{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.376 visninger | Oprettet:

Lars B
Lars B
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 30

Søger råd fra en Mitsubishi mekaniker {{forumTopicSubject}}

Er ved at købe en Carisma 1.8 GDI fra 1998 med 240.000km på tælleren. Kan læse meget om sod problemer, men er fejlen løst ved den rigtig olie? Hvor tit skal den renses?
Godt eller skidt køb?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Søger råd fra en Mitsubishi mekaniker
  • #1   21. feb 2009 du kan gi den en system rens, og et aditiv i olien lige inden du skifter den, det hjælper.. og ved og køre med den rigtige olie vil den sode langt mindre.. ellers er det en fin bil..

• #2   21. feb 2009 sådan en skal man holde sig fra..!

køb toyota det bliver du kun glad for.!

• #3   21. feb 2009 Gå ind på www.mitsubishi-klub.dk og søg på carisma GDI eller bare GDI.

Har selv haft en Carisma GDI fra 2000 og nej den rigtige olie løser ikke sod problemerne, jeg kørte med Shell GDI olien som koster en formue og sod problemerne var der stadig, hvis jeg gad kunne jeg rense den for hver 10.000 km.

Så et råd er at holde dig fra GDI modellerne.

• Lars B
    Lars B Tilmeldt:
    mar 2003

#4   21. feb 2009 Der er mange meninger om modellen smiley
    De ser ellers fine ud mht alder, km og udstyr. Men er sgu lidt træls at starte et nyt indkøb på værkstedet for at få renset motoren.
    Men hvor tit skal den renses? kører ca 12000 km årligt....mest bykørsel

• #5   21. feb 2009 Det med at give den et lag tæsk virker ikke en meter, har selv prøvet det råd.

Det eneste er at køre på den rigtige GDI olie og så rense indsugningssystemet jævnligt.

• #6   21. feb 2009 http://peecee.dk/upload/view/156204

Ikke det bedste billede, men viser gasspjælet fra min carisma ca 2.000 km efter det blev renset helt i bund sidst

• #7   21. feb 2009 Tror 85% af dem vi skal have til syn, står af H...... til i 4gassen, og kræver flere omgange rens og tæsk, og tit også en lambda-sonde... Mit råd er at finde en anden model/motor..

• Lars B
    Lars B Tilmeldt:
    mar 2003

#8   21. feb 2009 hm har ellers reserveret en bil til mandag....så no go kim?

• #9   21. feb 2009 Jeg personligt ville holde mig langt væk fra GDI motoren om det så er i carismaen 1,8 eller galanten 2,4 for som der bliver skrevet så er der MANGE problemer med sod.

Der er så på den anden side nogle som aldrig har haft problemer med sod, men der er langt imellem dem :o/

• #10   21. feb 2009 Kenneth P og Morten H

Jeg ved at der er nogle med kontakt til mitsu klubben der selv har haft problemer med gasmålingen var for høj og mekanikeren var ude i nye dysser og meget andet dyrt.
    Løsningen var lige til, en Abcon oil system cleaner kur og så olie på sammen med Engine Treatment og herefter var gastallet lige i skabet igen, mener også der blev brugt noget rens i brændstoffet Fuel System Cleaner

olie kur:
    http://www.lindemann.dk/side.asp?main=1&sub=92&lev=3&mark=76

Brændstof:
    http://www.lindemann.dk/side.asp?main=1&sub=37&lev=3&mark=76

Så har i lidt at lege med

• Lars B
    Lars B Tilmeldt:
    mar 2003

#11   21. feb 2009 ja for har lige snakket med en GDI ejer fra 1997. Kun kørt bykørsel og af kvinde...(pæn kørsel) og de har ALDRIG oplevet problemer med deres.

• #12   21. feb 2009 hvad skal den koste

• #13   21. feb 2009 Det er ikke til og få GDI olie mere, nu skal de bare have 5/30...

Hvis motoren knap kan stå i tomgang, kan man få renset den på værksted, og derefter give dem fyld klø i 5km, og så er de helt fine. Vi havde en inde i den her uge faktisk, og den var på 1,200co og efter kur var den på 0,030co. Men de køre nu rigtig godt (110Km/t i 2. gear smiley )

• Lars B
    Lars B Tilmeldt:
    mar 2003

#14   21. feb 2009 den jeg kigger på er en 1998, 240.000km til 25.000kr

• #15   21. feb 2009 er da ikke noget problem at få GDI olie.
    Castrol laver den og Shell laver den også, eneste ulempe som privat er at man skal have en med momsnummer til at bestille olien direkte hos shell, men der er nogle mitsubishi værksteder der forhandler shell olien og andre castrol olien.

• #16   21. feb 2009 Hvis den "kun" koster 25.000 så er det jo ikke en bondegård, men sørg for at køre på den rigtige olie, evt fortsæt med samme olie som dem der har den nu bruger især hvis de ikke har oplevet problemer med den.

BTW: har flyttet dit indlæg til det rigtige forum på mitsubishi klubens forum :o)
    T & T Teknin og Tuning

• #17   21. feb 2009 De biler koster vist liiiidt mere end 25.000

• #18   21. feb 2009 grunden til den store tilsodning på gdi motor og pga deres EGR ventil. den skal bare blendes af så tilsoder den ikke så nemt...

• Lars B
    Lars B Tilmeldt:
    mar 2003

#19   21. feb 2009 tak smiley

• #20   21. feb 2009 GDI = Gasolin Direkt Injektet lidt ligesom en diesel motor

Kommentér på:
Søger råd fra en Mitsubishi mekaniker

Annonce