{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
424 visninger | Oprettet:

dæk bredde - forskel? {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg er igang med et lille projekt til min celica og ville gerne have en ordentlig bredde dæk på smiley jeg har fundet mig nogle fine 8x19 fælge og skal nu have nogle dæk til dem.. jeg vil jo gerne have et så bredt dæk som muligt fx en 245/35x19 for at få et bredt dæk på.. men er der nogen ulemper ved at smide så store dæk på eller sågar syns forskel andet end det er bredere kontra hvis jeg monterede et 225/35?

Tænker mht køre evne og mht om de evt er lige "lavprofil" eller om man skubber dækket? .. er lidt noob på dette område og er grunden til jeg spørger ..

Har selv kørt scoot-cup og der betyder dækket jo meget mht bredde osv, men det er jo heller ikk flat på samme måde som et bildæk smiley

Såå.. nogen der kan fortælle mig forskellen? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  dæk bredde - forskel?
  • #1   15. feb 2009 Husk at holde samme rullediameter, hvis muligt smiley

http://www.toyotaextreme.dk/daekregn.asp

• #2   15. feb 2009 Har en bekendt der har kørt med samme tommer størrelse dæk - men det er blot bredden jeg skal have styr på nu smiley .. for det ville jo se bedst ud med et par gode bredde sutter bagpå..

• #3   15. feb 2009 Du kan faktisk ikke helt regne med den bredde der er oplyst..... Du tænker garanteret på at selve mønsteret skal være bredt, men den oplysning der er på dækket, er "bare" det breddeste punkt på hele dækket. Så i realiteten kan du købe et 245/35-19, som ville synes smallere end et 225....-19...

Så du bør sådan set, ligesom når du skal købe alt muligt andet, gå ned og kikke på udvalget af dæk.

Og ja, det er lidt vigtigt at holde sig inden for den originale rulleomkreds, da den kun må afvige med 5%. Men det er jo bare loven;-)

Kommentér på:
dæk bredde - forskel?

Annonce