Supra eller bare importede biler {{forumTopicSubject}}
Hey
Jeg kunne smadder gerne tænke mig en toyota supra en skønne dag, da pengene er til det...
Men nu må jeg lige høre lidt om forholdene:
-> Når I nu importerer sådan en bil fra fx japan,
hvor meget koster det Jer så egentlig at få bilen fra udland til indland ?? fragt priser inkl. osv..
-> Hvordan finder I for det første bilen ?? gennem japanerimport eller ...
-> Når I så har fået bilen til DK, hva så ?? Kører man så til SKAT for at få en klistermærke nummerplade?? og så bare begynde at køre i bilen ??
-> Eller hvornår får man den så synet og toldet og alt det halløj der ?? hva med afgiften ???
Og en ting der undrer mig gevaldigt, er hvordan kan der pludselig være så mange Supraer til salg, som der er i øjeblikket ??
Det virker som om I køber en importeret bil, og har den en måned og så sælger I den igen ?? Jamen, hvorfor ??
Jeg har set mange annoncer herinde, hvor der står: Bilen er lige importeret fra Japan, men sælger den nu ...
Hvor længe kan I køre på de der klister nummerplader, inden I skal betale afgift ???
Og hvorfor er der pludselig 90 % af annoncerne med importerede biler her på BG, der sælges uden afgift ?? Hvordan kan det lade sig gøre ??
Håber I vil tage jer lidt tid til at forklare mig forholdene, da jeg overhoved ikke forstår en bjælde af det der med at importere
apr 2004
Følger: 20 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 192 Svar: 2.040
Ang. hvor mange Supra'er der er til salg..
Det er folk der prøver at tjene kassen generelt, og så er der sikkert dem som er berørt af finanskrisen.
Men du køber bilen, køber papir-plader til den fra Skat, til 100,- pr. dag, og kører til toldsyn med den, og får den samtidigt synet. Består den, er der kun afgiften tilbage, da bilen er godkendt til de danske veje
apr 2007
Følger: 34 Følgere: 34 Emner: 37 Svar: 590
apr 2004
Følger: 20 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 192 Svar: 2.040
nov 2005
Følger: 88 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 208 Svar: 4.737
Mange folk hiver, som du nu påtænker, en Supra hjem, fordi de synes de er en lækker bil og de derfor gerne vil have en. Mange tjekker dog ikke lige hvad sådan en egentlig koster at indregistrere samt i det hele taget koster at have og køre i! For det er dyrt, i såvel forsikring, benzin og vægtafgift.
De hiver derfor en hjem, smider prøve plader og kører rundt ed disse på! Dette er, for at besvare den del af dit spørgsmål, MØG-ULOVLIGT!!!!!
Prøveplader er lavet for at man f.eks. kan køre sin bil til et værksted, evt til et carshow eller lign. når du henter prøvepladerne, der iøvrigt koster 100 kr. pr dag at have, ja så skal du krydse af, hvad du skal bruge disse klistermærke plader til, bliver du tager i at køre andre steder end de, risikerer du ikke blot en bøde, men også dobbelt reg. afgift!
Som jeg læser det, så er du lidt lun på at hive en hjem og hente et par prøveplader, lad være!!!!!!!! Det bliver dyrt, meget dyrt! Hent en hjem hvis du har råd - Snak med Lasse fra Japanerimport, han ved hvad der er at vide, har du ingen forstand på at hente biler hjem fra udlandet, så lad være at prøve og find heller en herhjemme som er hentet, der er sikkert penge at spare!
jul 2005
Følger: 97 Følgere: 101 Biler: 4 Emner: 563 Svar: 7.169
jun 2005
Følger: 40 Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 221 Svar: 1.221
der er rigtig meget arbejde i at hente en bil i japan, det er bedre at finde sin en god en i england og tage over og hente den selv.. så ser du også hvad du køber, og den er noget nemmere at syne i DK når den har været i england i min. 3 mdr..
