{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.091 visninger | Oprettet:

Supra eller bare importede biler {{forumTopicSubject}}

Hey

Jeg kunne smadder gerne tænke mig en toyota supra en skønne dag, da pengene er til det...

Men nu må jeg lige høre lidt om forholdene:
-> Når I nu importerer sådan en bil fra fx japan,
hvor meget koster det Jer så egentlig at få bilen fra udland til indland ?? fragt priser inkl. osv..
-> Hvordan finder I for det første bilen ?? gennem japanerimport eller ...

-> Når I så har fået bilen til DK, hva så ?? Kører man så til SKAT for at få en klistermærke nummerplade?? og så bare begynde at køre i bilen ??

-> Eller hvornår får man den så synet og toldet og alt det halløj der ?? hva med afgiften ???

Og en ting der undrer mig gevaldigt, er hvordan kan der pludselig være så mange Supraer til salg, som der er i øjeblikket ??
Det virker som om I køber en importeret bil, og har den en måned og så sælger I den igen ?? Jamen, hvorfor ??
Jeg har set mange annoncer herinde, hvor der står: Bilen er lige importeret fra Japan, men sælger den nu ...

Hvor længe kan I køre på de der klister nummerplader, inden I skal betale afgift ???

Og hvorfor er der pludselig 90 % af annoncerne med importerede biler her på BG, der sælges uden afgift ?? Hvordan kan det lade sig gøre ??

Håber I vil tage jer lidt tid til at forklare mig forholdene, da jeg overhoved ikke forstår en bjælde af det der med at importere smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Supra eller bare importede biler
  • #1   24. mar 2009 Pelle:
    Ang. hvor mange Supra'er der er til salg..

    Det er folk der prøver at tjene kassen generelt, og så er der sikkert dem som er berørt af finanskrisen.

    Men du køber bilen, køber papir-plader til den fra Skat, til 100,- pr. dag, og kører til toldsyn med den, og får den samtidigt synet. Består den, er der kun afgiften tilbage, da bilen er godkendt til de danske veje


  • #2   24. mar 2009 Mange folk tjener en rigtig god skilling på at hente dem hjem og sælge dem her uden afgift til meget høje priser, i forhold til hvad du selv kan få den hjem til hvis sætter dig lidt ind i sagerne.

  • #3   24. mar 2009 De klistrenummerplader er fra dag til dag

  • #4   24. mar 2009 Jeg tillader mig lige at forklare den del af dit indlæg der har at gøre, med de biler der er til salg.

    Mange folk hiver, som du nu påtænker, en Supra hjem, fordi de synes de er en lækker bil og de derfor gerne vil have en. Mange tjekker dog ikke lige hvad sådan en egentlig koster at indregistrere samt i det hele taget koster at have og køre i! For det er dyrt, i såvel forsikring, benzin og vægtafgift.

    De hiver derfor en hjem, smider prøve plader og kører rundt ed disse på! Dette er, for at besvare den del af dit spørgsmål, MØG-ULOVLIGT!!!!!
    Prøveplader er lavet for at man f.eks. kan køre sin bil til et værksted, evt til et carshow eller lign. når du henter prøvepladerne, der iøvrigt koster 100 kr. pr dag at have, ja så skal du krydse af, hvad du skal bruge disse klistermærke plader til, bliver du tager i at køre andre steder end de, risikerer du ikke blot en bøde, men også dobbelt reg. afgift!

    Som jeg læser det, så er du lidt lun på at hive en hjem og hente et par prøveplader, lad være!!!!!!!! Det bliver dyrt, meget dyrt! Hent en hjem hvis du har råd - Snak med Lasse fra Japanerimport, han ved hvad der er at vide, har du ingen forstand på at hente biler hjem fra udlandet, så lad være at prøve og find heller en herhjemme som er hentet, der er sikkert penge at spare!


  • #5   24. mar 2009 De der klister nr plader er KUN til og fra mekaniker eller syn eller ved salg..!!

  • #6   24. mar 2009 Vil godt starte med at sige at med mindre du har for mange penge så lad være med at bruge japanerimport, det er simpelthen alt for dyrt!

    der er rigtig meget arbejde i at hente en bil i japan, det er bedre at finde sin en god en i england og tage over og hente den selv.. så ser du også hvad du køber, og den er noget nemmere at syne i DK når den har været i england i min. 3 mdr..

    og ja når du får bilen hjem, kan du tage din reg. attest på bilen med op til skat og få dig en klisterplade og køre lidt på... koster 100 kr om dagen at have dem...

    og så styrer du lidt selv hvornår du vil syne og toldsyne den, når det er gjort får du nogen papirer med fra syns hallen, som du tager med ned på SKAT så fastsætter de afgiften, hvis du så er tilfreds med det, så betaler du, og tager op på motorkontoret bagefter og henter dine danske skiver..

    der er sådanset ingen tids grænse for hvor længe du må køre på klisteplader før du betaler afgift, du kan køre på dem så længe du vil, der er dog en grænse for hvor længe du må have prøveplader i træk.. mener det er 3 uger i træk man kan have dem, så skal der lige holdes en pause inden du får dem igen.. og så må man ikke køre på dem efter 18.00 om aftenen..

    grunden til der er så menge biler til salg uden afgift, tror jeg er fordi folk henter en bil og så prøver at sælge den videre i DK med lidt fortjeneste, ellers også fordi de ikke får råd til afgiften alligevel..

    håber det var de svar du søgte..

