{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.418 visninger | Oprettet:

Gti turbo/ v6 4-motion..??? {{forumTopicSubject}}

Hey alle sammen...

Sidderi et lille dilemma... Kan simpelhen bare ikke beslutte mig hva for bil jeg skal have..
Jeg svinger mellem to forskellige:
1: vw Golf 1.8 Turbo 98-04
2: vw Golf 2.8 V6 4-motion 98-04

Vil gerne have en turbo fordi tunings potioentialet er stort, og nem og hive nogle flere heste ud af..
Der imod synes jeg en v6 lyder røv fed, trækker godt, og så er jeg mest lun på den på grund af 4-motionen, den letter jo fra land jævnt hurtig, og ingen træls fedten hjul, den er bare ude af hullet....men muligheden for en 100 hk mere er jo ikke så nemt, så er man ude i noget turbo, men så bliver det jo lige pludselig halv dyrt, men sikkert fed lyd... kan simpelhen ikke bestemme mig mellen de to.. og der er ingen tvivl om det SKAL være en af de to biler... hjælp hjælp.. jeres mening???? og eventuel fordele/ulemper..??

mvh T.D


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gti turbo/ v6 4-motion..???
  • #1   1. mar 2009 1.8T går noget længere på literen og er lige så hurtig som 2.8'eren med en chip og sådan.

    Den har dog ikke 4x4, men hvis du holder dig omkring de 200 hk, som 2.8'eren har std., så er det nu heller ikke hjulspin der er det allerstørste problem.


  • #2   1. mar 2009 v6.. også evt en r32 motor i og lidt guf til den så duer det bar

  • #3   1. mar 2009 bare nap sådan en 4motion, så er der en motor tilsalg på vagcars, nyrenoveret med hgp biturbo og over 500hk, lige til at smide i, og så kan den stadigt synes med den uden probs ;0)

  • #4   1. mar 2009 hey.

    nu har jeg selv en 1.8 T (til salg) men kan varmt anbefale sådan en, de har satme godt, men er chippet til 205 HK og 322 NM og den går altså rimelig godt, og den har gået 240000 km og den spinder bare, plus at når det er en 20ventilet, så for den mange nm når man tuner den.

    en 4 motion er også lækker helt sikkert, men som du siger er den noget mere pebret at tune på, plus at der skal satme være nogen heste i for at 4wd er sjovt.. fra 0-100 trækker en std. 4wd sjovt, men ved 100km/t sluger 4wd'et alle kræfterne...


    så jeg kan kun anbefale dig en Turbo..

    /Kasper


  • #5   1. mar 2009 4 motion`s køreegnskaber er også meget bedre end en alm 1,8t ville klart vælge 6 beneren

  • #6   1. mar 2009 kan da lige se at tømrermændene har lavet lidt stavefejl i mit indlæg... sorry:)

  • #7   1. mar 2009 oki..:) er lige glad hvor langt den går på literen, koster jo og have det sjovt... men sidder og kigger på 1.8 turbo, og der er jo kæmpe tunings potientale for og nemt få 300 hk vis man vil det, og er selv mekaniker, så kan lave det meste af det selv..... men igen sidder jeg og kigger på v6 modellen, og er det noget jeg ikke kan få nok af, så er det lyden fra gudebilen Golf R32, og sådan en v6 4-motion, kan med en miltek udstødning komme til og lyde fuldstændig som en R32... Men så har jeg igen "kun" 204 hk.. ville gerne i nærheden af de 300 hk, og så synes jeg da at 4-motion er idielt når man er oppe i de hk størrelser, men det koster selvfølge garanteret kassen og kører ned til hgp og få smidt et turbo kit på sådan og få synet og godkendt den..:(

  • #9   1. mar 2009 nogen der har erfaring med sådan en 4-motion fra 100-230 km/t..??? er de kvikke nok der´...???

  • #10   1. mar 2009 v6- 4 motion, det er bare klasse og køre i, savner min gamle rigtig meget

  • #11   1. mar 2009 er lidt nødt til at spørge om 1 ting .. Hvorfor er det vigtigt om den er hurtigt oppe på 230 ? Hvor tit kører man i den hastighed ..
    - Havde klart valgt v6 4-motion, da det er en perfekt bil til diverse gadekryds og bykørsel .. samt landevej ..


