{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.008 visninger | Oprettet:

Gamle ejer vil melde min bil stjålet?? {{forumTopicSubject}}

Hej - har lige købt en ny bil for nogle dage siden, og nu skriver den gamle ejer at ham manden hvis navn bilen står registreret i kræver at bilen bliver omregistreret inden fredag eller vil han melde den stjålet, selvom jeg kun har haft bilen i 4-5 dage, og jeg tager til Oslo i morgen så kan umuligt omregistrere den.

Kan han melde den stjålet, og hvad ville der ske? Og kan han afmelde den så jeg i stedet for at skulle betale for en omregistrering skal betale for en indregistrering?

Jeg har jo i følge loven 3 uger til at omregistrere den..??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gamle ejer vil melde min bil stjålet??
  • #1   4. mar 2009 har du en slut seddel

• #2   4. mar 2009 Nej det lavede vi ikke...

• #3   4. mar 2009 Jeg synes, det er noget svineri, du ikke har gjort det med det samme. Men det er jo bare min egen holdning til det - jeg ved ikke, hvordan loven ser på det...

• #4   4. mar 2009 Daa P.
    - Han kan jo bare prøve at melde den stjålet ..
    - det er ham som du har købt bilen af der kommer ud og skide som man siger. for han må ikke videresælge en bil i 3. persons navn.

• #5   4. mar 2009 Ja det kan han, der er 3 uger ifølge loven ja, men det er fra ejeren af bilen og ikke nummer 2-3-4 pga de er nogle fjolser. Så få din familie til at omreg. den imorgen ellers må der nye plader til samt evt bøde.
    Djarnis

• #6   4. mar 2009 Vil også bare se at få den omregistreret

• #7   4. mar 2009 Bay : Hvorfor er det noget svineri ? han har 3 uger til at gøre det i ? ifølge loven. og det er der da intet galt i ?

Daa P : Dvs, du har ikke noget bevis på at du har købt bilen ? det er da ENORMT dumt ..

• #8   4. mar 2009 Sikke en IDIOT.. !!

Sig du skal til norge og han kan melde den stjålet ligeså tosset han vil.. Du har reg att på den.. !!

• #9   4. mar 2009 han må slet ikke sælge en bil som ikke er i hans navn, men det er sikkert dig de kommer efter

• #10   4. mar 2009 Jakob N

Jeg synes, det er noget svineri, fordi manden kører på den andens forsikring. Det kan man ikke tillade sig, bare fordi der går 3 uger, inden politiet kan gøre noget.

Når man handler, så omregistrerer man med det samme!

• #11   4. mar 2009 Har aldrig forstået det der med at nogen køre i 3 uger, synes godt nok det er det bedste og få den over sit eget navn. jo hurtiger jo bedre!

Men ok, man spare selvfølgelig lidt håndøre i forsikring og vægtafgift på den måde,

• #12   4. mar 2009 1. : det er ALT for dumt ikk at lave en slutseddel... men som jakob siger ham må ikk sælge bilen for en anden... med mindre der ligger en speciel skriftlig aftale som du også selv skal ha godtaget... så vidt jeg ved... men kontakt politiet og forklar dem situationen... ku være at du ku få ordnet noget den vej...

• #13   4. mar 2009 i svare jo ik på mandens spørgelsmål ??

I skriver bare hvad der er dumt og ik dumt.. !!!

• #14   4. mar 2009 Og ja, slutseddel skal der ALTID til, og ja 3 uger ifølge loven har man til det

• #15   4. mar 2009 hvad vil du have vi skal svare?

• #16   4. mar 2009 Regel nr. 1. Altid lav en slutseddel! Hvis du ikke har beviser for at du har købt bilen kan det vurderes at du har stjålet bilen.

Forstår jeg det korrekt at ham du har købt bilen af ikke har fået den omregistreret siden han købte den. Og han har så solg t den videre til dig. Det må han vidst ikke!

