{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.296 visninger | Oprettet:

rep. af benzintank på Polo 87?.. {{forumTopicSubject}}

Min tank på min Polo er lidt utæt et sted, den drypper i hvertfald når man fylder den, men hvor meget kræves der for at pille den af og taget et kig på den og nedløbet..

hvorlang tid?
kan det gøres uden lift?
hvilket værktøj?
er der noget der skal svejes sammen?

håber på lidt hjælp da jeg aldrig har pillet med det før..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  rep. af benzintank på Polo 87?..
  • #1   22. mar 2009 Der skal ny tank på.. Du skal ikke svejse i noget med benzin, det ville være dumt ihvertfald.

Du skal bruge en lift ja, og et skraldenøgle sæt kan du klare dig med. Der er ikke noget special værktøj.. Hvor lang tid det tager, kan man jo ikke svare dig på. Alt efter person og erfaring.

• #3   22. mar 2009 hehe.. ja okay, synes bar jeg så der var noget svejset sammen ved nedløbet.. men ja okay sikkert ikke..

Det der holder tanken er det bar det der "bånd" der sidder nedenunder eller er den boltet fast hele vejen rundt?

• #4   22. mar 2009 Du skal have det bånd væk som sidder nede under. Der er en møtrik gemt under det undstødningsvarme"tæppe/Folie", også sidder der en møtrik med en lilleplade over tæt på højre baghjul. Så skal alle slangerne selvfølgelig af, og udstødningens ophængene (Gummi), skal af på bagpotten, sådan den hænger ned. Så skal du løsne håndbremsekablet, altså skrue de 4 bolte ud som sidder i bagbroen til kablet, sådan du kan trække kablet fra hinanden. Så burde den komme ud. Måske der sidder nogle slanger oppe i toppen, som du skal have af. Dem tager du af oppe under bagsædet, under sådan et sort rundt dæksel. Svært helt at forklare, men det er ikke så slemt.

• #5   22. mar 2009 Den er sikkert sat fast inde ved påfyldningsrøret med 2 møtrikker.

Så det er af med det ene hjul og løsne de 2 møtrikker ved fyldningsrøret, også af med slangerne og ledningerne til benzinmåleren inde i bilen.

Så vidt jeg husker korrekt så sidder der 4 bolte foran på tanken og 2 bagved tanken som holder båndene og det er vist det.

• #6   22. mar 2009 mange tak Simon M - det er sku idt nemmere når man bar ved lidt om hvor delene sidder ... smiley

• #7   22. mar 2009 Der er ingen bolte ved påflydningsrøret.. Og kun en møtrik til det bånd, og så en møtrik til en lille plade / Holder over mod baghjulet... Men ja baghjulet skal også af. Det højre, så det lidt nemmere at komme til..

Har gjort det mange gange, er en svaghed på poloer med det tankværk der. Pga. der ligger sig skidt og fugt inde i hjulkassen der..

• #8   22. mar 2009 Simon M

Har selv haft 4 poloer alle med det samme problem

• #9   22. mar 2009 Satan - > Jaa eftersom det er en svaghed, så burde næsten alle have prøvet det problem..

Kommentér på:
rep. af benzintank på Polo 87?..

Annonce