{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rust i skærmkant, syn?
  • #1   22. mar 2009 Der skal bare noget gaffa tape på.. så flyver den lige gennem syn..

• #3   22. mar 2009 Okay, så det må ikke være helt gennemtæret ?

• #4   22. mar 2009 TASS der må da gerne være gennemtæring i en skærmkant. Det panler og bund han ikke vil se det i

• #6   22. mar 2009 Kan du finde det på skrift nogen steder? Jeg kørte så sent som i sidste uge en gammel clio igennem syn som havde et hul på str med en 5 kr lige over skærmkanten igennem syn. Uden bemærkninger

• #7   22. mar 2009 M * - Der må ikke være skarpe kanter som en fodgænger fx. kan få fingeren revet på !

• #9   22. mar 2009 TAss. Har lige siddet og læst det. Og der står jo ingen steder ikke må.- Som jeg læser det er det op til synsmanden og vurdere.

• #10   22. mar 2009 Køretøjer kontrolleres for rust og tæring primært på steder hvor det har indflydelse på færdselssikkerheden. Rust og tæring kontrolleres dels ved visuel inspektion og ved anvendelse af en særlig rusthammer. Udvendige og synlige rustskader som ved sammenstød kan komme i berøring med fodgængere og cyklister kan ikke godkendes. Rustskader på bilers hjulophæng og bærende dele af karroseriet må ikke have svækket styrken væsentligt eller frembyde fare for sammenbrud

• #11   22. mar 2009 Kan ikke se hvordan små rustgennemtæringer i skærmkanten sku betyde noget i denne sammenhæng.

Og har da os synet flere biler som ikke har været pæne. Men bund og paneler har været i orden

• #12   22. mar 2009 Det lyder nærmest som om der ingen rust må være ?

• #15   22. mar 2009 TASS ... det sekund der er huld, er der skarpe kanter.

Det din egen fortolkning og ikke f.styr Eller de synsmænd jeg syner ved.

• #16   22. mar 2009 Og som det citat du tager.

En gennemtæring må ikke fremstå med skarbe kanter. Hvad så hvis en gennemtæring ikke fremstår med skarbe kanter?? Håber du kan se hvad jeg mener smiley

• #18   22. mar 2009 Okay jeg tror godt den kan klare syn så smiley mange tak.

• #20   22. mar 2009 Arbejder med det til daglig? Jeg mekaniker og syner flere biler om ugen.
    Det er skrevet så den kan forstås på flere måder. Hvilket det så åbenbart os gør rundt omkring!

Som jeg låser det må der ikke være kæmpe huller er skærme eller skarbe kanter som stikker ud.

• #21   22. mar 2009 læser*

• #23   22. mar 2009 "På udvendige karrosseridele må gennemtæring ikke fremstå med skarpe
    kanter, der kan være til fare for andre trafikanter"

Tass, hvis gennemtæringer ALTID resulterede i skarpe kanter, vil de sgu da simpelthen forbyde gennemtæringer! Men sådan er det ikke formuleret. Så gennemtæringer i ikke bærende dele er ikke forbudt.

• #24   22. mar 2009 300hk stationcar til salg *

Præcis! Så det op til den enkelte synsmand og vurdere. og jeg er aldrig blevet dumpet på det.

• #25   22. mar 2009 Tass hvordan skal dette forstås?

og at du er mekaniker og får synet biler med omtalte fejl er bare endnu et godt eksempel på at det ufatteligt tit er spild af penge at lade andre vedligeholde ens bil

Hvis kunder bare vil ha deres bil igennem syn skal jeg ikke gå igang med a lave fejl som bilen alligevel ikke vil dumpe på vel?
    Jo hvis jeg vil malke min kunde for hans penge og score kassen. For så kan man jo blive ved med a finde fejl på gamle biler. Man laver det der nødvendigt og ellers kun hvad man bliver bedt om. Selvfølgelig kan jeg altid informere kunden hvis jeg finder noget kristisk.

Jeg arbejdet som mekaniker i 7 år nu så mener jeg har nok erfaring til svare på dette.

• #26   22. mar 2009 Selvfølgelig, M *... Hvis man læser i loven, så kan man vel formulere det således, at så længe gennemtæringen ikke fremstår som skarpe kanter, så er det lovligt. Så det er bare synsmandens vurdering, det kommer an på...

• #28   22. mar 2009 Tass hold kæft du må ha det svært.

Ja jeg startet i lærer da jeg var 15 og fylder 22 her om et par dage. Det må vel rende op i en 7 år eller hvad. Og det var virkelig det eneste du fanget i mit indkæg jeg skrev til dig eller bare det eneste du kunne finde ud a og svare på

Du klare det da hvertfald ikke bedre end den offenlige instants. Ser ud til du skal ha skåret alt ud i pap for a kunne forstå det.

Kommentér på:
Rust i skærmkant, syn?

Annonce