{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
628 visninger | Oprettet:

Troels M
Troels M
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5

Teknisk info om Peug 106 {{forumTopicSubject}}

Jeg er snart færdig med mit kørekort også står jeg som så mange andre unge mennesker og skal ud og købe bil uden alt for mange penge på lommen smiley
Jeg har forelsket mig lidt i en peug 106 og vil gerne vide lidt +èr og -èr om den.
ting man skal være særlig obs på når man køber brugt 106?

Mvh Troelzz

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Teknisk info om Peug 106
  • Troels M
    Troels M Tilmeldt:
    apr 2005

#1   6. jun 2005 Hvad pris klasse ligger de ca i sådan en alm peug 106 ?
    har tænkt lidt på en 1.4i eller bliver man træt af sådan en lille motor?

• #2   6. jun 2005 www.bilbasen.dk

• #3   6. jun 2005 hov.. og på hispeed.dk kan du læse alt om den.. smiley

• Troels M
    Troels M Tilmeldt:
    apr 2005

#4   6. jun 2005 mange tak smiley

• #5   6. jun 2005 Få tjekket om bagbroen er iorden af en fagmand... troede min var fin, men pludselig blev den sku lavere og lavere i bag og til sidst sad den helt fast i den ene side.. er dog blevet skiftet med det samme, men det koster jo stadig penge.... tjek også hvad der står på www.hi-speed.dk om den... m.h.t. 1.4i skal du sørge for at tjekke om den bruger olie, og husk hvis den er kørt hårdt kan gearkassen nemt tage skade... skriv hvis der ellers er noget du er i tvivl om..

MVH Esben Tang

• #6   6. jun 2005 Hvad årgang er det?

Jeg startede selv om en 1.1 XR 93'er, var rigtig glad for den en kanon godt begynder bil.. De små "fedt"fattige biler kan sq godt løbe stærkt alligevel, så det kan den 1,4i sikkert også.
    Det eneste - jeg nok kan komme på er pladsmangel, ellers er der sq kun +'er, billig forsikring og meget billig i drift..

Go' for it 8)

• #7   6. jun 2005 Jeg sælger en Peugeot 106.... smiley

add mig på msn jonas-16@jubiimail.dk

Eller skriv til mig på 40283909

• #8   7. jun 2005 1,4eren med 75 hk er slet ikke så bovlam, som man kunne tro. Bilen er let og gearingen lav på de fleste af modellerne, så den er rimeligt rap.

Find evt. en phase 2 (96 og frem, svjh). Den har multipoint indsprøjtning og kører længere på literen end den første serie med monopoint og lavere gearing.

Ja som nævnt: Tjek bagbroen og tjek så bagbroen igen!!! Lad bilen stå på jorden, tag fat i toppen af baghjulet og hiv ind og ud - kan du mærke slør, så find en anden bil, for så er svingarmslejet slidt = dyr og/eller træls reparation. Der er 106ere nok til salg

Tjek også (især) forreste, højre hjørne af motoren, om toppakningen er tæt, eller om den lækker lidt olie der. Det er et svagt punkt på motorerne i 106 og Citroën Saxo, som er nærmest identisk med en 106 phase 2 rent teknisk. Tjek også kølevandet for evt. oliefilm eller "mayonnaise", som er et tegn på defekt toppakning.

Kommentér på:
Teknisk info om Peug 106

Annonce