{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.579 visninger | Oprettet:

Total latterlig afgift på gulplade bil {{forumTopicSubject}}

Er godt træt af vores lorte regering der bliver ved med at sætte afgifterne op bare fordi man kører i en gul plade bil. Ikke nok med afgifterne stiger, men bilerne mister jo helt vildt i værdi da der jo ikke er nogen der vil kører i sådan en dyr bil år efter år. Og derfor bliver det også næsten umuligt at sælge dem og der efter kommer pris nedsættelser fra de enkelte ejere da de ikke kan sælge deres biler. Kan kun sige LORTE DANMARK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Skriv under på nedestående link og vis din utilfredshed.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Total latterlig afgift på gulplade bil
  • #1   9. mar 2009 Hov her kom det link smiley

    http://gulplade.skrivunder.dk/?s=1


  • #2   9. mar 2009 UPS du mangler vist noget...

  • #3   9. mar 2009 så flyt ud af landet eller gå ind i polotik, hvis du ikke bryder dig om det de laver.

  • #5   9. mar 2009 tja sådan er det jo,,

  • #6   9. mar 2009 Hoooold nu kæft, der kommer jo 20 indlæg med det om dagen!

    Helt ærligt, sæt jer nu ind i politik i stedet for at svine regeringen til! Det er jo til at få kvalme af...


  • #7   9. mar 2009 vil man nyde må man yde

  • #8   9. mar 2009 aii, 6 sekunder for sent.

    Men ok, gulpladebiler blev opfundet til erhvervslivet, at private de så har udhulet det med den lave afgift på bilen er så en anden ting...
    Nu kører jeg hvidpladebil, som er ment til private, jeg har ikke de store indvendinger for stigningen...


  • #9   9. mar 2009 det er da fuckt up

  • #10   9. mar 2009 sys det fint nok da gul plader jo er forbeholdt firmaer og hvis man har et firma må man også have råd til at have en..

  • #11   9. mar 2009 Peter L--- Sikke noget pis at lukke ud undskyld jeg siger det.. Hvem pokker har bildt dig ind at verden er rosenrød fordi man er selvstændig..?? Det gør jo bare kampen med udlandske håndværkere endnu mere umulig.. en varevogn koster i forvejen endnu mere her hjemme end i mange andre lande.. der er snart ingen idé i at være selvstændig..

  • #12   9. mar 2009 Jeg synes de skulle sætte det og benzinen ned ,
    Os som kun køre 5,5 km/l mister jo penge smiley


  • #13   9. mar 2009 Stiger afgifter på gulpladebiler igen??

  • #14   9. mar 2009 Martin J. Kan man undvære de 2 sæder hvorfor skal man så ikke have lov at slippe billigere? Hvis folk er misundelige kan de selv købe gulplade, længere er den ikke..

    Men at regeringen sætter afgifterne op er latterligt, gør det fuldstændig umuligt at komme af med sin van


  • #15   9. mar 2009
    Hej ,er der nogle af jer kloge hoveder der ved, nået om hvornår de nye regler træder i kraft.

    mvh peter.


  • #16   9. mar 2009 ja det er da pisse urimeligt, hvorfor skal en golf 2 på guleplader koste mere end en golf 2 på hvide plader?. alle ældre gulpladebiler er lige til at køre i havnen eller sætte ild til.

  • #17   9. mar 2009
    Det er sq fint nok at betale afgift på sin gulpladet bil, MEN det der ikke er fint nok er at man gør det med tilbage virknede kraft!! Det er fandme noget bull shit!! der er nogle af os som har lavet et buget på hvad det koster har have og eje bil, at vi så med 2 års varsel bliver pålagt en extra udgift på 10-15000DKK pr år! eller som min ven som nu skal betale ca. 30k pr år for en range rover..
    Alle gulpladet biler har nu en værdi på 0 KR

    Ja, vi vil godt betale noget mere, men kun på nye biler!

