{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.995 visninger | Oprettet:

Polering af bil? Hva vil i gi? {{forumTopicSubject}}

har snakket lidt med en ven om hva folk vil gi for at få deres bil klargjort. dog mest udvendigt...

Jeg vil mene at det ikk er urealistik at folk vil betale 2000-2500kr for en polering og en 8 års lakforsegling. og så lige en hurtig tur indvendig med en suger og tørres af.. pudse ruder og shine motorrummet op..

Syntes i det er for gal? Altså det er med regning. og det blir prof lavet.. ikke noget thansen produkter osv.. Og den lakforsegling skal have en gang om året.. og den kunne evt koste 500? Hva mener i ? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Polering af bil? Hva vil i gi?
  • #1   24. feb 2009 at man ikke kan tjene penge hvis det er et firma

• #2   24. feb 2009 For 2000 kr så kan i bar gå igang smiley

• #3   24. feb 2009 hva nu hvis det ikke er noget firmaet lever af... men bare en ekstra tjans i weekenderne

• #4   24. feb 2009 tja jeg gi 3000kr for det men det er ind i uden i motor rum og alle steder og den liner en ny bil når han er færdig

• #5   24. feb 2009 En proffesionel klargøreing hos os koster mellem 2500-3000 alt efter om den er ny eller brugt.. men ved ikke lige hvad det ellers skulle koste da det jo er et rimelig stort projekt at klargøre en bil så den bliver helt iorden.

• #6   24. feb 2009 altså først bliver bilen vasket, så blir den tørret af for tjære osv.. så blir den poleret. og får lakforsegling som skal tørre i 1 time..

og så bliver den støvsuget , tørret af i kabinen.. motorrummet blir shinet op. plastic lister osv udvendigt og dæk får også en tur så det skinner.. osv osv smiley

• #7   24. feb 2009 må sige vil nu hellere selv gøre det.. det er nemlig hygge selv at gå og gøre det

• #8   24. feb 2009 Men ved at fx,, det er godt nok en 12års lakforsegling.. sådan en koster 3000kr ved en bilforhandler.. smc fx..

• #9   24. feb 2009 ja men det er ikk alle der gider bruge en dag på sådan noget smiley

• #10   24. feb 2009 nu skriver du 2000-2500 med regning,er det noget du har erfaring i

• #11   24. feb 2009 Har en kammerat der har et bilfirma - han gør det for 1900,- incl. motorvask.

Det ser sgu fint ud det han laver.

• #12   24. feb 2009 alt for meget!!! vi tar 1695 inkl moms for en komplet klargøring og nanoforsejling og bilen er som ny over alt ...Men vi har os mega travlt :0)

• #13   24. feb 2009 1695 inkl moms for en komplet,hvor mange timer bruger i på en bil så

• #14   24. feb 2009 Per w...ja har godt set tidligere af dine indlæg.. Det er også rigtig billig.. Men bor i en okay stor by.. Og det bliver det eneste sted hvor man kan få det lavet.. medmindre man køre 30km..

Her er et ex.. En civic jeg har lavet... Mener det er en 96er.. syntes ikk det er mislykket smiley

[URL= http://img4.imageshack.us/my.php?image=dsc00052y.jpg][IMG]http://img4.imageshack.us/img4/3402/dsc00052y.th.jpg[/IMG][/URL]

• #16   24. feb 2009 Men er 2000kr for gal? der vil jo altid være nogen der er dyre og billigere.. Men vil da ikke mene det er en pris hvor man "knepper" folk i røven.. ?? smiley

• #17   24. feb 2009 nej vi bor i hobro men har mange forhandler i hobro og viborg men vi har ik de omkostninger som mange andre klargøringsfirmaer har ..
    Og J det er meget forskellig havd tid man bruger på en bil men vi bruger den tid der er nødvendig til den står helt skarpt i laken og i kabinen falser og motor vi lever kun højt kvalitet til lav pris ..Det er os derfor vi har travlt i disse tider ;0)

• #18   24. feb 2009 Men du vil mene det skal være 1500 - 2000 så ?? smiley

• #19   24. feb 2009 tjo lyder enlig fint nok,

• #20   24. feb 2009 hvor i hobro har du firma Per W?er der et telefon nr?

• #21   24. feb 2009 tim det ser rigtig godt ud men du skal ned på 1100 kr for en polering med garnti og 900 for en kabinerengøring
    jeg har lavet masser af biler som har været ditec behandlet og de ligner lort når de har været i vaskemaskinen for laken bliver slidt med tiden selv om man har givet 4500 for en god behandling .jeg ville føle mig snyt max vis det var mig derfor er vors priser er udgangs punkt på hvad jeg selv ville gi for en klargøring hvor jeg syntes det er rimligt og man føler man får noget for pengene

• #22   24. feb 2009 det hedder mariagerfjordbilpleje ..

• #23   24. feb 2009 Ja helt enig.. Men sådan en tur som den civic der har fået fx..Har desværre ikke billede af kabine..eller et før billede.. Men sådan en omgang. 1500fx. med regning... Vil det ikk være okay?

