{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.592 visninger | Oprettet:

fortryder bilvalg? {{forumTopicSubject}}

Hey Bg,

Lige siden jeg så en Celica T18 rulle ind på værkstedet, vidste jeg at jeg skulle have sådan en.

Jeg købte en i jylland i sommers for 28.000, og den er godtnok også rigtig fin.

Derefter har jeg så pumpet for jeg ved ikke hvor mange penge i den, og den er efterhånden ved at være vunderbar.

men jeg kan stadig kun få omkring 30.000 for den, og her på det sidste har det gjort mig en smule trist.

jeg ved jo godt at jeg burde være glad for den, og den kører bare skønt, men der er bare et eller andet der nager mig ved at jeg har pumpet over 60.000 i bilen og den er stadig kun 30 værd.

Jeg har ofret ALLE byture siden midten af sommeren sidste år, for at kunne betale hvad den koster i forsikring og vedligeholdelse (forsikringselskaberne kræver 18.700 i kasko for den gamle spand med kasko og ansvar, bare fordi jeg er 18)
føler lidt at mit liv lige så stille passere mig, imens jeg sidder tilbage og kæmper for at betale alt hvad det koster.
har ingen forståelse mødt i mine venner, der låner deres forældres biler, og har mistet mange venner fordi jeg aldrig tager med i byen.
ingen har en ide om hvor hårdt det er at holde sådan en bil på en lærlingeløn.

er det bare mig der er negativ og burde være glad for min fine bil, eller syntes i at jeg har købt den forkerte bil til mig?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fortryder bilvalg?
  • #1   20. mar 2009 ja du kunne jo købe en gammel spand som første bil istedet for

  • #2   20. mar 2009 Det er jo ligesom hvad du selv synes, der er det vigtigste smiley Og når man gejler biler, ved man også, at det i langt de fleste tilfælde aldrig kan betale sig, går jeg ud fra?

  • #3   20. mar 2009 Du har købt den forkerte bil. Den er for dyr i forhold til dine indtægter.

    Og man skal ikke forvente, at en bil stiger i værdi, fordi man styler den. Det er penge ud af lommen, hvis man udelukkende gør det for at forøge bilens værdi.

    Køb en mindre hidsig bil, så har du råd til byture og andet, som du også skal bruge dit liv på, når du kun er 18 år.


  • #4   20. mar 2009 sælg lortet og køb noget andet.. Det lyder ikke til at det er det værd..

    Det var en dårlig investering.. skær den væk og lær af det. Shit happens.. lort i lagkagen.. dårlig karma..

    Du kommer ud for en masse af den slags. Det gælder bare om at komme videre.


  • #5   20. mar 2009 Bo L
    ja, men altså købte en celica netop for at have en bil som andre så efter på gaden. men altså jeg ville bare ikke have en lille corolla 1,3 som alle andre har, fordi alle de andre i min klasse kører i Bmw 325ere og endnu dyrere biler.

    Troels - O.Z. fælge til salg !
    Havde gjort op med mig selv inden at jeg ikke fik pengene igen, men er træt af at det her er blevet en evig kamp for overhoved at have råd til at tanke den op.


  • #6   20. mar 2009 Ja hvis det er sådan du har det, så er valget jo ligesom truffet. Så er det som Blah ( G3 til salg ) siger: Sælg den og kom videre smiley

  • #7   20. mar 2009 Mike F
    ville gerne sælge den, men lige meget hvordan jeg sælger den, kommer jeg jo bare til at miste hele det stykke tid af mit liv. alt hvad jeg har spinket og sparet for at have råd til i guderene må vide hvor længe.

    det er for mig bare en stor beslutning at sælge den, når jeg har lagt alt den tid i den.

    Blah ( G3 til salg )
    kan kun være enig med dig, men har det lidt som om at det er at sælge min bedste ven...


  • #8   20. mar 2009 Du kunne garanteret have gjort et bedre valg, hvad skal jeg ikke gøre mig klog på?

    Men glæd dig til du er udlært, så lysner det !