Har du mulighed for at tage kontakt til den oprindlige ejer. Ring og forklar sagen. Det ville jeg gøre hvis det var mig. Men nu ville jeg heller ikke stå uden en slutseddel. :|

• #17   4. mar 2009 Jeg har svaret, og de 3 uger er jo gået for længst. Længere er den ikke.
    Djarnis

• #18   4. mar 2009 Ja men jeg købte den fredag aften og har lagt syg mandag og tirsdag og i dag kunne jeg ikke pga arbejdet og i morgen tager jeg til Oslo, så det er jo ikke fordi jeg ikke vil omreg den, det skal jeg jo før eller siden alligevel - men ham jeg købte den af sagde bilen stod i en andens navn pga noget med forsikring, og nu vil "ejeren" åbenbart melde den stjålet.

Og vi har godt nok ingen slutseddel, men har en masse mails og sms'er som bevis på salget har fundet sted..

• #19   4. mar 2009 Djarnis: Der er sku da ikke gået 3 uger fra jeg købte bilen! Det må da være sælgeren den hænger på - jeg har jo ikke gjort noget forkert!

• #20   4. mar 2009 Djarnis: Hvordan kan 3 uger være gået for længst, når manden har haft bilen i 4-5 dage ? Det forstår jeg ikke

• #21   4. mar 2009 man skal godt nok være xtremt syg hvis man ikke kan kører ned og få det ordnet på motorontoret :0

• #22   4. mar 2009 man har 21 hverfage til at omregistrere bilen siger både skat og politiet.

• #23   4. mar 2009 Martin K, han har jo reg. attesten:0)

• #24   4. mar 2009 tag kontakt til den tidligere ejer.... det er nok den bedste redning tror jeg... hjælper det ikk så kontakt politiet... tror næsten ikk den er længere...

• #25   4. mar 2009 Du har pligt til at gøre det så hurtigt du overhovedet kan, de 3 uger er kun en maksfrist. Og jo det er da noget svineri.. den gamle ejer betaler jo forsikring og vægtafgift indtil den dag den er omregistreret, så hvis det tager 3 uger, så kan det snildt koste den gamle ejer 7-800 kroner i forsikring hvis han fx, betaler 10,000 kr. om året i forsikring på sin bil.

• #26   4. mar 2009 Det er fra den reg. ejer sælger til den SKAL være omreg til ny ejer, det står i lovgivningen. Det er ham du købte den af som ikke kender reglerne.
    Djarnis

• #27   4. mar 2009 kusse kurt.... Ham der lige har solgt bilen har ikk fået den over i sit eget navn... hvem ved hvor længe han har haft den...

Kim P.... du mener altså ikk at det er muligt at stjæle en reg attest? der er jo altid en idiot eller to der ikk opbevare det ordenligt...

• #28   4. mar 2009 Ellers må du bare betale den reg. ejer hvad det kommer til at koste ham i mellem tiden, det kan du godt nå inden i morgen. Så slipper du for en masse problemer.
    Djarnis

• #29   4. mar 2009 Jaja men nu havde jeg jo ikke planlagt at blive syg, og gider sku ikke sidde på motorkontoret halvanden time mens jeg er syg for noget der godt kan vente et par dage. Jeg vil også helst bare få den omreg hurtigst muligt, så er alting som det skal være, men nu trak det mod al forventning lidt ud og så begynder de pludselig at true med politiet selvom jeg ikke har gjort noget forkert..

• #30   4. mar 2009 Dennis D
    Skal man være idiot for ikke at låse sin reg.attest inde i et pengeskab, eller hvad? Min ligger altid i bilen, så jeg er åbenbart en idiot!

• #31   4. mar 2009 B A Y: Ja

• #32   4. mar 2009 Ja jeg må jo se om jeg kan finde den "rigtige" ejer og så betale ham for de dage der er gået hvis det er det han er sur over. Men vil bare være sikker på ikke at blive knaldet for biltyveri når jeg har reg. attesten..

Det har jo ikke ngoet at gøre med at jeg ikke vil omreg. bilen, men når man har et nyt job at passe og motorkontoret altid lukker pisse tidligt er det jo ikke nemt at få gjort lige med det samme..

• #33   4. mar 2009 Bay... du har altså den org attest liggende i bilen? og nej sagde ikk noget om at låse den inde... men placere den et sted hvor den ikk bare lige er til at finde for hvem som helst... måske i en mappe med sine papirer i...

