Skadesvurdering på bil {{forumTopicSubject}}
Jeg var desværre så uheldig idag på en Statoil tank, at en ældre herre i en Chrysler med automatgear "kom til at glide på pedalerne" hvilket resulterede i at han med speederen i bund bragede tværs over forpladsen på tanken og bankede ind i et par paller og bla. smadrede en palleløfter. På vejen kom han til at stejfe min bil. Billeder af "skaden" på min bil kan ses her:
http://bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=40364
Som i kan se er det på ingen måde alvorligt, men den røde afmærkning viser hvor stort et område der er tale om, og det ser lidt værre ud i virkeligheden. Jeg kunne desværre ikke finde et sted med bedre belysning, men jeg håber at man kan danne sig et indtryk af ridserne. Tankpasserne kom selvfølgelig ud og ville have hans forsikringsoplysninger, og dem fik jeg også .
Da jeg snakkede med manden fandt jeg ud at at han var 77 år gammel, og at hans kørekort snart udløb, og han kunne knap nok komme ud af sin bil og virkede meget fjern og forvirret, så jeg ringede til politiet da jeg slet ikke mente han kunne køre bil, og fordi han gik med stok og knap nok kunne gå eller høre. Politi damen sagde at de ville sende en vogn hvis de havde tid, ellers ville de besøge manden senere på hans bopæl, så de nåede ikke at komme til tanken før vi var kørt igen.
Nå, men spørgsmålet er nu om jeg skal kontakte forsikringen og anmelde skaden? Min far mener at jeg bør lade det ligge, fordi bilen snart er 5 år gammel, og det formegentlig kan poleres væk, men jeg synes bare ikke jeg skal have nogle udgifter eller ulejlighed fordi en gammel nar ikke kan køre bil, og desuden er jeg igang med at sælge bilen, og sådan en skade vil utvivlsomt være noget man ville påtale i en salgssituation. Jeg har tænkt mig at køre ned til Volvo imorgen og høre hvad de siger til det. Hvad siger i?
jun 2005
Følger: 32 Følgere: 75 Biler: 9 Emner: 254 Svar: 2.352
jan 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 87 Svar: 1.553
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 351 Svar: 6.037
sep 2006
Følger: 32 Følgere: 18 Biler: 7 Emner: 914 Svar: 1.354
2) Du skal enten melde til eget selskab - som så lægger ud og gør regres mod hans selskab - sådan fungerer det jo
3) Få den gamle mand med stok og polerklud ud og giv svinet hele turen - så burde den blive fin og blank igen,,, og du kan invitere på gevalia kaffe imellemtiden
=)
feb 2006
Følger: 22 Følgere: 22 Biler: 5 Emner: 6 Svar: 491
Skadesvurdering på bil