{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pas på med privatbeskeder...
  • #1   17. mar 2009 Tvivler nu lidt på at de ville misbruge diverse kontonumre osv. fra privat beskeder herinde - det ville nok rimelig hurtigt rygtes temmelig kraftigt hvis det var tilfældet smiley

• #2   17. mar 2009 damn.... de er sku ikke så lidt frække da!!!!.......

• #3   17. mar 2009 looool endnu en grund til at finde en anden siden at hænge ud på -.-

invio i graver jeres egen grav for tiden

• #4   17. mar 2009 Det gælder også brugerne herinde, hvilket du hurtigt vil kunne tyde udfra dette citat

'Udbyderen Invio aps, som også ejer siden <b>Motorcykelgalleri.dk</b>, forlanger ca. 60 kr. for medlemskab, men skriver intet i betingelserne om, at private mails gennemlæses. Fpn.dk har kontaktet ejeren, Invio aps, som forsvarer sig med, at man har ret til gennemlæsning af mails indeholdende henvisninger til fremmede internetsider.'

• #5   17. mar 2009 Hvordan kan man lige bortforklare den her så:

"Fpn.dk har kontaktet ejeren, Invio aps, som forsvarer sig med, at man har ret til gennemlæsning af mails indeholdende henvisninger til fremmede internetsider.'"

For det kan man da kun finde ud af ved at læse mailen på en eller anden måde.
    Så det betyder jo faktisk at man læser mailen FØR det tidspunkt hvor man mener at man har ret til det.

• #6   17. mar 2009 onkel per - nu er det jo ikke svært at søge i en db efter www.*.dk f.eks. smiley

• #7   17. mar 2009 fucking tards man... de kommer og ødelægger en god hjemmeside...

• #8   17. mar 2009 Normalt er gennemlæsning af generelle betingelser fornuftigt før indmeldelse i den slags fora og foreninger, men når udbyderen ikke oplyser om, hvordan siden faktisk drives, er forbrugeren dårligt hjulpet.

Datatilsynet ind i sagen
    Fpn.dk er informeret om at datatilsynet nu er gået ind i sagen, og at datatilsynet ikke afviser en politianmeldelse mod virksomheden. Gennemlæsning af personlige beskeder er normalt i strid med persondata-loven samt lov om brevhemmelighed.

• #9   17. mar 2009 kun et spørgsmål om tid før denne tråd bliver lukket smiley

• #10   17. mar 2009 ja og alle der skriver her bliver sikkert frosset

• #11   17. mar 2009 Lars K
    En søgning er også "at læse"

• #12   17. mar 2009 Det ser vi snart smiley

• #13   17. mar 2009 Mark og Maria: Hvem er det der ødelægger en god side? Invio, EPN, Datatilsynet eller nogle helt 4.?

Det er på ingen måde acceptabelt at bryde persondataloven.

• #14   17. mar 2009 Syntes da bare vi går nogle stykker sammen, hvor vi opretter en ny hjemmeside, bedre end bilgalleri smiley

Så kalder vi den carcruise.dk smiley

• #15   17. mar 2009 Ehm, ytringsfriheden gælder ikke overfor meningmand ej heller Øvrigheden, men kun overfor staten. Beklager smiley

• #16   17. mar 2009 tja kommer vel ikke som en overraskelse ... at beskeder sendt til en database kna læses og sikkert bliver det ? det er jo derfor alle siger man skal tænke sig om når man skriver noget på nettet man ved aldrig hvor mange eller hvem der læser med

• #17   17. mar 2009 onkel per - hvis du ser det som en læsning er der mange ting du ikke har lyst til at bruge. Gmail f.eks. "læser" også dine mails smiley

• #18   17. mar 2009 Der skal nok ikke meget IQ til at regne ud hvorfor vi ikke bliver spammet med reklame herinde, med 150000+ brugere var det et åbenlyst sted at reklamerer i PBer, så syntes da det er okay man dæmmer op for spam ved at ved hjælp af teknik holder øje med www adresser osv. Tænk sig det her kunne jo ende som hotmail hvor man dagligt modtager en halv regnskov af spam...

• #19   17. mar 2009 Selvfølgelig er det lidt "at male fanden på vægen" det ved jeg godt :o)

Men faktisk er en søgning "at læse" fvordan vil du ellers finde noget?
    Det kan da godt være at det ikke er en person der sidde og gennemlæser alle records, men at man i stedet har automatiseret funktionen.

• #20   17. mar 2009 WAI - jeg tror du overvurdere siden her smiley spam foregår kun der hvor man kan ramme mange brugere så det er de færreste .dk domæner der har udviklet deres side selv der bliver spammet smiley

• #21   17. mar 2009 MD5 kryptering anyone?

• #22   17. mar 2009 Lars K - Og du mener ikke 165628 brugere er mange potentiale købere til ens internet forretning eller på ens konkurrerende bilside? Men skal være godt naiv vis man ikke tror at folk har prøvet på at reklamerer igennem besked centeret...

• #23   17. mar 2009 WAI - nej det er ikke ret mange... især ikke når man kan sortere over halvdelen fra pga. inaktivitet.

Jeg ville langt hellere spamme en mail server med 1000 gange så mange mulige købere. Timelønnen for at spamme herinde vil også være så ringe at det nok er de færreste der overhovedet gider smiley

• #24   17. mar 2009 Det største der er sket var vidst da en eller anden Rune reklamerede for et andet bilsite, og der er altid en sladderhank herinde der skriver til en HA, som så sletter brugeren - så problemet løser sig selv UDEN!!! gennemlæsning af private beskeder.