• #34   4. mar 2009 Det er da let nok, han har kontaktet dig og du har hans navn og adr på reg. attesten. Det bliver det billigste og bedste.
    Djarnis

• #35   4. mar 2009 Hmm snak snak snak.. du har 3 uger til at omregistrere bilen, så tag du bare til norge.. men syntes du en anden gang skal huske at lave en slutsedel, du har jo i terorien ingen bevis på du har købt bilen, man ka jo stjæle en bil hvor regatesten ligger i.. men pyt tag du en smut til norge..

• #36   4. mar 2009 du har reg attest på det.... ring til skat og se om de vil hjælpe dig... gjorde de for mig engang...

• #37   4. mar 2009 Dennis D
    Det er lovpåkrævet at køre med original registreringsattest, hvis man f.eks. skal til udlandet, hvilket af og til sker for mig. Der er ingen vej udenom...

• #39   4. mar 2009 BAy det er muligt, men hvis din bil bliver stjålet, og reg. attesten ligger i den, så er du godt og gundigt på røven ;0)

• #40   4. mar 2009 Næhh, det er jeg da ikke. Det er registreret i systemet, at jeg er ejer. Det er ikke noget problem, overhovedet...

• #41   4. mar 2009 i tilfælde af udlandskørsel har jeg den oz med ja... men her hjemme er det sgu bare et kopi der ligger.... ku aldrig drømme om at ha den org liggende.... er jo bare for dumt...

• #42   4. mar 2009 finde den rigtige ejer, det står vel på den reg attest du har så det burde i sig selv ik være noget problem... og til dit andet problem, få da lige et familie medlem til at omregistrere den for dig, så sparer du oz dig selv for en masse bøvl. tag en kopi af reg attest med i bilen.. Men som det første så kontakt den "gamle" ejer af bilen og hør hvad i lige kan blive enige om, selvfølgelig hvis han er ved hans sunde fornuft er han vel enig med dig i at det ikke er dig der skal bøde for en andens fejl..

• #43   4. mar 2009 Har stadig ikke fået svar på, hvorfor det er dumt?

• #44   4. mar 2009 *SwedeSpeed* : Jamen man kan jo altid omreg. den - man kan jo altid leje en helikopter og blive eskorteret hen til SKAT eller sige sit job op for at få det gjort - men hvad er "så hurtigt man overhovet kan"?? Hvis en ejer virkelig ikke kan tåle at der går nogle dage før bilen bliver omreg må han jo selv gøre det eller lade være med at sælge en bil med plader på..!

Det skal da ikke gå ud over mig at ham den anden er et fjols - så må han jo melde ham til politiet for at sælge en bil i hans navn

• #45   4. mar 2009 hvorfor kører du ikke bare ned og omregistrerer den nu, istedet for at sidde her på bg??

• #46   4. mar 2009 B A Y : der tager du lidt fejl.... det er krævet at du har den ENE HALVDEL med af din reg attest og hvis du ik har fået den nye som kan deles(koster 50kr) vil jeg oz sige det er dumt af dig at køre rundt med den i bilen.. så hellere ha den på sig... og jo hvis en stjæler din bil kan han faktisk godt omregistrere den hvis den originale reg attest ligger i bilen.. hvorimod med den NYE reg attest der kræver det begge dele for at kunne omregistrere...

• #47   4. mar 2009 Nårh ja havde ikke tænkt over han adresse osv også står på reg.attesten - troede kun det var navnet.
    men ja jeg må jo få fat i ham så..

• #48   4. mar 2009 Ja, men det kan godt lade sig gøre at forklare politiet/SKAT at der er sket en fejl, og at bilen er stjålet...

• #49   4. mar 2009 Fordi han er syg.. !!! Læs længer oppe

• #50   4. mar 2009 mener at du kan printe en omreg ud fra skats hjemmeside... så kan du muligvis få familie eller en ven til at smide den af ved dem og så bare gi ham pengene for det... så er den på sin vis ret hurtigt overstået...

