{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye afgifter på gulpladebiler
  • #1   6. mar 2009 Godt man ikke har gulpladet smiley

  • #3   6. mar 2009 godt man ikke køre gulplade biler... de bliver nok svære at sælge...

  • #4   6. mar 2009 tror det har været oppe mindst 30 gange den sidste uge så vi burde være klar over det

  • #5   6. mar 2009 enten falder de meget,ellers bliver de nærmest usælgelige

  • #6   6. mar 2009 Ford Brian (lever op til navnet) jeg har selv haft det bragt op tidligere, desværre er det meget få som kender konsekvenserne, og pressen har ind til nu ikke ville skrive om det, hvis du ikke gider høre om det så bare drop det.... der er ingen der tvinger dig til at læse det.

  • #7   6. mar 2009 det kan jo slet ikke svare sig at have en gul plade golf 2 f.eks, den kommer til at koste mere i vægtafgift end hvad den er værd...

  • #8   6. mar 2009 Vil det så også gå ud over en dejlig gammel Patrol 3,3 TD?

  • #9   6. mar 2009 Det er et overstået kapitel for private. Regeringen kan være sikker på at deres tiltag virker. Det er jo efterhånden værre end datidens Rusland...på mange andre områder også...

  • #10   6. mar 2009 Johan N ja, den kommer til at koste omkring 16.000 kr om året.

  • #11   6. mar 2009 ja,din patrol,ja for satan

  • #12   6. mar 2009 hvad mener du med det lever op til navnet..det er stadig repost og hvis der er folk der ikke ved det endnu har de sovet i timen...søg efter gulpladebil og se hvad der kommer frem.

  • #13   6. mar 2009 Det er det her der er dødsstødet synes jeg.

    "Også vægtafgiften bliver skruet i vejret, så den kommer på niveau med en ejerafgift svarende til den, der gælder for personbiler. En ejerafgift, der i modsætning til vægtafgiften er afhængig af bilens brændstoføkonomi. Også på vægtafgiften har der indtil nu været en besparelse at hente, hvis man havde en varebil fra før 1998"


  • #14   6. mar 2009 ja,det er slut med ældre biler på gule plader

  • #15   6. mar 2009 Ford Brian, det er ikke repost i forhold til at pressen er inde i billedet, det er først nu at de har fået øjnene op for det, efter at der er nogle der har gjort dem opmærksom på det, og som jeg skrev har jeg selv skrevet om det før. I stedet for at sidde og bruge tiden på at skrive "repost" og brokke dig over det, så spring dog emnet over.......

  • #16   6. mar 2009 Jeg ved i hvert fald bare, at min næste bil på gule plader, bliver en "firmabil".. de er jo syge i bolden.


    Men det er værre for helt nye biler :

    Vægtafgift

    Der skal betales vægtafgift af biler på gule plader.8) I det omfang gulpladebiler anvendes privat, skal der desuden betales tillæg for privat anvendelse.9) Dette tillæg udgør pr. år:10)

    Totalvægt indtil 3 t: 5.040 kr.

    Totalvægt over 3 ton: 15.000 kr.

    Det er altså en strafafgift der er til at forstå.

    taget fra : http://www.tax.dk/pjecer/biler_paa_gule_plader.htm



  • #17   6. mar 2009 yes gamle diesel biler på guleplader ryger ud nu.
    Astra som min egen intet værd. Det samme gælder Golf 2 og 3, og T4 osv.


  • #18   6. mar 2009 Bliver gulpladebiler fra efter juni 1998 berørt af disse nye tiltag? Jeg overvejer at købe en Astra fra 1999 på gule plader. Den vejer under 2000 kg. Det koster kun 900 kr ekstra at benytte den privat. Vil den blive ved med det?

  • #19   6. mar 2009 hvis ikke den har partikelfilter + 1000,-


  • #20   6. mar 2009
    Hej Seb R

    Ja, vi bliver alle berørt, din bil kommer til at koste det samme i årlig afgift som en astra på hvide plader, + du skal betale 5040kr om året for privat kørsel og hvis det er en diesel + 1000kr fordi den ikke har partikelfilter..


  • #21   6. mar 2009 Hehe har også lige købt en G2 på gule numre.

    Den bliver lige lavet om til en personbil istedet.


  • #22   6. mar 2009 golf 3 til salg...hehe

  • #23   6. mar 2009 Ville ha omreg. min samurai til gule plader fordi at buret alligevel tager pladsen fra bagsædet - satme godt at jeg ikke har gjort det endnu!

  • #24   6. mar 2009 Som jeg læser det kommer gulplader før 98 der er under 2t i totalvægt ""kun"" til at koste 900kr i privatbenyttelse + grønafgift +evt partikkelfilterafgift på 1000kr hvis det er en diesel.

    Men ja det er satme noget svineri ,at trække sådan noget ned over hovedet på folk, der ingen mulighed har haft, for at vide at deres bil ville stige så meget i afgift da de købte den.

    Men er det her vedtaget ved lov, eller er det kun et forslag endnu?????????????????????


  • #25   6. mar 2009 Nej nej nej.. Så kan man jo ikke købe dem mere. Synd

  • #26   6. mar 2009 Der skal åbenbart ikke meget til før du får en blodprop,men lige en ting jeg brokker mig ikkeog er helt nede på jorden,men i stedt for at fylde forum op med de samme emner er der stadig noget der hedder at søge efter dem. Men skal nok forlade dit emne nu

  • #27   9. mar 2009 Det er totalt svineri at presse prisen op på afgifter der jo allerede er betalt med moms og alt..

    meld jer ind på denne støtteside på facebook
    Stop chikane af dansk erhvervsliv - privatbenyttelse af

    http://www.facebook.com/group.php?gid=58954971510

    Er vi mange kan vi måske få stoppet det !!