  • #9   20. mar 2009 Du skal da ikke ligge under for gruppepres.

    Måske har nogle af dine klassekammerater forældre, der hjælper økonomisk, eller de havde en opsparing o.a.

    Hvis man ikke har råd, så har man ikke råd.


  • #10   20. mar 2009 Sælg den. drik 20.000 op og køb en bil til 10.000 smiley

  • #11   20. mar 2009 Min bil har tabt 80.000 kr. på lidt over 3 år:-(

    Så jeg skal ikke have ny bil foreløbig. Værditabet er for stort. Men heldigvis er jeg også glad for min Corsa, en lille sparegris med overraskende trækkraft, når den får lidt benz.


  • #12   20. mar 2009 René S
    du kan tro at jeg tæller dage du..

    Mike F
    Jeg ved det, men specielt fordi jeg er Toyota mekker lærling, det ville jo være rart at have en toyota der ikke var en gammel corolla 1,1

    Peter J
    tror nu ikke helt at det bliver såden det foregår desværre smiley


  • #13   20. mar 2009 Nøjes da med ansvar? kasko kan da ikke betale sig på en bil til 30k..
    Det sparer dig da en del penge


  • #14   20. mar 2009 Mike F
    jeg er skam også rigtig glad for min Celica kan jeg betro dig, og den går enormt godt. planen var egentlig at ligge min silvertop i, men det bliver nok ikke til noget nu.
    nogen gange kan jeg ærge mig over at jeg ikke bare købte en ny aygo eller sådan noget, for så havde jeg en ny bil..

    men der var jo ikke gået en ,måned, så var jeg jo alligevel begyndt at pille ved den også =)


  • #15   20. mar 2009 Nikolaj P
    bor i et område hvor tyveri ikke er unormalt, så kaskoen er et slags sikkerhedsnet for mig. har hørt mange historier om folk der har mistet hele deres opsparing, fordi de kørte galt uden kasko.


  • #16   20. mar 2009 Kan godt følge dig i det er svært og holde en fin bil på lærligeløn. Den champagnefarvede vectra i min profil købte jeg mens jeg var i lære for 78k og boksede vel 20k i den i de 2 år jeg havde den

  • #17   20. mar 2009 Pingo !
    det kan da ikke have været helt nemt at holde så fin en bil i forsikring?

    problemet med forsikring på en celica er at når man siger celica, så tænker forsikringsfolkene straks turbo og 4x4

    de tænker ihvertfald ikke på en selvdød 1,6er med 11 heste færre end en corolla.


  • #18   21. mar 2009 men vil gerne sige tak til alle der har svaret i min tråd, det har bekræftet mig lidt i hvad jeg egentlig godt vidste i forvejen, men ikke ville indse.

  • #19   21. mar 2009 du er jo gift med den bil.. godt det ikke var mig!! men kender det godt lidt.. havde en scooter, en sonic, som jeg som 17 årige smed nok 20-30.000 kr i, den havde det vildeste tun.. vandkølet osv.. havde den i 8 måneder, og fik ikke kørt voldsomt meget på den, og meget af tiden gik jeg og lavede meget om på den osv.. så solgte jeg den for 17.000 kr.. har virkelig tabt mange penge på den rådne scooter også, men det var nu sjovt smiley

    sådan er det, det koster og have det sjovt, men du har været meget uheldig med din celica.. træls er det, men skyd lortet a-h-t til så du ikke putter flere penge i den, og køb en nyere bil ( hvis du har råd ) så du højst sandsynlig ikke har alle de udgifter smiley

    min corolla, har jeg været meget heldig med.. der har ikke været noget med den siden jeg købte den i sommers sidste år, sååh.. nogen gange er man heldig andre gange ikke.. sådan er livet smiley


  • #20   21. mar 2009 Jeg har selv haft et par dyre Toyota´er og jeg levede også på en sten for at have råd til dem, men det er jo et valg...
    Jeg har så aldrig betalt så meget i forsikring som dig, mine 2 første biler var gamle skrammelkasser..

