{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.370 visninger | Oprettet:

Udviklingen går sgu alligevel stærkt! {{forumTopicSubject}}

Jeg købte en Citroen C2 VTR 1.6 for 5 år siden! – Den var rigtigt fed og jeg var meget glad for den i de 2 år jeg havde den.

Nu har jeg lige købt en Ford Fiesta 1.6 Sport! – Disse to biler er ret så identiske i deres styling i.fht. de ”normale” modeller og de indtræder samme ”sted” i modelrækken, hvoraf de sådan nogenlunde er sammenlignelige!

Det ”sjove” er, at Fiesta´en er en halv klasse større, har 120hk mod 110hk i C2´eren, og er udstyret med A/C som standard… og alligevel koster den ca. det samme som jeg gav for C2´eren for 5 år siden!

Nu er der jo selvfølgelig en del japanske/koreanske mærker som kan mere end matche udstyret på en Ford/Citroën som standard og deraf ville stå med endnu mere udstyr i.fht. C2´eren, hvilket jeg naturligvis godt er klar over! – I denne sammenligning må dog fremhæves, at Ford jo generelt har været/er et lidt dyrere mærke end eksempelvis Suzuki (her ses bort fra kvaliteten af mærkerne og tænkes kun på priserne!)

I de 5 år der er gået, kan jeg altså nu få en bil der er lidt større, har flere heste, har A/C og en del andet udstyr som ikke var at finde i C2´eren! – Udover det, er kvalitetsindtrykket af Fiestaen noget helt andet end Citroën´en (men dog ikke et ondt ord om denne, da jeg som sagt var vældigt glad for den og den ikke gav mig et eneste problem i de 2 år jeg havde den!), da specielt interiøret og sæderne er flere klasser over det der var i denne.

Og ja, selvfølgelig har bilerne og udstyret bevæget sig fremad i de forgange 5 år… men synes nu alligevel det virker som om jeg har fået væsentligt mere bil for de samme penge! :o)

Det ovenstående var bare ”My two cents” på bilkøb i en verden, hvor vi jo ellers normalt taler om, at det meste bliver dyrere og dyrere grundet inflationen… og selvom vi muligvis ikke havde haft en finanskrise der gør bilforhandlerne nemmere at snakke med, så ville Fiesta´en stadigvæk ikke være så meget dyrere end C2´eren!

:o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udviklingen går sgu alligevel stærkt!
Kommentér på:
Udviklingen går sgu alligevel stærkt!

Annonce