    VH Tøt


  • #18   9. mar 2009 Hvorfor skal der overhovedet være mindre afgift osv på gulpladet biler til private... Det er der ingen grund til! Jeg synes det er fint at de hæver prisen lidt for at køre rundt i en gammel forurenende transporter eller lignende!

  • #19   10. mar 2009 Kan nok se jeres point med afgiften fra start af, den kunne da fint bare være ens...
    Men så'n som min far der har købt en Transporter fra 96, en 2.5 Benziner, fordi vi er ved at bygge om, han bliver jo totalt ramt af den afgift, han har ikke råd til at betale så meget hvert år i afgift, og han har ikke råd til en ny... Man kan jo ikke stoppe cement, værktøj og materialer i en bil fyldt med sæder...
    Han har jo ikke købt en gulpladebil for at få en økonomisk fordel og for at køre i en kæmpe giga bil som man ellers ikke ville ha' haft råd til, der er jo intet misundelse over en transporter... Det er rent af praktiske grunde...
    Det kan godt være jeg hyler lidt, men prøv at se det fra den side...


  • #20   10. mar 2009 Sådan går det når man udnytter de danske afgiftsregler. Det er nøjagtig samme historie med taxa'erne, som nu skal købes til 60% afgift i stedet for de hidtil 20%. Havde man nu ladet være med at købe store 4-hjulstrækkere til billige penge, frikøre den og sælge den, mange gange endda med fortjeneste, var der ingen på Christiansborg som havde fået ondt i røven over det. Man ligger som man selv har redt, det gælder både ejere af gulpladebiler og taxavognmænd.

  • #21   10. mar 2009 Rene Ø, dermed mener du at så'n som min far selv er skyld i det?? Fordi han har udnyttet afgiftsreglerne???

  • #22   10. mar 2009 http://epn.dk/privat/biler/article1624017.ece

    som nogle sikkert har hørt vil der i anledning af Forårs pakke2 blive delt en lussing ud til alle gulpladebils ejere..
    den såkalte misundelses afgift pålægges også gulpladebiler fra før 1/6-98.
    der er i forslag til lovteksten ikke taget forbehold for veteranbiler/classiskebiler så fx. en vw barndoor vil blive pålagt denne misundelseafgit også..
    desuden bliver vægtafgiften lavet om til ejerafgift som er afhængi af brændstofforbruget..
    tag nu fx. min gamle partshauler toyota hilux fra 92
    Vil stige fra 4030(vægtafgift)til
    9620(grøn ejerafgift)+5040(tillægsafgift)+1000kr(manglende partikelfilter) ialt 15660
    altså en stigning på 11630kr.

    Er det nu ikke ved at være på tide, at vi løfter i samlet flok?
    Send en e-mail til disse folkevalgte personer, der er arkitekterne bag "skattelettelserne" - Forhåbentlig bliver de bombarderet med e-mails mandag morgen. KOM IGANG - men HUSK: at holde en god tone!

    Prøv at tænke på hvor mange virksomheder og private/familier, der bliver ramt hårdt af det her?

    Jeg har selv skrevet en e-mail til hver af disse personer - Det kunne være godt, hvis loven alligevel ikke blev vedtaget. Intet er afgjort endnu!

    Skatteminister Kristian Jensen (V): min@skm.dk
    Finansminister Lars Løkke Rasmussen(V): fm@fm.dk
    Torsten Schack Pedersen (V): torsten.schack.pedersen@ft.dk
    Peter Christensen (V): peter.christensen@ft.dk
    Økonomi- og Erhvervsminister Lene Espersen (V): lene.espersen@ft.dk
    Klima- og Energiminster Connie Hedegaard (V): kemin@kemin.dk
    Pia Kjærsgaard (DF): dfkala@ft.dk
    Kristian Thulesen Dahl (DF): dfkrtd@ft.dk
    Peter Skaarup (DF): dfkrtd@ft.dk



  • #23   10. mar 2009 Godt skrevet skovbamse smiley smiley

Kommentér på:
Total latterlig afgift på gulplade bil

Annonce