{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  3-punkts seler
  • #1   20. feb 2009 Den nye regel gælder først fra 1. maj..

Min focus har da 3 3punkts seler på bagsædet.

• #2   20. feb 2009 claus-m .

- hva så med dem før ?

• #4   20. feb 2009 Stk. 2. I andre biler end busser, der ikke har passagersiddepladser forsynet med sikkerhedsseler, hvortil der kan monteres godkendt sikkerhedsudstyr tilpasset barnets højde og vægt , må børn under 3 år ikke befordres, mens børn på 3 år og derover med en legemshøjde på under 135 cm alene må befordres på et andet sæde end forsædet, jf. dog stk. 5.

Stk. 3. Børn må ikke befordres i bil i en bagudvendende barnestol på en passagersiddeplads med frontairbag, medmindre airbaggen er deaktiveret.

Stk. 4. Ved befordring i bus skal børn på 3 år og derover med en legemshøjde på under 135 cm anvende sikkerhedssele eller andet godkendt sikkerhedsudstyr, i det omfang siddepladsen er forsynet hermed, jf. dog stk. 5.

Stk. 5. Justitsministeren kan fastsætte regler om anvendelse af sikkerhedsudstyr ved befordring af børn med en legemshøjde på under 135 cm, herunder om, at stk. 1, 2 og 4 helt eller delvis ikke skal finde anvendelse

• #5   20. feb 2009 claus-m .

- Hvad med en Nova fra 66 ?
    Det er ikke lovkrav der er seler i smiley

• #6   20. feb 2009 Du skal også tænke på dine børns sikkerhed - ikke bare hvad reglerne siger. Der er jo en grund til, at reglerne er lavet smiley

Min Golf har også 3-punktssele i midten i bag. Det har de fleste nyere biler egentlig. Hvis du vill have en mere børnevenlig bil, kan du købe en Touran. Der er også 3-punktssele i midten - og endda mulighed for at få 2 ekstra sæder, hvis der skulle komme flere børn smiley

• #7   20. feb 2009 - DjoN - så må du ikke ha børn med i bilen.

• #8   20. feb 2009 Jeg har en gammel bil uden nogen seler overhovedet - hvad gør jeg?

Det er forbudt at have børn under 3 år med i bilen.

Børn, der er fyldt 3 år og er under 135 cm SKAL sidde på bagsædet i din bil.

Der er ingen begrænsning for antallet af passagerer, når der ikke er seler. Men du må kun medtage passagerer i det omfang, at de ikke generer dig og dit udsyn, når du kører.

• #9   20. feb 2009 Selvfølgelig tænker jeg på de små..

Det er jo nok heller ikke lige dem der kommer ud i Nova'en smiley

Og man cruiser jo også bare i sådan en gammel spand..

Kommentér på:
3-punkts seler

Annonce