{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.328 visninger | Oprettet:

Hvor meget skal man finde sig i ?!?!?! {{forumTopicSubject}}

Hej bg!

jeg har et ret seriøst problem som jeg håber nogen kan hjælpe mig med ?

for knap 13 måneder siden købte jeg en fabriksny fiat ducato varebil til en kvart million.
da jeg er selvstændig vognman har jeg så behov for denne bil.. MEN

Faktisk lige fra den dag jeg fik bilen har der været problemer med den konstant..

problemer med:
skydelåge der ik vil åbne
skydelåge der ik vil lukke når der fryser mere end 5 grader uden for
antal gange på værksted alene med det 46 gange.. mange dele udskiftet..
ud over det er der osse..

radio der er brændt sammen 2 gange..
kobling udskiftet 2 gange
slavecylinder 3 gange.
6 baglygter pga fugt..
toplejer
støddæmpere i for
"gummidutter " mellem de forstærkede fjedre i bag falder af.
da der frøs 9 grader i vinters frøs gearkassen fast hvor jeg ikke kunne få den ud af første gear før at oliefyret have varmet hele bilen op i 3 timer så kunne jeg få den ud af gear.
div lister, solskærm osv falder af.
den springer pærene konstant.. for skiftet pære ca hver uge til hveranden..
sprinklerdysser går istykker så den ik kan sprøjte op på ruden..
og har så lige konstateret idag.. "derfor jeg er total angry lige nu" at lakken falder af bilen ved paneler skæmkanter osv.. man kan pille det af i store flager.. og der er rust indenunder.. bemærk bilen er 13 md gammel. og har stænklapper på.
generalt er lakken bare elendig.. den er meget modtagelig over for stenslag. knubs ..

og der er sikkert flere ting galt og har været flere ting galt som jeg umildbart ik kan huske lige nu..

generalt .. LORTEBIL..

men det skal dog siges at værkstedet har været søde og venlige.. har fået gratis lånebil hver gang uden det har kostet mig noget.. og rep har heller ikke kostet mig noget .. ENDNU.. men da der er lige under 1 år til at garantien udløber så begynder jeg at tro at den bil vil blive mig en dyr affære om et års tid hvis det hele forsætter på denne måde.. alt i alt har bilen været på værksted 62 dage i den tid jeg har haft den..
hvilket jeg syntes er UHØRT meget for en ny bil..

spørgsmålet lyder så ..
hvad fanden skal jeg gøre ved det her.. ? kræve en anden bil ? sige de skal tage lortet retur og gi den til en dum italiener ?

jeg ved det virkelig ikke aner overhoved ik hvordan jeg skal forholde mig i denne sag..

skal mandag ud med bilen til serivce.. og så snakke med dem om alle de ting den fejler nu. bla lakken osv.. undervogn. skydedør radio pærene og en kobling som er 2½ uge gammel som knirker værre end et gammel gulv. som der er problemet lige nu
men hvad kan jeg gå efter ?

please hjælp mig .. inden jeg går ud af mit gode skind smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor meget skal man finde sig i ?!?!?!
  • #1   9. mar 2009 Jeg ved godt du ikke gider høre det her. Men man får hvad man betaler for..

    Jeg håber virkelig du er i din gode ret, til at kræve at de giver dig pengene tilbage.. så du evt kan købe dig en Mercedes sprinter. Det er noget der holder..


  • #2   9. mar 2009 som normal forbruger kan du da ikk kræve en helt ny vare hvis den har skulle have rep af samme fejl mere end 2-4 gange.. det er jeg ret sikker på..

  • #3   9. mar 2009 tja... sådan går det når man køber en fiat....
    ej, spøg til side,
    hvis bilen har været på værkstedet 62 gange og alle reparationer var garanti - berettigede, så må du som det mindste kunne kræve en ny bil... spørgsmålet er bare, om den bliver bedre, end den du har nu.??...


  • #4   9. mar 2009 har allerede 2 sprinter.. osse nye.. de køre fantastisk.. men har osse haft 2 fiat.. og de har aldrig fejlet noget.. det her er en mandagsbil er jeg ret sikker på .. men det er osse lige meget.. smiley thor det er heller ikke det jeg regner med .. håber på at de vil enten bytte den til en tilsvarene. bil da det satme ik kan blive ringere end den jeg har nu.. eller udbedre fejlene og gi mig et år mere 100 % garanti.. eller noget i den stil..


  • #5   9. mar 2009 har en fiat mere der er helt mangen til den der er problemer med den er dog 3 md ældre.. der har ALDRIG været noget som helst overhoved.
    så jo fiat er noget lort.. det er jeg godt klar over.. men det er ikke det som det handler om.. det handler om hvad jeg kan gøre ved lige nøjagtig det her problem


  • #6   9. mar 2009 jeg ville ringe til forbruger styrelsens hotline

    der får du hurtige og kontante svar


  • #7   9. mar 2009 Jeg mener også der er en lov der siger at når samme fejl har været til stede 3 gange, og 3 gange rep ikke har hjulpet, så kan man kræve pengene retur.