• #25   17. mar 2009 Ja, faktisk et halvt minut smiley hehe

• #26   17. mar 2009 Lars K - Du ville måske, men derfor er det nu sket alligevel... Med godt 2 år som HAer herinde ved jeg sørme godt hvad der sker bag kulisserne og det er ikke altid så rent og fint som man går og tror ude på den anden side...

• #27   17. mar 2009 Med godt 2 år som bruger ved jeg også hvor lidt spam jeg reelt har modtaget, og det er nu ikke fordi admins har fjernet posten inden den blev opdaget.

Mail are like wifes, if it ain't yours, don't touch it! smiley

• #28   17. mar 2009 WAI - ja du har sikkert erfaring med lille bg.dk men altså som sagt så er det helt sikkert nogle der bare manuelt laver copy paste til en konkurerende side smiley

men for at komme lidt tilbage til emnet, havde du som HA så mulighed for at læse pb'er ?

• #29   17. mar 2009 IKY - Og hvorfor tror du så du ikke har modtaget alverden? Måske fordi det bliver hurtigt fanget i opløbet bla. ved hjælp af de andre brugere/HAer/kontakter osv.

Klart man som firma vil beskytte sine reklamerings muligheder, og at man så evt. ved et tip tjekker et besked center igennem for en www adresse eller lignende... Syntes sku det er meget fair, og den artikel der er at blæse en stor ballon op ud af ingenting...

• #30   17. mar 2009 Lars K - Nej HAer har ikke mulighed for at læse PBer, man får det som regel fra tips fra andre brugere eller ved at folk snakker om det i forummet osv.

• #31   17. mar 2009 WAI > Pudsigt at jeg ikke har modtaget en eneste spammail, i de par år jeg har været her så. Havde også en anden bruger før denne, men valgte selv at slette dengang.

• #32   17. mar 2009 .. Men reelt set har i adgang til posten. Det svarer til hvis naboen ville lege spamfilter (postmanden tæller ikke, han er serveren i dette tilfælde, og derfor ikke en person), åbnede din postkasse for at fjerne reklamer som NABOEN ikke mente man ville synes om.

Altså kan naboen se de andre kuverter, og tænke sit omkring det. Og lur mig om ikke naboen ville åbne en enkelt eller 2 hvis de så interessante ud smiley

• #33   17. mar 2009 IKY - Du har måske været mere "heldig" end andre, tilfældighedernes spil...

• #34   17. mar 2009 Pudsigt, hvis jeg laver en rundspørge på min venneliste er jeg ret overbevist om at jeg får samme svar smiley

• #35   17. mar 2009 WAI - takker for lidt "insider viden" smiley og du skal selvfølgelig forsvare bg som ex ha smiley

Det er ikke første gang Invio ApS viser de skider på brugerne og helt sikkert ikke sidste gang smiley

• #36   17. mar 2009 Jack > WTF smiley Det har jeg ALDRIG oplevet, og jeg har haft... well... 29 biler herinde. smiley

• #37   17. mar 2009 Lars K - Jeg skal ikke forsvare noget som helst, jeg ytre min mening lige som du ytre din, at du så har en uoverensstemmelse med siden viser jo bare at du er farvet til den anden side end hvad jeg er... Jeg har været her siden 2003 og siden har da gået op og ned, men man lære at tage den for hvad den er, underholdning og et opslagsværk for nyttige ting også må man grov sorterer resten fra i stedet for at irreterer sig over dem...

• #38   17. mar 2009 Alt andet lige vil jeg hellere ha' spam, end at andre folk læser mit post.

• #39   17. mar 2009 Tror heller ikke de læser alt - men bare de læser 1, er det brud på lovgivningen smiley

• #40   17. mar 2009 IKY : du skriver hvad med MD5 kryptering? ... ja det virker bare ikke for dem der har kodet siden har kodet den så man kan trække den besked ud af DB og læse den ergo kan de osse trække en MD5 krypteret besked ud og læse den.. ???

• #41   17. mar 2009 IKY siger;"Alt andet lige vil jeg hellere ha' spam, end at andre folk læser mit post."

Jeg kan kun være enig smiley

• #42   17. mar 2009 IKY - Nu er der også forskel på den måde jeg tror du mener de læser beskeder og den måde jeg tror de gør det på...

Vis man nu tager et eksempel at man får et tip om en reklamerer med hans internet adresse med navnet www.minwebshop.dk og man så søger efter dette ord i DBen så vil beskeder som vedkommende har sendt kun komme op og ikke alt andet med folks tanter og andet privat snak... Det er jo ret hurtigt at se vis det samme bruger-id sender den samme besked 10 gange med den samme adresse så er det spam, det behøves man jo ikke læse modtagernes mail indbakker igennem for at kunne gennemskue...

• #43   17. mar 2009 WAI - nu skal du jo lige huske at det er invio aps selv, som forsvarer sig med, at man har ret til gennemlæsning af mails indeholdende henvisninger til fremmede internetsider.

Det er så vidt jeg husker ikke korrekt medmindre man skriver det i brugerbetingelserne.

• #44   17. mar 2009 Lars K - øh hvorfor skal jeg huske det?

• #45   17. mar 2009 WAI - det er svært at forsvare nogen når de nu selv siger hvad de gør forkert.

• #46   17. mar 2009 Lars K - og igen "Jeg skal ikke forsvare noget som helst, jeg ytre min mening" om hvad jeg syntes er rigtig og forkert... Kan ikke lige se hvordan invio´s svar skal blandes ind i det jeg mener...

Desuden er den der sætning da også så forvridende som den overhovedet kan være... Enhver kan bruge ord som forsvarer osv. som får det til at lyde værrere end at de "svarede at" i stedet for...
    Journalistik kan skrives netop som journalisten vil have det skal at fremstå...

Kommentér på:
Pas på med privatbeskeder...

Annonce