    Forsikringen er dyrere på en Celica end på en Corolla, fordi karosseridelene er dyre, de er jo ligeglad med effekten på motoren..


  • #21   21. mar 2009 Skift dog forsikringsselvskab.
    Ring til Alka imorgen, og spørg efter hvad de skal ha, hvis du tager "respekt for fart" kursuset.
    Men du skal til at skynde dig, de har vist problemer med få kursuset til at løbe rundt, så det stopper måske snart.
    Som 19årig gav jeg 12.000 for en Audi A4 1,8Turbo Quattro(4*4) Kasko forsikret. Den er både dyrere end din bil, og har flere hk.


  • #22   21. mar 2009 Alka har stoppet rabatten til de kurser...

  • #23   21. mar 2009 Så skulle du nok have startet med en lille 1,død.

    jeg havde selv punto en fordi jeg var på Su.
    Den var billig på alle måder.
    forsikring.
    vægt afgift.
    langt literen.

    Nu jeg ikke på su mere.
    Så nu køre en bil til 190 tusind.

    Detr er næsten en krav at man køre i noget gammel og lille motor indtil man er færdig uddannet ellers bliver det for hårdt økonomisk.


  • #24   21. mar 2009 Jesper S
    Har jo også selv taget det valg, men tror ikke helt jeg havde forstået hvor meget det egentlig betød at købe en "sportsvogns-lignende-bil" og havde intet begreb om hvad jeg skulle ofre for at det kunne løbe rundt.

    Jesper T
    Sådan har jeg det med alt jeg ejer, min gamle Smx havde jeg da også smidt over 25.000 i, dengang var det jo bare penge, og den stod jo bare og funklede. har taget det videre til min bil, og det er nok dybest set derfor den har kostet mig så meget.
    har spidt rigtig mange penge på at forbedre ting der egentlig nok var fine nok til at starte med.


  • #25   21. mar 2009 Steffen N .
    De ville ikke engang have mig.

    Falco Brandybuck of Buckland .
    du har helt ret, det er den eneste måde at det kan løbe rundt på, men når alle i klassen kører dyre biler, så er det ikke særlig meget mig at komme i en fiat uno 1,1 aller alt andet småt.


  • #26   21. mar 2009 Lars H
    ja det har jeg, ellers ville du ikke lave dette indlæg.
    Nej jeg kan godt se det.
    Men du må bare bide din stolthed i dig og finde noget billigere.
    DU SKAL SGU.
    ellers ender det med at du ikke har råd til mad.


  • #27   21. mar 2009 Falco Brandybuck of Buckland .
    tja. har det bare slet ikke godt med at sælge den. men altså kan jo godt se hvad du mener.


  • #28   21. mar 2009 hehe...jeg var sgu også nærmest gift med min BMW e34 525i, med lækre 192hk...men når en bil kører 6km literen ved pæn kørsel og 3 med klampen i bund...og man samtidig kører land og rige rundt for at træne hund, så er der sgu ikke meget sjov ved at have sådan en bil..hehe...så nu har jeg en polo 1.0 med 45hk....desværre heller ikke helt noget jeg er tilfreds med...så nu har jeg købt en ford 1.6 med 105, der skal synes og ud og gøre gaderne usikre...det må være mellemtingen...håber jeg kan affinde mig med den...hehe...

  • #29   21. mar 2009 Brian O
    Der er faktisk en i min klasse der har en bil nøjagtigt magen til din.

    bare med en omgang skørter, hårdt sænket, tonede ruder hele vejen rundt og 17" BMW fælge..


  • #30   21. mar 2009 det er også mega nice...:-)...havde ik skørter på i den forstand, men kofangere og sideskørter fra en M5...det er forholdsvis diskret, men stadig en lækker detalje...og som man kan se på de sidste billeder havde jeg også fået smidt et par 17" på...men så nåede jeg ik videre...pludselig stod jeg med to børn(mine hunde...hehe) og skulle bruge noget mere praktisk...:-)

  • #31   21. mar 2009 kender det godt =), altså det med det prakitiske, det er fandme upraktisk kun at have to sæder i bilen.