    Dog er det nok en del sværere med en bil, men jeg mener bestemt det står i købeloven et sted. Kontakt en advokat for at få hjælp til at grave det frem i lovet - for du får med garanti brug for ham, når forhandleren siger at han ikke vil give dig pengene tilbage.


  • #8   9. mar 2009 hov jeg har formuleret mig dumt..
    Jeg mener du kan forlange en helt ny vare hvis den har skulle have reperaret den samme fejl mere end 2-4 gange.:) sådan..
    Er ret sikker på du kan få en ny bil af samme slags.. det der kan da ikk være rimeligt at sælge til folk..


  • #9   9. mar 2009 suk.. hader mandagsbiler.. nemmere vis nogen bare gad at køre ind i den og totalskade den smiley


  • #10   9. mar 2009 Undskyld. skal bare af med den.

    Men du har selv givet svaret i de første par linier du skrev.

    Jeg har købt mig en Fiat. Der har du fejlen. Lorte bil....


  • #12   9. mar 2009 henrik det kan vi godt finde ud af smiley du siger bare til så laver vi en skade der gør lortet skævt i rammen smiley

  • #13   9. mar 2009 Du bør få en snak med værkføreren derude og få samlet de kvitteringer, beviser osv og taget kopi af alt. Så må enten du eller værkstedet kontakte importøren som bør tage sig af sådan en sag og finde en løsning der er bedst for dig.

    Hold da kæft det er da en pis vogn du har fået fat i. Een ting er som privat at købe noget skidt som er på værksted hele tiden. Men når du skal bruge den som arbejdsredskab og bruge tid på at køre til og fra værksted, så er buen nok overspændt. smiley

    Som udgangspunkt er det nok en dum satsning at "kræve en ny vogn". Åben sagen og samtalen op til at importøren kommer med et udspil. Giv dem en chance for at reagere og tag det med et smil over for dem - med mindre de ikke vil danse med dig. Man ville som importør skyde foden af ved hoften hvis man afviste en flink og rar mand der kontakter dem om en løsning på et meget meget stort problem som man ikke selv har forårsaget. Her bør de være lydhør og tilbyde dig noget spiseligt. -Fordi sådan en sag bør de ikke være interesseret i bliver eksponeret. Så har de absolut ingen ide om markedsføring.

    Men du skal ikke acceptere et sådant køretøj. Spørgsmålet er om de vil lade handlen gå tilbage, tilbyde dig en sum penge som kompensation, eller om de vil give dig et andet køretøj? -Eller om du skal til at køre retssag? Og ville det blive bedre med et andet køretøj af samme mærke?

    Lykke til herfra.


  • #14   9. mar 2009 jaja ved godt det er en fiat.. men det er fandeme stadig for dårlig..!

    og undskyld min kommene latterlige bemærkning..

    det kommer fra en der køre rundt i en gammel rusten toyota ?

    vis du ik har noget fornuftig at sige så syntes jeg du skal lade være med at udtale dig..


  • #15   9. mar 2009 arne n .. tusind tak for det. det var egentlig osse det jeg måske ville gøre.. men det lyder meget fornuftigt. det du siger.. grunden til at jeg allerede ik har krævet noget endnu er fordi jeg generalt er ret godtroene.. eller hvad man nu kan kalde det.. det er jo ik værkstedets skyld at bilen er noget bras.. det er bilens skyld.. og derfor har jeg givet dem en god chance for at udbedre fejlene.. og nok osse en lidt for stor chance.. men nu er jeg heller ikke en der gider at spilde min tid på at råbe og skrige af folk.. selv om jeg lige er kommet med en ret uhøflig besked til jan. heh.. man kommer længst med høflighed .. smiley

  • #16   9. mar 2009 Desuden.

    Hvis de i sidste ende tilbyder dig en anden vogn. Så synes jeg du skulle få lavet en skriftlig aftale om at hvis bilen skal repareres mere end 10 gange feks inden for det første år for graverende fejl - så skal de være villige til at lade handlen gå retur.
    På denne måde får de en chance for at tilbyde et værdigt køretøj og du er sikret hvis det viser sig at bilen er lige så ringe for den du har nu.

    smiley - Hører gerne hvad du ender op med.


  • #17   9. mar 2009 heh ligemeget hvad.. så skal det nok blive spændene ..