• #51   4. mar 2009 det er sku ikke nogen undskyldning.. det tager jo ikke mere end 10 minuter at omregistrere en bil alligevel.. få det da gjort..

• #52   4. mar 2009 B A Y: Ja kan det sikkert, men hvorfor ik SELV gøre en indsats for en evt tyv får muligheden for det???? du efterlader vel heller ik din bil ulåst med nøglerne i tændingen smiley

• #53   4. mar 2009 Motorkontoret lukkede også for lang tid siden.. men helt ærligt, du er syg? No offence, men hvis man kan sidde og skrive på BG så kan man også køre ned og omregistrere en bil, så slemt kan det heller ikke være

• #54   4. mar 2009 kim s... ku man da fristes til at tro... smiley

• #55   4. mar 2009 Michael: Hvor fanden omregistrer du biler henne?? Det tager da minimum en time i Århus og de lukker jo rimelig tidligt i forhold til hvornår man får fri.. Og når jeg var syg gad jeg sku ikke bruge 3 kvarter i bil hver vej og en time i venteværelset for noget som godt kunne vente til jeg blev rask..!!

• #56   4. mar 2009 ja, ok.. de lukkede kl 14.00 imorgen åbner de kl 10.00 kan det tænkes det kan nåes inden du skal afsted?

• #57   4. mar 2009 Det er jo en stakket frist, tyven får. Hvis bilen alligevel ER stjålet, er jeg da ligeglad med, om han når at have den registreret en dag eller to, inden jeg får snakket med politiet...

• #58   4. mar 2009 Hvis det tager en time i venteværelset, så kommer du på de forkerte tidspunkter, og hvis det er så stort et problem må du jo tage lidt senere på arbejde en dag for at få det gjort. Imorgen har de også åbent til kl. 17:30

• #59   4. mar 2009 Dennis D: ja man får ski en mistanke om det.. smiley

• #60   4. mar 2009 Det gælder bare om at komme tidligt.. Da jeg dukkede op hos skat i Esbjerg var der ingen.. så det tog kun 5 minuter..

• #61   4. mar 2009 B A Y: Super sagt på en anden måde du er rent faktisk ligeglad hvis en stjæler din bil..... helt ærligt man hør lige dig selv, kan du ik selv høre det lyder dumt det du siger..

• #62   4. mar 2009 Kim S... det kan tænkes at det ikk er den hurtigste Gazelle på savanen der er fundet smiley

• #63   4. mar 2009 hm. du er altså for syg til at omregistrere den?
    men rask nok til at sidde på bg, og rask nok til at tage til oslo i morgen?

hehe. ja. jeg tænker mit. men man er sgu ikke så syg man ik kan bevæge sig udenfor. medmindre det er grov influenza eller sådan noget.

• #64   4. mar 2009 Ja men jeg møder jo kl 8 om morgenen og i morgen skal jeg til Oslo på en arbejdsrelateret tur så der kan jeg heller ikke nå det. Men ja må jeg se om jeg kan få en anden til at gøre det for mig inden weekenden

• #65   4. mar 2009 Kallesøe / Gti til salg . - Præcis min tanke

• #66   4. mar 2009 Den skal da bare omregistreres lige med det samme, der er ikke noget at snakke om. Den der 3 ugers regel skulle afskaffes.

• #67   4. mar 2009 Tja kan ikk sige andet end så kan du sgu lære en anden gang og lade vær med og købe en bil der ikk står i sælgers navn og så ikk engang lave en slutseddel det er sgu for dumt !

Aner ikk om han kan melde den stjålet - tvivler - men han kan afmelde nummerpladerne så du skal købe nye for at omreg den og at hvis du møder politiet napser de pladerne på den, da den kører uden både forsikring og vægtafgift.

Hvis det var mig, ville jeg prøve og få ham du har købt den af til at oplyse dig telefonnummer til ham der står på reg att også kontakte ham og foreligge ham sagen.