og ja når du får bilen hjem, kan du tage din reg. attest på bilen med op til skat og få dig en klisterplade og køre lidt på... koster 100 kr om dagen at have dem...
og så styrer du lidt selv hvornår du vil syne og toldsyne den, når det er gjort får du nogen papirer med fra syns hallen, som du tager med ned på SKAT så fastsætter de afgiften, hvis du så er tilfreds med det, så betaler du, og tager op på motorkontoret bagefter og henter dine danske skiver..
der er sådanset ingen tids grænse for hvor længe du må køre på klisteplader før du betaler afgift, du kan køre på dem så længe du vil, der er dog en grænse for hvor længe du må have prøveplader i træk.. mener det er 3 uger i træk man kan have dem, så skal der lige holdes en pause inden du får dem igen.. og så må man ikke køre på dem efter 18.00 om aftenen..
grunden til der er så menge biler til salg uden afgift, tror jeg er fordi folk henter en bil og så prøver at sælge den videre i DK med lidt fortjeneste, ellers også fordi de ikke får råd til afgiften alligevel..
håber det var de svar du søgte..
/Kasper
jun 2005
Følger: 40 Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 221 Svar: 1.221
jun 2003
Følger: 61 Følgere: 59 Biler: 8 Emner: 96 Svar: 1.562
wooot ?Har jeg sgu aldrig set...
jul 2007
Følger: 78 Følgere: 73 Biler: 2 Emner: 90 Svar: 319
Mange vil sikkert prøve at tjene penge på det der import cirkus ...
Ok, men I mener altså, at når jeg har råd til det, så skal jeg gå ind i sagerne og få styr på det selv, I STEDET for at gå hen og købe en, som allerede er importeret her til landet ... ?
Ok, papir pladerne er kun dag til dag plader -- Jamen det må da blive mega dyrt i længden, hvis det er 100 kr pr dag ?? ... vildt dyrt, da mange bare kører rundt med de klister plader meget længe (har jeg set og hørt).
Jamen hva er den helt korrekte måde at importere sådan en bil på ??
Er det selv at sætte sig ind i det / kontakte jap-imp ??
og så få den toldet, og synet ??
for så på et senere tidspunkt få betalt afgiften (som virker lidt høj har jeg læst)
Men hvor længe kan man vente med at få den synet
og få betalt afgiften ???
Er der ingen udløbsfrist ??
nov 2005
Derudover mener jeg at hvis man hiver en bil hjem, så betaler man for at køre i den ligesom alle andre, det der med at "køre på frihjul" og lade os andre betale, den går ikke! Personligt melder jeg hellere end gerne den slags fjolser.
Hvis man ikke har råd til en bestemt ting, så må man lade være at købe den, det er surt show, men sådan er livet!
jul 2007
Du svarede lige på alt hva skrev her i den sidste besked, INDEN jeg fik skrevet færdigt
nov 2005
nov 2003
Følger: 33 Følgere: 83 Biler: 8 Emner: 24 Svar: 2.910
jul 2007
Du er bornholmer, du må lige forklare mig om det er nemt at importere en bil til Bornholm
nov 2003
Følger: 33 Følgere: 83 Biler: 8 Emner: 24 Svar: 2.910
jul 2005
Følger: 97 Følgere: 101 Biler: 4 Emner: 563 Svar: 7.169
Tog lidt længere tid end forventet hehe..
nov 2004
Følger: 21 Følgere: 23 Biler: 11 Emner: 235 Svar: 4.885
Som der blev sagt tidligere, så er der ingen tidsgrænse på hvornår den skal til syn.. Du kan reelt køre med den til show osv. hele livet hvis det skulle være..
Evt. snak med folk som har importeret før.. Kan være de har nogle gode kontaker/idéer..
mar 2006
Følger: 44 Følgere: 43 Biler: 5 Emner: 130 Svar: 887
Supra eller bare importede biler