  • #18   9. mar 2009 Henrik

    Det kan være du bliver overrasket.. smiley

    Det der med de latterlige kommentarer det er desværre bare normen. Der går jo ofte lidt "Arto.dk" i den herinde for dem der har "111" under næsen. hihi



  • #19   9. mar 2009 haha.. det har du sku ret i .. smiley

  • #20   9. mar 2009 Du kan jo starte med at fortælle impotøren at du overvejer at oprette en hjemmeside hvor du vil uploade alle kvitteringer osv,- og skrive om hele hændelsesforløbet og alle dine ægrelser osv..

    Og fortæl ham at du vil kalde siden MinLorteFiatDucato.dk

    Det kan være det hjælper på hans villighed til at finde en løsning i begge kan være tilfredse med. smiley


  • #21   9. mar 2009 heh jeg skriver det med spraymaling hen af siden på bilen.. jeg køre ca 3000 km i ugen.. i den bil " når den køre".. gennem det meste af danmark.. det skal nok give noget opmærksomhed.. mindes at der engang for mange år siden var en der havde købt en alfa 156.. som der osse var problemer med så ville de ikke lade handlen gå tilbage.. så oprettede han en hjemmeside lortealfa.dk og skrev det hen af siden på bilen.. han var vis nok i rene ord for pengene .. i tidernes morgen.. genialt.. det gør jeg vis det hele går galt.. så skal dk satme få en anderledes fiat at se end det de plejer.. det kan da kun blive grinern.. så kan den da bruges til noget alligevel den pisspand smiley

  • #22   9. mar 2009 Henrik S
    du er ihvertfald en af de mest tålmodige mennesker jeg har hørt om,- det forløb du har beskrevet kender jeg ingen der havde stået model til, de var eksploderet forlængst, mig selv inklusive.. Held og lykke.. smiley


  • #23   9. mar 2009 heh jo tak..det skal nok blive spændene.. smiley vis jeg ik for min vilje.. ryger jeg op i en flint den her gang er jeg ret sikker på.. syntes jeg har fået nok nu smiley

  • #25   9. mar 2009 smiley hehe okay den havde jeg nu ik hørt.. og så en avensis. det er svært at forstå syntes godt nok sjældent man høre noget negativt om dem.. ud over at det er en fandens grim bil smiley

  • #26   9. mar 2009 ADVOKAT

  • #27   9. mar 2009 Gør alt hvad du kan for at få en ny bil.

    Hvis det bliver en umulig kamp, så havde jeg hamret ind i et træ med den.


  • #28   9. mar 2009 Problemet er ikke fiat! Det der er det store bøvl er at den desværre er lavet i samarbejde med franske peugeot og citroén.
    Ej det er jo heldigvis langt fra alle de biler der har de problemer heldigvis. Men en uhedig en som dig burde ringe til fiat danmark og ta en stille og rolig snak med derfra. De plejer at have forståelse for deres kunder.


  • #29   9. mar 2009 Coupe M hehe
    det eneste der er ens med nogle af de franske er karossen... motorer og elektronik mm har de selv stået for smiley


  • #30   9. mar 2009 Der er intet der taler imod at Henrik får en stille og rolig snak med importøren om en god løsning.
    Alt det med lortedit og dat, advokat, avisartikler, osv osv osv. Det er krudt man kan gemme på og bruge hvis man gider og orker.
    Civil retssag tager måske tjah to år. Det bruger man ressourcer på rent mentalt og det kan i sidste ende koste end del knaster.

    Det absolut nemmeste er at finde en sund løsning og så bare få lukket den sag med en tilfreds Henrik som FIAT kunde.
    Ved ikke om Henrik HAR haft kontakt med importøren tidl. men set fra det punkt at han ikke har, så er der ingen der gider tage en kunde seriøst der råber og skriger i tlf. eller kommer med usaglige argumenter.
    Det skal fremlægges punktligt, konkret, sagligt, pænt men skarpt. Så tror jeg nu også Henrik får et smil i den anden ende idet den bil jo har været grotesk. -Og jeg piver over at FAbiaen har fået skiftet temp. føler nu seks gange på 9 år? haha


  • #31   9. mar 2009 hehe.. se bare her. kl er 03.25 og det hele genere mig så meget at jeg ikke kan sove.. det skal have en ende det er helt sikkert.. smiley nu ser vi hvad de siger i morgen.. smiley

  • #32   9. mar 2009 coupe m. det er alså ik kun fordi det er i samarbejde med de forskællige osv .. det er en mandagsbil det er helt sikkert.. har en akkurart magen til den er bare et par måneder ældre.. og den har aldrig været på værksted for at få lavet andet en service.. ja okay.. den fik skiftet en baglygte pga fugt. men det er absolute det eneste .. sådan er det desværre bare med nogen biler.. der er nogle som bare er en gang møg om det er en audi. bmw, mercedes. toyota fiat eller whatever.. så er der nogen imellem der bare er en omgang bras.. har haft en honda accord fra 2001 som privatbil.. som osse var en mandagsbil.. man kan være uheldig.. uanset hvad det er for en bil. det jeg ville med denne debat var bare at høre nogle forskællige forslag til hvad man nu kan gøre i den situation jeg nu er havnet i smiley

  • #33   9. mar 2009 Jeg sætter et skilt op for dig Arne N. Der kommer til at stå "Applaus" på det, så folk ved de skal klappe, når du har talt.

