Gti turbo/ v6 4-motion..??? {{forumTopicSubject}}
Hey alle sammen...
Sidderi et lille dilemma... Kan simpelhen bare ikke beslutte mig hva for bil jeg skal have..
Jeg svinger mellem to forskellige:
1: vw Golf 1.8 Turbo 98-04
2: vw Golf 2.8 V6 4-motion 98-04
Vil gerne have en turbo fordi tunings potioentialet er stort, og nem og hive nogle flere heste ud af..
Der imod synes jeg en v6 lyder røv fed, trækker godt, og så er jeg mest lun på den på grund af 4-motionen, den letter jo fra land jævnt hurtig, og ingen træls fedten hjul, den er bare ude af hullet....men muligheden for en 100 hk mere er jo ikke så nemt, så er man ude i noget turbo, men så bliver det jo lige pludselig halv dyrt, men sikkert fed lyd... kan simpelhen ikke bestemme mig mellen de to.. og der er ingen tvivl om det SKAL være en af de to biler... hjælp hjælp.. jeres mening???? og eventuel fordele/ulemper..??
mvh T.D
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.271
Den har dog ikke 4x4, men hvis du holder dig omkring de 200 hk, som 2.8'eren har std., så er det nu heller ikke hjulspin der er det allerstørste problem.
maj 2006
Følger: 120 Følgere: 121 Biler: 14 Emner: 35 Svar: 248
nov 2004
Følger: 35 Følgere: 41 Biler: 3 Emner: 107 Svar: 6.051
jun 2005
Følger: 40 Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 221 Svar: 1.221
nu har jeg selv en 1.8 T (til salg) men kan varmt anbefale sådan en, de har satme godt, men er chippet til 205 HK og 322 NM og den går altså rimelig godt, og den har gået 240000 km og den spinder bare, plus at når det er en 20ventilet, så for den mange nm når man tuner den.
en 4 motion er også lækker helt sikkert, men som du siger er den noget mere pebret at tune på, plus at der skal satme være nogen heste i for at 4wd er sjovt.. fra 0-100 trækker en std. 4wd sjovt, men ved 100km/t sluger 4wd'et alle kræfterne...
så jeg kan kun anbefale dig en Turbo..
/Kasper
mar 2006
Følger: 33 Følgere: 36 Biler: 6 Emner: 43 Svar: 585
jun 2005
Følger: 40 Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 221 Svar: 1.221
jun 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 115 Svar: 282
jun 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 115 Svar: 282
nov 2003
Følger: 33 Følgere: 83 Biler: 8 Emner: 24 Svar: 2.918
maj 2005
Følger: 130 Følgere: 127 Biler: 2 Emner: 289 Svar: 1.715
- Havde klart valgt v6 4-motion, da det er en perfekt bil til diverse gadekryds og bykørsel .. samt landevej ..
jun 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 115 Svar: 282
er også mest til den v6 der, og så med noget udstødning så den får den lækre R32 lyd, og så den bedste gevind undervogn man kan købe for penge... det er en dejlig lyskrydsracer, der er ikke mange furhjulstrukne bilver der kan være med fra stille stående start... vil også bare gerne have hurtige mellen accelereationer, så må¨se om jeg ikke kan få råd til et hgp turbo kit til den engang vis det bliver den, så den kan få en 300-350 hk... de laver det da så den kan synes og godkendes, ikk...???
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.271
Du får den første moralprædiken af mig; forholdene er aldrig til at køre så stærkt på de danske veje. Jeg synes, du bør tænke lidt på de resterende 5 mio. mennesker i Danmark i stedet for at leve i din egen, lille verden.
jun 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 115 Svar: 282
Nå men det var ikke en moralprædken tråd jeg oprettede, det var en tråd om hvilken bil jeg skal købe, ulemper/fordele.... Tak..:)
mvh T.D
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.271
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 32 Emner: 242 Svar: 189
den lyd er bare for lækker at kører med/i +den trækker rigtigt godt og så kan den tåler at få nogen tæsk bare den skal være varm inden du går amok..:)
og så en sidste ting... 4hjulstræk er jo også godt kanon godt om vinteren
Men jeg ville vælge v6
Held og lykke med købet
jun 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 115 Svar: 282
Moten n: Har haft en golf 1.8 turbo på prøve i en uge nu, den er chippet, den går sgu godt... skal aflevere den i morgen aften, og der for jeg så en v6 på prøve indtil på torsdag... så glæder mig til og mærke forskellen..:) men tror ´sgu også jeg ender med og forelske mig i v6,ern..:) hehe så må jeg spare sammen til et hgp kit..
dec 2003
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 33 Svar: 281
Der er uden tvivl bedst økonomi i en 1,8 T. både i forsikring, vedligeholdelse og benzinøkonomi.
Men hvis du har pengene til en 6-benet, så er det altså noget andet.
Og man kan via www.pes-danmark.dk købe et kompressor kit. så du får 80-100 hk oven i bilens standard. Og så kan du ligge hurtigt fra land med 4-hjulstrækket.
En kammerat har en kompressor på hans Passat 2,8 variant 4-motion. Og den kører sgu godt.
MVH
Martin
jan 2005
Følger: 24 Følgere: 55 Biler: 25 Emner: 299 Svar: 3.871
jan 2005
Følger: 24 Følgere: 55 Biler: 25 Emner: 299 Svar: 3.871
jun 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 115 Svar: 282
Men kan godt hører at flest synes jeg skal vælge v6´rn...glæder mig til og få den på prøve i morgen, og se hva det er for noget..:) hvordan er v6´ern holdbarheds mæssigt..??? kender kun turbo motoren godt, kan v6 motoren holde til nogle klø, eller er der mange problemer med dem..??
okt 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 1.133
Gti turbo/ v6 4-motion..???