    MVH
    Peter


  • #28   10. mar 2009 http://epn.dk/privat/biler/article1624017.ece

    som nogle sikkert har hørt vil der i anledning af Forårs pakke2 blive delt en lussing ud til alle gulpladebils ejere..
    den såkalte misundelses afgift pålægges også gulpladebiler fra før 1/6-98.
    der er i forslag til lovteksten ikke taget forbehold for veteranbiler/classiskebiler så fx. en vw barndoor vil blive pålagt denne misundelseafgit også..
    desuden bliver vægtafgiften lavet om til ejerafgift som er afhængi af brændstofforbruget..
    tag nu fx. min gamle partshauler toyota hilux fra 92
    Vil stige fra 4030(vægtafgift)til
    9620(grøn ejerafgift)+5040(tillægsafgift)+1000kr(manglende partikelfilter) ialt 15660
    altså en stigning på 11630kr.

    Er det nu ikke ved at være på tide, at vi løfter i samlet flok?
    Send en e-mail til disse folkevalgte personer, der er arkitekterne bag "skattelettelserne" - Forhåbentlig bliver de bombarderet med e-mails mandag morgen. KOM IGANG - men HUSK: at holde en god tone!

    Prøv at tænke på hvor mange virksomheder og private/familier, der bliver ramt hårdt af det her?

    Jeg har selv skrevet en e-mail til hver af disse personer - Det kunne være godt, hvis loven alligevel ikke blev vedtaget. Intet er afgjort endnu!

    Skatteminister Kristian Jensen (V): min@skm.dk
    Finansminister Lars Løkke Rasmussen(V): fm@fm.dk
    Torsten Schack Pedersen (V): torsten.schack.pedersen@ft.dk
    Peter Christensen (V): peter.christensen@ft.dk
    Økonomi- og Erhvervsminister Lene Espersen (V): lene.espersen@ft.dk
    Klima- og Energiminster Connie Hedegaard (V): kemin@kemin.dk
    Pia Kjærsgaard (DF): dfkala@ft.dk
    Kristian Thulesen Dahl (DF): dfkrtd@ft.dk
    Peter Skaarup (DF): dfkrtd@ft.dk



  • Jakob D
    Jakob D Tilmeldt:
    dec 2003

    Følger: 1 Svar: 1
    #29   11. mar 2009 Hej,

    Jeg er selv ramt med en importeret Audi A6 fra 03/98, en bil jeg hentede, lavede om, og indregistrerede fordi den lå aldersmæssigt inden privatbenyttelsesafgiften kom.. Alternativet ville være og købe et gammelt s... af en bil på hvide skilte, og køre rundt og forurene i den!!
    Lad dog for pokker de gamle biler være i fred, de udfases alligevel eftersom de bliver ældre. Det ruinerer da flere private folk der her pjat.
    Regler laves for at gælder fremover, ikke med tilbagevirkende kraft!

    Jeg har betalt 50% i afgift, tror i det kan lade sig gøre og betale yderligere 45%, op til de 95% værdiafgift, og så nedveje til under 2t., med en årlig afgift på 900kr. tilfølje??

    Det burde være muligt, i det der i L15 står: "der skal være sammenhænge mellem privatbenyttelsesafgift, og registreringsafgift, således at lav reg. afgift, giver høj privatbenyttelsesafgift, og omvendt!!

    Hvad siger i??

    M.v.h. Jakob D. Sønderborg


  • #30   11. mar 2009 tror ikke du kan gøre andet, end betale den fri til hvide plader.
    Det hul med at nedveje til under 2tons er vist lukket, min bror fik nedvejet hans Altea men det var vist kun et år han slap ved 900kr i privatbenyttels afgift derefter steg den igen til 5040kr


  • #31   11. mar 2009 Er der nogen som ved hvad der vil ske med en VW Polo Hit/Fox 1.3 benzin på guleplader? Sådan en dejlig 80'er vogn

  • #32   12. mar 2009 hva kommer en gammel patrol så til at koste hvis man sætter den på hvide plader

  • #33   12. mar 2009 Kan en gammel patrol i det hele taget registreres på hvide plader... hvis det er en pickup/to-dørs/kortmodel, så findes den vel ikke med bagsæder.

  • #34   14. mar 2009 Gulplade til hvide plader... Nogen der ved hvordan og hvad det ca koster? Jeg har en sportsvan fra 98 (maj) og overvejer at få sat bagsæder i for at kunne have råd til at beholde min bil... Jeg aner bare ikke hvor jeg skal finde oplysningerne om dette...

  • #35   28. apr 2009 ehhm som johan spørger- nogle der har en ide om en Polo Hit 1.0/1.3 fra 80'rne bliver den også ramt eller hvad ?

    nogle der kan spå hvor slemt den bliver ramt ?


  • #36   28. apr 2009 Det er blevet droppet til fordel for beskatning af arbejdsgiverbetalte multimedier...

  • carlerik l
    carlerik l Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Svar: 2
    #37   31. okt 2012 Hvad med biler efter 1-6-98....nogen der ved det

Kommentér på:
Nye afgifter på gulpladebiler

Annonce