{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.718 visninger | Oprettet:

Hvordan Man Maler Sin Bil Rigtig? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal til at male bilen de steder der er rust, og jeg er usikker på hvordan man rigtig gør?
jeg har malt den tidligere men jeg synes ikke det blev gjordt sælig godt, fordi der blev ikke rigtig glans og lakken blev ru.

Jeg prøver på en ny måde, og gør følgende:
først vasker jeg bilen og gør den ren.

Efter sliber jeg med korn 120 og der hvor rusten går igennem eller der hvor det er slemt, sliber jeg med sandblæser.

Efter bruger jeg spartelmasse og sliber efter med korn 120 og korn 800 og slutter af med korn 1200 så det bliver meget glat.

Efter bruger jeg grunder og efter maler jeg den og efter giver jeg den to gange klarlak med 30 min. mellemrum.

Jeg er ikke sikker på om det bliver gjordt rigtig, Så jeg håber på at der sidder nogle derude der vil give sig tid til at hjælpe, og måske komme med nogle gode råd.

Hva for noget værktøj er godt at slibe med i dette tilfælde.
På Forhånd Tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan Man Maler Sin Bil Rigtig?
  • #1   23. mar 2009 ... Lurer lige med her, da jeg har samme problem at den er blevet ru at se/føle på. smiley

• #2   23. mar 2009 Din fremgangsmåde er i og for sig rigtig nok, men det kræver en del erfaring og håndelag at få en flot finish.

Grunden til at din overflade er ru kunne godt være at den maling du bruger ikke bliver lagt jævnt nok på, eller lagtykkelsen er for lille så det ikke kan flyde sammen.

Det vigtigeste på din slutfinish er at de sidste lag klarlak bliver lagt korrekt på.

Start med at støve det fint på, ( behøves ikke at flyde sammen her ) det skal så lige have lov til at sætte sig ( 10 min. ), så støver du et lag mere på ( dette skal så flyde sammen så du får en helt glat overflade ) og så skal det bare have lov til at tørre.

Du ka når det er hærdet ordentligt op vandslipe overfladen med en korn 2000 og polere lakken op med et fint compound polerecreme og en maskine med en fin skumskive.

/Michael

• #3   23. mar 2009 Hvis ikke du bruger en sprøjtepistol til at male med men bruger spraydåser, så prøv og se om du ikke kan få fat i dyssehoveder med vifteeffekt, de ligger malingen på i en meget mere jævn forstøvning.

• #4   23. mar 2009 Tak for din hjælp og Råd.
    Når du siger vandslipe skal man så dyppe korn 2000 i vand og derefter slipe...?

• #5   23. mar 2009 Ja, men du skal være meget forsigtig, og der skal poleres efter med en maskine uden at der bliver kørt synderligt varme i overfladen.

Med andre ord, du skal fanme vide hvad du laver.... smiley

• #6   23. mar 2009 Jeg prøver.
    Tak for hjælpen.

Kommentér på:
Hvordan Man Maler Sin Bil Rigtig?

Annonce