    /Kasper


  • #7   24. mar 2009 the ramster: ved godt det er ulovligt at køre på prøveplader uden at have en grund til det, men du kan bare skrive at du skal ud og fremvise den til salg, det kan de aldrig bevise at du ikke skal, det har jeg snakket med en bekendt om der er politibetjent...

  • #8   24. mar 2009 "og så må man ikke køre på dem efter 18.00 om aftenen"

    wooot ?Har jeg sgu aldrig set...



  • #9   24. mar 2009 Ja tænkte det nok.

    Mange vil sikkert prøve at tjene penge på det der import cirkus ...

    Ok, men I mener altså, at når jeg har råd til det, så skal jeg gå ind i sagerne og få styr på det selv, I STEDET for at gå hen og købe en, som allerede er importeret her til landet ... ?

    Ok, papir pladerne er kun dag til dag plader -- Jamen det må da blive mega dyrt i længden, hvis det er 100 kr pr dag ?? ... vildt dyrt, da mange bare kører rundt med de klister plader meget længe (har jeg set og hørt).

    Jamen hva er den helt korrekte måde at importere sådan en bil på ??
    Er det selv at sætte sig ind i det / kontakte jap-imp ??
    og så få den toldet, og synet ??
    for så på et senere tidspunkt få betalt afgiften (som virker lidt høj har jeg læst)

    Men hvor længe kan man vente med at få den synet
    og få betalt afgiften ???
    Er der ingen udløbsfrist ??


  • #10   24. mar 2009 Jamen det er da fint - Eller nej.......Forsikringen på prøvepladerne dækkes af politiets forsikring, dvs. kører du galt og har du IKKE været på vej til det såkaldte carshow, ja så er der intet der dækker, det kan blive meget, meget dyrt!
    Derudover mener jeg at hvis man hiver en bil hjem, så betaler man for at køre i den ligesom alle andre, det der med at "køre på frihjul" og lade os andre betale, den går ikke! Personligt melder jeg hellere end gerne den slags fjolser.

    Hvis man ikke har råd til en bestemt ting, så må man lade være at købe den, det er surt show, men sådan er livet!


  • #11   24. mar 2009 Sneaky Fox Kasper :
    Du svarede lige på alt hva skrev her i den sidste besked, INDEN jeg fik skrevet færdigt smiley


  • #12   24. mar 2009 Du kan jo kigge lidt på de forskellige sider, f.eks. mobile.de, ebay og så de danske sider og sammenholde priserne, du kn helt sikkert godt finde et tilbud herhjemme på en som står og er ved at brænde inde med sin.

  • #13   24. mar 2009 selvfølgelig må du da køre med dem efter kl 18 om aftenen, har lige hentet en bil i jylland med prøve plader om aftenen og står der ikke noget om i den formular du udfylder hos skat

  • #14   24. mar 2009 SMG : smiley
    Du er bornholmer, du må lige forklare mig om det er nemt at importere en bil til Bornholm smiley hehe


  • #15   24. mar 2009 jo men det er jo ikke meget værre end andre steder i dk, det eneste er bare du ikke nå køre den hjem over sverige med prøve plader, så køge ruten er den eneste vej med mindre du får den hele vejen i container :O)

  • #16   24. mar 2009 Vi transporterede en bil fra nordjylland til horsens og det var seeeent om aftenen vi var hjemme.. Og der stoppede politiet os og de sagde ikk noget til pladerne.. Det var kun fordi der ikk var lys på bilen da der ingen batt var.. Vi trak den hele vejen hjem smiley
    Tog lidt længere tid end forventet hehe..


  • #17   24. mar 2009 Pelle P..

    Som der blev sagt tidligere, så er der ingen tidsgrænse på hvornår den skal til syn.. Du kan reelt køre med den til show osv. hele livet hvis det skulle være..
    Evt. snak med folk som har importeret før.. Kan være de har nogle gode kontaker/idéer..


  • #18   1. apr 2009 hahaha skov.... den tur var en katastrofe smiley

Kommentér på:
Supra eller bare importede biler

Annonce