Ellers er der nok ikk andre udveje end nye plader. Han er i hans gode ret til og afmelde dem og forstår ham fuldt ud

• #68   4. mar 2009 Skriv en fuldmagt til en ven eller familiemedlem, så kan de omregistrere den i dit navn, sværere er det sådan set ikke

• #69   4. mar 2009 Det er sku nok det bedste smiley

• #70   4. mar 2009 ring nu og snak med manden, kan jo være han er forstående overfor dit problem...

• #71   4. mar 2009 men ja, eneste løsning på det "problem" her, er at omregistrere den nu

• #72   4. mar 2009 og så gør som swedespeed siger... så er den skid slået..

• #73   4. mar 2009 han kan sgu da bare printe den omreg attest ud fra skats hjemmeside, udfylde hele lortet og gi en ven den med om så vennen kommer til at lave en underskrift for ham overlever han vel nok... hehe

• #74   4. mar 2009 Kallesøe / Gti til salg . / *SwedeSpeed* : Hvis I læste hvad jeg jeg skrev ville I vide at jeg er på arbejde nu, og derfor kan jeg heller ikke nå derind i dag =) Og desuden kan man sku da altid ligge i sengen og surfe på nettet når man er syg eller se tv - der er sku da ingen forskel. Men hvis man har total tynd-skide gider man ikke lige sidde i et venteværelse i en time.. =) Det gør jeg i hvert fald ikke

• #75   4. mar 2009 Lav nu en fuldmagt:

<b>FULDMAGT:</b>
    Jeg, (dit fulde navn) - (dit CPR-nummer) giver hermed (din vens fulde navn) - (vens CPR-nummer) fuldmagt til at omregistrere <bilens mærke og model) med registreringsnummer (reg. nummer) i mit navn.

Fx:

<b>FULDMAGT</b>
    Jeg, Jens Hansen - 030487-2123 giver hermed Ole Jensen - 050787-1593 fuldmagt til at omregistrere Honda Accord 2,2 med registreringsnummer UR32671 i mit navn.

Og så skriver du under nederst på papiret. Jeg har gjort det et par gange med folk jeg ikke stolede på, hvor jeg så har været nede og omregistrere en bil jeg har solgt, til den nye ejer.

• #76   4. mar 2009 man kan sgu da ikke afmelde nr plader uden de bliver aflev hos skat....og det med fuldmagt... hmmmm har du alle relevante papire og 380-400kr så kan hvem som helst gøre det for dig... den nye midlertidige reg attest skal bare være underskrevet af dig selv .

• #77   4. mar 2009 mekanikles @

Jo man kan, det kræver en formular hos skat og en slutseddel

• #78   4. mar 2009 Bare giv fuldmagt til en du kender,så den bliver omregistreret imorgen, så er den prut slået! smiley

• #79   4. mar 2009 mekanikles @ - Det behøves ikke.. har man fuldmagt kan personen også selv udfylde den grønne omregistreringsblanket, det gjorde jeg for en måned siden i hvert fald.

• #80   4. mar 2009 det var da egentlig helt vildt at den her tråd er blevet SÅ lang når 5-6 personer siger det samme og giver hinanden ret.... ALT andet bavl der er stoppet ind kan "knægten" jo ikk bruge til en skid...

• #81   4. mar 2009 Du kan INTET blive knaldet for når du har reg attesten ... det er ejerbeviset på bilen ..... og skulle bilen være stjålet, er det OGSÅ ligegyldigt .. da du har regattesten....

Der står inde på skat at man af samme grund skal køre med en KOPI af sin reg attest i bilen for hvis din bil bliver stjålet med original reg attest, tjaah så kan du vinke farvel til den bil.

Så hvad angår biltyveri skal du ikke være bange.....

Nu med hensyn til omreg af bilen, så har du 3 uger ( 21 hverdage ) ...
    MEN ... jeg fatter ikke hvorfor folk ikke laver papirarbejdet sammen enten hjemmefra eller "on-site" så begge har komplet info om hinanden og papirene er udfyldt og klar .....

• #82   4. mar 2009 BAY .... hvis du kører rundt med den originale reg attest i bilen, og den bliver stjålet .... kan du snakke med politiet herfra og til dommedag... og de vil bare grine af dig.....

Kommentér på:
Gamle ejer vil melde min bil stjålet??

Annonce