  • #32   21. mar 2009 Jesper S - Hvad snakker du om? Respekt for fart kører da i bedste velgående

  • #33   21. mar 2009 ejeren vælger IKKE bilen - BILEN vælger ejeren!

    hvis du elsker din Celica og dybest set gerne vil beholde den, så behold den, for det lød da for mig som om at du trods alt lige kunne få det til at løbe rundt økonomisk! Du bliver jo trods alt ikke ved med at være på lærlinge løn, og desuden stiger en lærlinge løn jo somregel løbende igennem uddannelsesforløbet!
    Jeg er selv lidt ramt på økonomien da jeg også er i lære og skal financiere min bil på en lærlinge løn. Heldigvis har jeg en god opsparing at tære på! Personligt ville jeg ikke give slip på min bil, for jeg elsker virkelig den kære øse! Hvis du har det på samme måde med Celicaen skulle det vel også nok kunne lykkes dig at beholde den!
    Måske skulle du se om du kunne få noget arbejde af en art ved siden af skolen?

    held og lykke med det hele! smiley


  • #34   21. mar 2009 Rasmus Y
    altså jeg har da råd til at leve, men har ikke råd til at tage i byen fx. men altså jeg kunne da godt prøve at holde en måned hvor jeg ikke brugte penge på bilen, den kører jo fint nok.

    ja, det tror jeg at jeg prøver. og går det ikke så bliver jeg nød til at sælge den smiley tak for hjælpen alle sammen.


  • #35   21. mar 2009 Hmm der har jeg en teori om at hvis man gerne vil pimpe style en bil, så er det bedst at gøre det på en nyere bedre og smartere bil. F.eks. for mig der er det bedre at gejle en BMW merced passat audi for 50000 kr end honda, mazda, toyota osv.

  • #36   21. mar 2009 Semir T
    Tja, men jeg arbejder på toyota, så ville gerne have en, og har desværre ikke guldet til en supra, så må man finde på noget andet jo =)..


  • #37   21. mar 2009 Lars H

    Hvis du er så glad for den, hvorfor smider du ikke bare pladerne af om vinteren? Så kan du jo trille i en mindre fed bil, som os andre om vinteren?

    Så glæder du dig hver gang det bliver forår / sommer.. Så får du os råd til andre ting.

    Det var bare min holding. Jeg køber os en fed super bil, her til sommer/efterår, og tænkt mig at gøre det samme pga. hus køb. (jeg er kun 20)

    Held og lykke fremover..



  • #38   21. mar 2009 Det virker som om din bil er begyndt og gå ud over dit liv.

    Kender det selv. Købte som 18-årige en Kadett Gsi 16v og pumpede den for alle mine penge, hvilket gjorde jeg ikke havde nogen penge OVERHOVEDET. Den var for gammel, havde kørt for langt og dårlig passet af tidligere ejer. Dette burde jeg have set da jeg inspicerede den første gang, men altså det var en dyr lærestreg, som jeg ikke begår igen.

    og nu? Ja jeg kører i en Renault Twingo 1,28(arvede den af farmor, med 62.000 km på speedo), pisse grim og langsom, men den er billig, og giver mig råd ti at leve levet som studerende, mens jeg også har råd til husleje.

    Giver 2600 for ansvar igennem Bauta.


  • #39   21. mar 2009 Har ikke læst det hele, men du er også en af dem der har lært det på trælse måde... Brugte også alle mine penge på Galanten da jeg blev 18 og fik kørekort, og den kostede mig lige siden... Skulle bare ha' lyttet til den gamle og ha' købt en ældre og mindre som første bil...
    Men af skade bliver man klogere, samme nummer gør du ikke igen;-)


  • #40   21. mar 2009 Du må aldrig nogen sinde lade noget økonomisk tage over dit liv. Du skal hele tiden sørge for at have en buffer... bankroll..whatever du vil kalde det.

