måske ikke et autoriseret værksted, men stadig et værksted som laver et ordentligt stykke arbejde med papirer på.

    Det skal lige nævnes at jeg ingen erfaring har med det her. Jeg er hverken jurist eller det der ligner. Jeg gætter bare.


  • #20   11. feb 2009 Søren, hvis du selv kan lave din inderskærm, er du i din gode ret til selv at lave den, dog for egen regning, men forsikringen skal lave resten af skaden.......Det burde ikke være noget problem.... men hold os da opdateret, det kan jo være vi kan blive lidt klogere alle sammen..

Kommentér på:
Forsikringsproblemer HJÆLP!!!

Annonce