Det er foresten en Cartec lakforsegling smiley

• #24   24. feb 2009 ja mellem 1200-1800 for en klargøring alt efter hvor slem bilen er men max 1800 og 2100-2600 for en kasse bil så er folk tilfredse med prisen men din kvalitet SKAL være 100% iorden inde som ude, ellers smutter kunderne hurtig igen det har man set så tit mange laver noget lort og lukker firmaet efter et år .

• #25   24. feb 2009 men som sagt dette er ikke et firma.. Men blot en ekstra "krydderi" ved et andet firma.. Så der er intet at miste smiley

• #26   24. feb 2009 men det kræver øvelse,man kan ikke bare sige at man kan klargøre biler

• #28   24. feb 2009 Jeg har arb som klargøringsmand i 3 år

• #29   24. feb 2009 Okay lind.. det er så den jeg forslår skal koste 500kr.. altså hvis det kun er forsegling

• #31   24. feb 2009 Jamen altså selve forseglingen, der skal bilen jo bare vaskes og tørres af og så på med den og tørre i 1 time og så skal den af..

Men det kommer an på hva for en forsegling det er, og hvor det er..

Den 8års jeg nævner.. der kan 500 godt lade sig gøre.. Men jeg bruger også en 12års.. og der kan det bestemt ikke smiley

• #32   24. feb 2009 tim . vis du bare bruger en forsejling og ik sliber laken op og finsliber for sliberidser kan du ik få forsejlingen til at hold mer end max et par md vis man kører den i vaske hal ..Man skal altid regne med folk som får bilen forsejlet stadig kører i vaskehalen, så laken skal slibes ren og så forsejlingen har max kontakt til laken ....

• #33   24. feb 2009 Ja det helt rigtig smiley Men hvis kunden fx ønsker kun at få den forseglet så var 500 jo en fin pris.. Men kommer den i vaskehal så skal den uden tvivl poleres.

Men fx min leon. der jeg fik den gav jeg den sådan en kortvarrig lakforsegling.. Den har ALDRIG været i vaskehal. og hvergang jeg vasker den så får den lige en gang spray voks.. Bilen er fra juni månede og vaskede den igår..og den står stadig lige så pæn blank og stortset uden vaske ridser smiley Så hvis folk behandler sin bil sådan, efter en behandling.. Så kan den jo nok MÅSKE bare nøjes med en forsegling..

Men ja vil give dig ret i at dem der får sådan noget lavet nok køre i vaskehal:)

• #34   24. feb 2009 ja du har ret så er det en fin pris det tager jo lidt tid,men bare ik en behandling som er holdbar i på lang sigt .og jo jeg haos givet jettaen da den var ny så er laken os ren uden revner så holder det .
    men det er bare vis det er en brugt lak holder det ik :0) Den ser godt ud din seat .

• #35   24. feb 2009 Jo tak.. Man kan også se på dine biler at de blir passet og plejet ordenlig.. Har efterhånden set biler folk ikk kan forstille sig hvor beskidte de er smiley

Må man spørge hvilke produkter du bruger ? smiley

• #36   24. feb 2009 Det har bare noget med garantien at gøre.. og så en stor prisforskel både for kunderne med og indkøbspris..

• #37   24. feb 2009 Og så er det jo så 12 gange den skal behandles

• #38   24. feb 2009 Jamen hvis du køber ny bil kan du give 3000kr og få en 12 års lakforsegling.. Den skal efterbehandles seneste halvlandet år efter.. Mener det koster 2000kr.. Så har du 12 års garanti på at din nye postkasse røde bil, ikk bliver hvid efter 5 år fx..

Og så bare det samme med 8 år.. Bare en HELT anden pris..

• #39   24. feb 2009 Ja det er helt ufattelige beløb.. det vil jeg give dig fuldstændig ret i.. bla fordi jeg ved den koster i indkøb.

Men jo du kan også give garanti på brugte biler.. Kan ikke huske hvor gammel de må være for at de kan komme i garanti ordningen.

Men altså.. garanti vil jo altid være garanti.

• #40   24. feb 2009 jeg har heller ik fidus til det med garnti men en god klargøring/polering og forsejling hver forår så har man altid en pæn salgsbar bil .:0)
    tim jeg bruger lidt forskellig produkter alt efter lak tybe og og slid for man kan ik bare bruge samme slib til en ny audi som til en opel .Så jeg har 5 forskellige slib og flere forskelige slibe puder alt efter hvor hårdt den skal slibe .Og alt voks og forsejling forgår i hånden for ik at ridse den ny slibet lak ,kun slib bruger man maskinen pga laken skal opvarmes til 55 grader .

• #41   24. feb 2009 Ja det er rigtig nok.. Den bliver selvf bare poleret igen. Som jo kun er et par tusind hver.. Men det beskytter jo og mod rust bla. Og den er nemmere at holde ren osv.. Men tror de fleste der får en lakforsegling får den handlet med i prisen på en ny bil.. Og så er det så forskellig om de kommer til efterbehandling smiley

• #42   24. feb 2009 Okay det er også nogenlunde sådan jeg gør.. Men en uldskive og så noget XTR fra metalinas og en blød svamp bagefter og så en lakforsegling.. Det går man ikk galt med smiley

• #43   24. feb 2009 Okay:) Men cartec's 12 års er meget dyr iforhold til 8årsi indkøb..

