{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.752 visninger | Oprettet:

Hvis du ikke tør køre, så la' vær! {{forumTopicSubject}}

Hvorfor er det lige, at personer (uanset køn) der ikke tør køre i vintertrafik, alligevel vælger at bevæge sig ud i trafikken? Og så på sommerdæk?

I morges kom jeg til at køre bag en kvinde m/k der tydeligvis ikke havde det godt med at skulle ud i trafikken. På en glat villavej tuller hun med 20 km/t, og ved krydset for enden af vejen er hun nede i gåtempo. Alligevel lykkedes det hende at stille bilen på tværs af vejen, helt uden at røre bremsen.

Da hun endelig får vendt bilen, kører nu nu max 30 km/t, på en ryddet og saltet vej.

For pokker da, spild af vores andres tid. Desuden er hun jo til fare for både sig selv og alle andre.

Ja, undskyld at jeg lige skulle bitche lidt, det kan være der kommer et indlæg om burkabiler senere smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvis du ikke tør køre, så la' vær!
  • #1   17. feb 2009 Jeg tænker tit det samme

• #2   17. feb 2009 Man skal kører efter forholdne.. det har hun jo ikke gjort hvis den stod på tværs, og hun tager det til efterretning og sænker farten.

Men holder alligvel med dig.. folk kåger rundt derude.

• #3   17. feb 2009 Det skal lige siges, at på den vej hun spandt rundt på, forsøgte jeg efterfølgende at få min bil til at opføre sig "morsomt" (naturligvis efter jeg havde afleveret min datter, og uden øvrig trafik på vejen). Jeg klodsede bremserne fra 50 km/t uden at ABS'en gik i funktion på noget tidspunkt. Bilen stoppede bare. Efterfølgende forsøgte jeg at få antispin til at reagere, også uden held. Vejen var altså ikke umiddelbart glat.

Men jeg kører også med vinterdæk på, fordi vores bil er ude i trafikken hver dag, året rundt.

• #4   17. feb 2009 Den Anonyme mand S:
    Det har jeg også bemærket, men der er altså også rigtig mange der ikke kan finde ud af at justere forlygterne korrekt. Jeg vil slet ikke komme ind på de mange ulovlige Xenon installationer her.

• #6   17. feb 2009 Tør heller ikk køre om vinteren da jeg er kørt galt én gang pga. glat føre....så er lidt forsigtig når jeg færdes i trafikken om vinteren

• #7   17. feb 2009 jeg drifter rundt i lastbilen. jeg er sej og er ikke bange ><

ej smiley
    det er skam fair nok at være forsigtig i trafikken osv.
    MEN jeg er godt nok træt af OVERFORSIGTIGE folk. det er næsten de aller værste i trafikken. også ofte dem som faktisk er skyld i uheld, da de hidser andre billister op til at lave farlige overhalinger osv.

• #8   17. feb 2009 Alle kan jo komme i en situtation hvor vi ikke bryder os om at køre i, men vi skal nu engang frem og tilbage i trafikken.

Men igen, hvis det er rigtig slemt som det lyder, burde man måske overveje at tage bussen til det meste is og sne er væk.

• #9   17. feb 2009 Kallesøe - men er det ikke bare et spørgsmål, om at folk skal respektere hinanden og vi ikke alle kan være lige gode/erfarne til at køre bil.

Jeg kender det selv, kan godt blive lidt skrid så med dig kælling, men burde man ikke "bare" accpetere dem som en del af trafikken ?

• #10   17. feb 2009 º Scapegoat Golf Sælges º

der er forskel på erfaring og frygt i trafikken.
    (men jo man skal respektere hinanden)
    det sker bare aldrig over for andre man ik kender. for folk er oftest i dårligt humør eller forsinket, dvs der er ik plads til irriterende folk der ik er for hurtige desværre.

hvis man er bange for at køre på motorvej f.eks. så skal man nok ik bevæge sig derned og sætte andres liv på spil..
    her må man køre 130 eller 110. så skal folk ikke snuller rundt i indersporet med 70-80. dem oplever jeg hver eneste dag. OG de fleste har ik det der ligner trailer på.
    det var mest dem jeg hentydede til.

• #11   17. feb 2009 Jeg skulle lige til at sige det.. Ikke alle er supermænd som jer der kører hver dag og kan parralelparkere på en 120graders skråning med isslag. Comeon.. hvorfor hidse sig så meget op over så lidt.. indse dog at personerne er nervøse og ikke vil gøre noget overilet..

Siden det har været groft snevejr så burde du/i da ha taget hjemmefra 10min før fordi du VED jo at andre ikke er supermænd i trafikken.. og derfor må du tage højde for evt forsinkelser.