    Du er ihvertfald en del mere fornuftig end mange af de andre halvhjerne i dette forum. Vil støtte dig i det du siger med, at det bedste at lægge ud med, selvfølgelig er et smil og almindelig høflighed. Så løser sagen sig sgu nok rimelig hurtigt. Det nytter ikke noget at stille sig op og råbe og skrige lungerne ud. Så opnår man bare at folk ikke gider lytte til en..

    Henrik.. Held og lykke med sagen. Håber du får noget brugbart ud af det.. Og næste gang.... Køb tysk istedet. smiley


  • #34   9. mar 2009 hehe har allerede 2 sprintere.. så .. men dem kan der alså osse være problemer med skal jeg lige hilse og sige..

  • #35   9. mar 2009 som Coupe M siger , tag fat i fiat danmark og tag en snak med dem . det kan ikke passe at det skal være på den måde . De plejer at være til at tale med derinde . ( sjovt som folk kan ned rakke fordi det er en fiat )
    men du har vel fået lavet alt på fiats regning ?


  • #36   9. mar 2009 ja det har indtil nu ikke kostet mig noget som helst. smiley


  • #37   9. mar 2009 har lige talt i tlf med fiat danmark.. han sagde til mig at jeg skulle skrive et brev til ham om alle de ting som bilen har fejlet forløb osv. og at ham der var kundechef for den afdelig jeg har købt bilen i osse skulle ha et brev. så ville han med glæde gå ind i sagen da han mener at det er helt forrykt. så nu for vi at se hvad der sker..

  • #38   9. mar 2009 jaja ved godt det er en fiat.. men det er fandeme stadig for dårlig..!

    og undskyld min kommene latterlige bemærkning..

    det kommer fra en der køre rundt i en gammel rusten toyota ?

    vis du ik har noget fornuftig at sige så syntes jeg du skal lade være med at udtale dig..

    Undskyld. men det lyder da allerede til at du har mere rust i din 13 mdr gamle bil end jeg har i min 14 år gamle Toyota. Hvilket iøvrigt ALDRIG fejler noget og i dag stadig er rustfri.


  • #39   9. mar 2009 I tror du har misforstået mig. Det er ikke dig jeg fornærmer længere oppe.

    Fiat er bare ikke særlige gode biler. Kender ikke nogle der har haft fiat, som nogen sinde har tænkt sig at købe en igen.


  • #40   9. mar 2009 jan jeg vil godt ha fiat igen..

  • #41   9. mar 2009 har 2 fiat 2 mercedes sprinter 1 opel movano. 1 opel vivaro og privat en mondeo .. oog er ikke bange for at købe en fiat igen.. det hele handler om at det er den pågældene bil her det drejer sig om .. ik fiat generalt..
    det er sku total ligegyldig hvilke biler du køber.. så er der altid nogle biler imellem der er problemer med.. og du kan på ingen måde sammenligne en personvogn med en varevogn..


  • #42   9. mar 2009 Jan
    tja jeg har min 5 fiat smiley


  • #43   10. mar 2009 Man må spørge sig selv om der er typer i denne tråd der også /stadig griner ad andre når de vælter på cykel?

    Det handler om et enkelt konkret tilfælde som Henrik har bedt om hjælp til.

    Det har han fået og mon ikke der kommer lidt godt ud af det i sidste ende.

    -Arne, som er Supra mand. Men som faktisk var ude at prøve Fiat 500 idag. Drop nu det mærke religion. Biler har deres respektive fejl, det samme har Mercedes Sprinter som jeg også har oplevet. Vi vælger ud fra hvad vi har behov, råd og lyst til. Det er folks eget valg.
    Det kan gå galt for os alle sammen. FIAT, Opel osv osv. -Selv for Toyota. hihi

    Henrik, du skriver bare, så har du snart en Ducato stående med sløjfe i din indkørsel. smiley


  • #44   10. mar 2009 heh.. smiley der kommer til at stå en motherfucker kæmpe stor bmw i min índkørsel så kan jeg sætte en trailer efter hahaha eller noget.. så kan det forhelved da være jeg kan komme rundt med stil.. så der ik står FIAT på den .. :D:D:D

Kommentér på:
Hvor meget skal man finde sig i ?!?!?!

Annonce