{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
947 visninger | Oprettet:

Snart kørekort - Hvilken bil :O {{forumTopicSubject}}

Hey , får snart mit kørekort men er lidt i tvivl om hvilken bil jeg skal købe. Har kigget meget på Mitsubishi Galant. Men er sku ikke helt sikker. Sætter nok stor pris på lidt fart og god acceleration. Men dog ikke en 2.5 turbo i forhold til forsikring.. Kan i ikke hjælpe mig lidt med nogle forslag smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Snart kørekort - Hvilken bil :O
  • #1   26. feb 2009 Glemte lige at nævne jeg også har overvejet en 206´er meget da jeg måske kan få en rimelig billigt. smiley

• #2   26. feb 2009 ved godt dette ikk er markedet, men jeg skal nok snart af med min toyota... Jeg har ihvertfald været glad for den og den har aldrig skuffet mig... du kan jo prøve at kigge profil...
    Skal dog siges at der er anden front og lygter på nu og tonet ruder...
    Du kan jo se om det er noget for dig..

• #3   26. feb 2009 Det jo det, den er fra 2000 og har kørt over 400.000km..
    Det så min far´s så kan nok godt lave en god aftale til 15kg. Og så har jeg stadig lidt at smide i den der ud over. Men tvivler lidt på motorkræften smiley

• #4   26. feb 2009 Nygaard -> Kunne godt ske, hvilken pris tænker du på?

• #5   26. feb 2009 Jmmie -> Diesel.. smiley

Den køre sku godt, det gør den. Og kan få den rimelig billigt. Så hvis den nu abre holdte et par år. Så ville det vel være en udemærket start.

• #6   26. feb 2009 jamen kommer an på om du vil have anlæg og sådan noget med, den bliver synet i den her uge og har gået 245000 men intet at mærke... det eneste rust der er at finde på den, er lidt i bunden af de 2 fordøre, som er et svagt tegn ved alle carina e...
    Men ellers ligger vi ved de 25-30.000...

• #7   26. feb 2009 Men hva er der ellers af muligheder? smiley

• #8   26. feb 2009 der er sku mange muligheder, det kommer an på hvor mange mønter du har at gøre godt med?

• #9   26. feb 2009 Det jo det der er et godt spørgsmål smiley Kan ikke rigtigt finde ud af om jeg vil smide 20-25kg eller om jeg ligeså godt kan smide noget mere og få noget bedre smiley

Regner med at arbejde fuld tid fra marts til august og så SU + Su arbejde efter august.
    Og da jeg bor hjemme burde jeg da kunne tjene en del i den lille periode ind til august.

• #10   26. feb 2009 VW Golf eller VW Polo.

• Allan H
    Allan H Tilmeldt:
    mar 2004

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 214
    #11   26. feb 2009 hvis du kigger på en galant .. så køb modellen før eller efter den jeg har ... vil ikke anbefale den model jeg har .... .mine forældre havde modellen før og den var sku meget bedre

• #12   26. feb 2009 Altså 95 modellen? Og hva tror i jeg ska slippe for den? 30-35?

• #13   26. feb 2009 Hva med en Galant 1,8 GLSi 4d fra 92?

• #14   26. feb 2009 Min Seat Leon ... smiley Så bare chip den ... Så går den okay ... smiley Ved godt det ikke blive en Bugatti ... Men syntes det er okay, til begynder bil ..

• #15   26. feb 2009 Og koster vel 12 kg med kasko om året

• #16   26. feb 2009 vil sige at den 206 har kørt ALT for meget... men et godt råd... køb en lille, let og billig bil med max 110 hk... forsikringen flår dig ellers... sammenligningen må være min gamle 106 rallye der endda var hurtigere til 100 end min nuværende 406 turbo.. 106: 2400 pr år ejerafgift, ansvarsforsikring 4200.. min 406 : 5000 kr i ejerafgift, og 9700 i ansvarsforsikring :s bare fordi den har flere hk og vejer meget mere :s den bliver dog snart solgt til fordel for en 206 1,4 HDI da vi snart skal flytte osse :s

• #17   26. feb 2009 Køb en hvor reservedelende er billige og der er lavet mange af, så man også har stort udbud hos ophugger og billigt styling, det koster jo slid / ridser / buler at være nybegynder smiley
    Ville nok vælge en Golf eller corolla eller den stil

• #18   26. feb 2009 Jeg vil foreslå dig at købe "noget gammelt ral" de første to år.. som ny bilist VIL du uden tivivl lave en del buler og det der er værre... det tror jeg vi alle har været igenne herinde.. Face it.. det er nu en gang sjovere at lave en "fender-bender" i en bil til 15.000 end i en bil til 150.000 kr...

Derudover står ting som vask, pleje og vedligehold heller ikke højt på programmet hos de fleste unge... Det skal bare køre når man drejer nøglen...

Køber du en dyr bil, vil langt de fleste banker der låner dig pengene forlange at du tegner en kaskoforsikring = MEGA DYRT.. hvis du selv har pengene, vil din egen samvittighed også byde dig at have kasko.. man lader da ikke 150.000 kr stå fremme på gaden uden sikkerhed??

Derfor: Køb en ældre bil til en 20.000 kr... Lad den forsikre med ren ansvar. og lav så alle de småfejl som nye bilister laver.. Behold den i et par år eller fire, alt efter hvor syns-villig den er... I det lange løb vil en nyere bil hurtigt løbe op i over 20.000 på få år, hvis der bare skal minimal service, vedligehold og kasko på den.. Nyere biler skal serviceres og repareres når de går i stykker... gamle biler skal bare repareres når de går i stykker...

Skal du have en bil med fut i, så overvej en Mazda 626 coupe som min, eller en mazda 323 F 1,8 GT... begge er skræmmende billige de rigtige steder i ren ansvar... er du mere til det europæiske, er der altid golf GTi, opel astra GSi osv. så længe du holder dig omking de 20.000 kan der altid findes en billig ansvarsdækning

• #20   26. feb 2009 Ville sku nok snuppe 206'eren hvis den er passet godt, og skulle motoren gå, kan du jo altid smide en ny i, når nu den kun koster 15 klik.

Og det med alle siger man laver buler som nybegynder, nej, ikke hvis man køre pænt smiley hader generelt den sætning.

• #21   26. feb 2009 * Freude am Fahren *: Hva`hvor bløder det , udover mellem benene? Totalt tøse raserianfald! Prøv at læse tråden, så vil du forstå at Casper F, der har startet tråden, har specielle spørgsmål, vedr. specielle bilmodeller, som overhovedet ikke omtales i de andre tråde du hiver op!

Så en anden gang, prøv at læse tråden, det vil klæ dig, og forhåbentligt også dine fremtidige udmeldinger!

• #22   26. feb 2009 Støtter op i de med at du skal finde en gammel bil som du kan score anciennetet på . En med en lille motor .

Har en kammerat der er ved at sælge hans 2'er .

• #23   26. feb 2009 Hvilken årgang galant tænker du på??? De fleste af modellen fra 91 og opefter er ved at være færdige, deres tid er omme...
    Men ja, en der er billige i dele.. Brugte alle mine penge på en Galant for 5 år siden, den fik jeg da oss kværnet kofangeren på... Det blev dyrt... Skulle, som min far sagde, ha' købt en lille billig bil at fræse rundt i...
    Så kan man også få ræst af, og samtidig spare lidt op og danne sig et billede over hvilken slags bil man er til...

Kommentér på:
Snart kørekort - Hvilken bil :O

Annonce