• #12   17. feb 2009 Kallesøe . - Det var noget nær det dummeste jeg længe har hørt. Det er simpelthen de forsigtige bilisters skyld at de små seje briandrenge ikke kan styre deres "roadrage" og bliver nødt til at køre hasarderet og sætte andres liv på spil, så de kan være hjemme 2 min. før? Hvis man ikke kan respektere andre folk i trafikken, burde man bare have klippet kortet over med det samme jo.

• #13   17. feb 2009 Steffen C
    det er noget jeg har citeret fra tv min lille ven. så dumt eller ej, så er det sandt.,
    om man vil det eller ej, så hidser de andre billister op ved at f.eks at køre mindre end man må osv.

• #14   17. feb 2009 Christian P:
    Tillad mig at omformulere: Jeg bremsede hårdt, således at ABS'en ville reagere, såfremt det var glat.

Kallesøe:
    Præcis, det er de overforsigtige der er et "problem".

º Scapegoat Golf Sælges º:
    Naturligvis skal vi respektere hinanden, og jeg sørgede i denne situation (som altid) for at holde god afstand til hende, så jeg ikke generede hende.

Blah B:
    Vores bil kører hver dag, men ikke nødvendigvis med mig som chauffør. Det er primært min kone der benytter den til og fra job hver dag. Jeg tager altdi mine forholdsregler. Kommer jeg ikke tidligere afsted, jamen så kommer jeg bare for sent. Det er der ikke noget jeg kan gøre ved. Uanset hvor forsinket jeg er, så rydder jeg bilen for sne/is (også lygterne), og kører efter forholdene.

• #16   17. feb 2009 Steffen C
    hvordan reagere du f.eks når du havner bag en langsom traktor, hvor mulighederne for at overhale = 0 ? smiley
    nemlig ja, du bliver sur fordi han er langsom og får i den grad lyst til at gear ned og sætte ny verdens rekord, så du kan komme videre i teksten.

• #17   17. feb 2009 Var ude for en "snegl" igår på vej til job også..

Vi kørte på Egensevejen (En af de større indfaldsveje til Aalborg, landevej, fint bred, og den var godt ryddet) og ender så som nummer 6 eller 7 bag en der kører 70 -.- Ikke plads nok til at jeg kunne overhale alle på en gang, og samtidig kører folk så tæt at du ikke kan komme ind imellem dem, så jeg måtte pænt blive bagved i de 10-15 km ind til den første rundkørsel..
    Da vi så kom derind, så prøvede jeg og provokere min til lidt, men der var så meget greb at den intet ville..

nå, kørte så på job, og skulle i city syd bagefter, derfra kører jeg gennem svenstrup, og vil på motorvejen i nordgående retning, og midt på den tilkørsel, der kommer jeg ellers til og ligge sidelæns, uden overhovedet og have provokeret den til det, kørte så pænt på motorvejen, og stille og roligt gennem rundkørsler osv, indtil den sidste rundkørsel inden egensevejen, hvor jeg igen ville se om der var glat, men nej, intet, og heller ikke tegn på det ude på landevejen.. dog kom jeg igen op bag et par stykker med 60-70, denne gang var der dog plads til at overhale..

Men hold kæft hvor det irriterer mig når folk ikke kan køre det de må på en ryddet vej..
    Altså, så kommer der en eller anden kvinde i hendes 5 år gamle Focus, uha, der er glat, og min bil er sååå farlig når der er glat..
    Meneeh, jeg har ingen problemer i bimmeren, på trods af at jeg hverken har ABS, ESP eller noget som helst andet..

• #18   17. feb 2009 Hvad er en burkabil?

• #19   17. feb 2009 Ahmen altså.. træk vejret og nyd vi bor i et land hvor afgiften er helt hen i vejret, vores friværdi styrtdykker og bankerne krakker rundt om os...

Langsomme bilister er det mindste af vores bekymringer smiley

• #20   17. feb 2009 Kallesøe . - En langsom traktor har da intet at gøre med forsigtige bilister på sneglatte veje? Udover det, så tager du fejl. Jeg har det sidste år boet i vestsjælland hvor jeg hver dag både til og fra arbejde lå bag traktorer hele tiden. Jeg er blevet immun over for det nu. smiley

• #21   17. feb 2009 Burkabil = bil hvor der kun er ryddet nogle få cm2 af forruden, så føreren kun lige kan se ud. Svarende til udsynet i en burka.

Kommentér på:
Hvis du ikke tør køre, så la' vær!

Annonce