Skal du gi en 12 års fra cartec så kan 500 kr ikk gør det smiley

• #44   24. feb 2009 Ham der køre i jylland for dem hedder claus, han er sku rigtig rigtig fin. ved ikk hvem det var dengang ved dig smiley Men jo de har noget der er mindre godt.. Bruger fx metalinas til at polere med.. Men indvendig klargøring og lakforsegling, der er cartec rigtig godt..

Men holder mig også kun til cartec og metalinas, istedet for at blande en hel masse smiley

• #45   24. feb 2009 Men cartec danmark er blevet opkøbt af et eller andet værktøjsfirmar.. Kan ikk huske hvad de hedder. SVJ eller sådan noget. Så sælgerne skal køre rundt med værktøj nu smiley

• #46   1. mar 2009 Uha - denne her er en af de svære! men jeg stikker hånden i og dukker mig derefter smiley

Jeg takker lige Tobias D for den pæne omtale først!

For mig at se er der 2 ting galt i denne samtale. Det ene er forventning - det andet er resultat.

Forventer man "showroom shine" for 2k, så er man sikkert samme type som forventer en SUPER steak hos jensens for 149 kroner.
    Forventer man et ok resultat til samme pris, så bliver man fra tid til anden positivt overrasket - og fra tid til anden vil man gå derfra lidt skuffet - men med sit problemet løst.

Forventer man derimod perfektion, så koster dette. Hos mig gider jeg ikke engang polere en bil for mindre end 4-5.000. Jeg synes det er useriøst. Jeg orker ikke at skulle "haste" biler igennem processen. Jeg ville skamme mig over at aflevere arbejde jeg ikke selv var MERE end tilfreds med. Men jeg er også bil idiot .. med tryk på idiot.

En hurtig overløber som de laver for de små penge, er OFTE!! jeg siger OFTE!!! så slap af alle jer som føler jer truffet og hængt ud smiley
    1xslib - 1x fix swirls / hazing 1xforsegler. bruger ofte pads længere end andre. Lavet på 5-6 timer. Det giver sådan en ok timeløn.

Hos dem som tager lidt mere, HÅBER JEG! at de gør noget der ligner følgende:
    Claybar - 2-3xslib - en glaze - lakforsegler og lidt håndvoks, oftere nye pads.
    Det giver lidt mere i timeløn, men resultatet er 100 gange bedre, og holder 100 gange længere.

Garanti - er en sjov ting.. Det er jo lidt svært at give samme garanti hos en der kører i vaskehal 2 gange om ugen, og en der vasker den hver 3 måned.. Det giver altså en ikke uvæsentlig ændring over de mange år, nogen siger tingene holder.

Jeg bruger selvfølgeligt mine egne produkter, eftersom jeg forhandler dem, men er rigtigt glad for lake county pads.

Sidst men ikke mindst, synes jeg det er rart at der er nogen der gider lave de "hurtige" klargøringer, for der er klart et stort marked for det smiley

Hav en fantastisk søndag allesammen

Michael V. Hansen.
    Bilvask.nu

• #47   1. mar 2009 hey michael
    vi har samme fokus kvalitet i første række og vi sliber os alle biler 3 gange og forsejler dem så de er helt skarpe.
    Men stadig er kvaliteten på samme nivo som dem du bruger 5 timer på og koster 4000 kr det er stadig db det handler om og vi har bare laver omkostninger ind andre og stadig laver vi en god foretning på 1695 for en total klargøring ..
    jeg føler folk får noget for pengene vis kvalitet nivoet er på højte med dem som tager 4500 .Jeg personlig nægter at gi over 2000 for en klargøring der over er alt for meget !!! men vi har nu heller ik haft mer travlt end nu :0)

• #48   1. mar 2009 Fair nok Per - Som jeg også skrev, der er de gange man bliver positivt overrasket.
    Jeg brugte mange underleverandører i starten af min forretning, og det var noget af en blandet landhandel smiley deraf mit svar.
    Men som i alle andre brancher, er der gode og mindre gode. Hvor i landet ligger du, det kunne jo være jeg skulle tilbyde mine kunder et billigere alternativ lavet ude i byen smiley
    Michael.

• #49   1. mar 2009 ja okay så forstod jeg den!! hehe og ja du har fuldstændig ret jeg har set det samme her i omejenen.
    jeg har firma mellem hobro og hadsund og laver for næsten alle forhandler i hobro og en del i viborg ..og ja der er sku mange klamhugger imellem de klargøringfirmaer det er os derfor ik altid prisen er afgørene det kommer jo an på firmas stradagi , men dem som ik lever varen i dag og før finanskrisen lukker nu pga manglene arbejd
    Men vi kan nu ik klage, vi er fuld bugget 14 dage frem i tiden .

Kommentér på:
Polering af bil? Hva vil i gi?

Annonce