    Det værste du kan gøre nu er at holde fast i den dårlige investering. Det er et stk metal..ligemeget hvordan du vender og drejer det. Det kan godt være du har haft en masse tid investeret i det.. Men too fuckin bad.. jeg havde også en masse tid investeret i min X-kæreste.. men det blev kun værre jo længere tid jeg holdte fast i det..

    Det mest sørgelige du kan gøre er at bygge din identitet op omkring noget materielt. Det forsvinder.. ligemeget hvad.

    smiley --Hvis tøserne spørger hvorfor du kører rundt i en fiat lort.. så sig at det kan sgu godt være du kører rundt i noget lort.. men til gengæld har du penge til at tage hende ud og spise.. hæhæ



  • #41   21. mar 2009 DU har valgt en bil, og du har stylet den og plejet den som et lille barn. Du har bilen som de andre kigger efter, fordi det var hvad du gik efter..
    Det er klart, at et valg betyder fravalg, men tror du, at du havde været lykkeligere, hvis du havde snoldet alle pengene op på byture? så havde du ikke bare tabt 30klik, men 60 smiley
    De fleste i min vennekreds stammer fra relationer jeg har fået igennem min interesse fra biler, og ja - der ryger nogle af "festvennnerne" i svinget, men så får man tilgængæld nogle andre.
    En celica er en fed bil, og lige så snart du har solgt den kommer du til at savne den..


  • #43   21. mar 2009 Du skal da ikke sammenligne dig med, hvad andre i din klasse har.. Ingen vil se ned til dig, fordi du kommer i en Golf. Det kan være, at det er dig som kommer i en Ferrari om 10 år, og de kører stadig i deres 325'er.. Sådan er livet bare.

    Men synes det er en hjernedød pris i forsikring, jeg ville til hver en tid tage chancen, og så nøjedes med en ansvarsforsikring. I løbet af to års forsikring, har du givet mere end bilen er værd.. Det er fanme en smule dumt, vil jeg synes.


  • kokken
    kokken Tilmeldt:
    okt 2004

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 100
    #44   21. mar 2009 Come on tudefjæs. De fleste drenge skal jo nok komme af med lidt lærepenge i deres ungdom. Op på hesten igen , tag en beslutning. Behold den hvis du føler det er det rigtige og betal det det koster , eller sælg den nu og køb en gammel balje der kan få dig fra A til B. Den tid du ville have brugt på sildekassen kan du jo passende bruge på dine venner. Kommer tid kommer råd.

  • #45   21. mar 2009 kør den ind i et træ og få forsikringen.. smiley

  • #46   21. mar 2009 Ulrik B, flot svar, han skriver han kun har kasko på...
    Desuden ville han sikkert stige i præmie og ende med at betale det mere i forsikring de næste mange år...


  • #47   21. mar 2009 har bare følelser i bilen, fordi jeg har lagt så meget af mig selv i den. men altså, har skiftet alt i den snart, så gad vide om den bliver ved med at være dyr, når alt efterhånden er lavet ordenligt?

  • #48   21. mar 2009 Ketil =SBL= L
    har nu ikke optaget gæld for at have min, men det har da holdt hårdt nogen gange må jeg indrømme


  • #49   21. mar 2009 Hvis den ellers virker som den skal nu, så tag og gem dine penge istedet for at style øsen! Du burde satse på at få lavet en opsparing, for hvis du virkelig gerne vil pumpe penge i bilen, er det dumt ikke at have en opsparing at tære lidt på bagefter!
    Og det med byture osv skal der jo også være plads til, men alt med måde! Lidt mindre geil - lidt mere bytur, men vigtigst af alt OPSPARING!

    btw, den behøver heller ikke mere styling lige nu hvis du spørg mig! Tjekkede dine billeder og har konkluderet at den er herre fed! smiley


  • #50   21. mar 2009 Ketil =SBL= L -->
    haha, nåååh ja! Selvfølgelig! smiley

    ....tænk at jeg havde overset det (når nu man endda selv kører Toyota!)! xD


  • #51   21. mar 2009 yeah you just can`t kill at japanese.
    Derfor køre jeg selv mitsu smiley


Kommentér på:
fortryder bilvalg?

Annonce