  • #12   1. mar 2009 Jakob n: ved godt jeg får en moral prædken lige om lidt, men vil da gerne inderømme er forholdene til det, så kører jeg sgu tit 140-220 km i timen på landeveje og motorveje.. ved godt det er forkert, men er vejen og trafikken til det, så gør jeg det...

    er også mest til den v6 der, og så med noget udstødning så den får den lækre R32 lyd, og så den bedste gevind undervogn man kan købe for penge... det er en dejlig lyskrydsracer, der er ikke mange furhjulstrukne bilver der kan være med fra stille stående start... vil også bare gerne have hurtige mellen accelereationer, så må¨se om jeg ikke kan få råd til et hgp turbo kit til den engang vis det bliver den, så den kan få en 300-350 hk... de laver det da så den kan synes og godkendes, ikk...???


  • #13   1. mar 2009 T D
    Du får den første moralprædiken af mig; forholdene er aldrig til at køre så stærkt på de danske veje. Jeg synes, du bør tænke lidt på de resterende 5 mio. mennesker i Danmark i stedet for at leve i din egen, lille verden.


  • #14   1. mar 2009 Bay: jamen det er fint, kan godt leve med at folk synes sådan om mig, og nu siger du at forholdende Aldrig er til det i danmark, det er jeg er ikke enig i..:) men hver sin mening, fint nok... vis der ikke er særlig meget trafik på motorvejen, har jeg det ikke skidt med og ligge og kører 180 km/t f.k.s, har det heller ikke skidt med og ligge og kører 160 km/t på landevejen på vej til århus kl to om natten når der ingen trafik er, men sådan er vi jo forskellige..Men forstår dig godt bay...:) jeg bliver vel fornuftig engang...

    Nå men det var ikke en moralprædken tråd jeg oprettede, det var en tråd om hvilken bil jeg skal købe, ulemper/fordele.... Tak..:)

    mvh T.D


  • #15   1. mar 2009 Primitiv holdning. Du lærer forhåbentligt af det engang.

  • #16   1. mar 2009 tag dog en tur i begge 2 men vil vædde med du kører hjem i v6 4motion

    den lyd er bare for lækker at kører med/i +den trækker rigtigt godt og så kan den tåler at få nogen tæsk bare den skal være varm inden du går amok..:)

    og så en sidste ting... 4hjulstræk er jo også godt kanon godt om vinteren

    Men jeg ville vælge v6

    Held og lykke med købet


  • #17   1. mar 2009 Bay: ja må man håbe:)

    Moten n: Har haft en golf 1.8 turbo på prøve i en uge nu, den er chippet, den går sgu godt... skal aflevere den i morgen aften, og der for jeg så en v6 på prøve indtil på torsdag... så glæder mig til og mærke forskellen..:) men tror ´sgu også jeg ender med og forelske mig i v6,ern..:) hehe så må jeg spare sammen til et hgp kit..


  • #18   1. mar 2009 Jamen det er da 2 gode muligheder du vakler imellem.

    Der er uden tvivl bedst økonomi i en 1,8 T. både i forsikring, vedligeholdelse og benzinøkonomi.

    Men hvis du har pengene til en 6-benet, så er det altså noget andet.
    Og man kan via www.pes-danmark.dk købe et kompressor kit. så du får 80-100 hk oven i bilens standard. Og så kan du ligge hurtigt fra land med 4-hjulstrækket.
    En kammerat har en kompressor på hans Passat 2,8 variant 4-motion. Og den kører sgu godt.

    MVH
    Martin


  • #19   1. mar 2009 4M kører RIGTIG godt, men er MEGA MEGA dyr at reparere på.

  • #20   1. mar 2009 Plus den næsten koster det dobbelte i grøn afgift. Den er dyrere på alle måder. Men den trækker bare fra land i al slags vejr.

  • #21   1. mar 2009 oki..:) havde slet ikke overvejet kompresser muligheden... det vil jeg lige undersøge nærmere... forsikring og vægt afgift er lige meget, har en god aftale med et forsikringsselskab igennem mit fars firma...:)

    Men kan godt hører at flest synes jeg skal vælge v6´rn...glæder mig til og få den på prøve i morgen, og se hva det er for noget..:) hvordan er v6´ern holdbarheds mæssigt..??? kender kun turbo motoren godt, kan v6 motoren holde til nogle klø, eller er der mange problemer med dem..??


  • #22   1. mar 2009 Kan kun sige hver gang jeg triller en tur i min så får man altid et smil på læben af den motor lyd og så ligger den bare suget til vejen med det herlige 4motion smiley

Kommentér på:
Gti turbo/ v6 4-motion..???

Annonce