{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.207 visninger | Oprettet:

Erfaringer med Opel Omega {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Står og skal ud og finde en familiecontainer, og har fundet en flot Opel Omega stationcar. Det er en 2.0'er fra 1996 der har kørt 132.000,- Masser af ekstraudstyr og frisk nysynet. Pris 50.000,-

Hvad er jeres erfaringer med Opel Omega? Er det en god bil? Er der fejl/mangler man særligt skal være opmærksom på?

Håber på lidt inputs fra jer smiley

Mvh Klaus

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaringer med Opel Omega
  • #1   8. apr 2009 Min Far har haft nogle stykker, og kun gode erfaringer. Det er en lækker flyder og han plejer at køre til tyrkiet i dem..
    Meenn en 2,0 er alt alt for lille til sådan en..
    Så kig på denne i stedet ALT i udstyr og MEGET fornuftig pris. http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat/Opel-Omega-3,0-5d.-MV6-st.car_ID349124.htm

• #2   8. apr 2009 Dem han har haft har også alle værfet MV6'ere..

• #3   8. apr 2009 Tak for hurtigt svar.

Ja, har naturligvis godt set på 3.0'erne også. Men er bare bange for, at de bliver ALT for dyre i forskring, i forhold til 2.0'eren. Jeg har prøvekørt 2.0'eren, og den går nu ikke så ringe endda. Selvfølgelig ingen racer, men ganske okay.

• #4   8. apr 2009 Hvis det skal være ansvar kan det gøres for ca. 4000 hvis man er elitebilist. Sidder nemlig ved siden af den gamle, så spurgte lige..

• #5   8. apr 2009 Okay... billigt nok. Men man bør vel næsten have en kasko på sådan én, hvis den er oppe i den pris? Tør sgu næsten ikke at køre rundt med kun ansvar på, da den garanteret bare bliver nakket smiley

• #6   8. apr 2009 Tjoo hvis man skal være på den sikre side er det jo selvfølgelig det som skal til. Men tror ikke det er så dyrt igen med kasko da den jo ikke er helt ny mere..

• #7   8. apr 2009 Tastede bare lige for sjov skyld eksemplet hos GF forskrings hjemmeside, men de kan ikke oplyse pris. Rasmussen forsikring siger omkring 20.000,- om året for en 3.0 MV6'er - Vel at mærke som elitebillist uden skader gennem 5 år.!

Jeg skal vist nøjes med en 2.0'er smiley

• #9   8. apr 2009 Vi havde vores i Tryg..? Men Husforsikringen er vist også der..
    Rasmussen er tossede, 20 tusinde er lig i overkanten.
    Kan huske jeg ringede til dem lig da jeg havde fået min Cab for lidt under 2 år siden, og den ville de slet ikke forsikre.?
    Men jeg endte så med at få den i GF..

• #10   8. apr 2009 Jeg giver ca 6000kr for kasko på min MV6'er

Men det er en fin og drift sikker bil. Dog skal man som på alle Omega'er holde øje med rust ved døre og bagskærm's kanterne. især bag det stykke tape som kommer til syne når man åbner bagdørene.

Og lyder den som om det hele er ved at falde fra hinanden ude foran ved kørsel på små ujævn hedder. Så er det 250% sikkert kødbene der skal skiftes. Og det er en let og billig rep.

• #11   8. apr 2009 Okay... men hos FDM kan jeg ikke få en forsikring nu og her... Man skal have været medlemmer i 6 måneder først.

Erik P: Hvorhenne er du forsikret, om jeg må spørge?

Lidt tilbage til oprindelige topic... Hvad er jeres erfaringer med selve bilen? smiley

Mvh Klaus

• #12   8. apr 2009 jeg har haft vores omega b 2,0i 16v caravan i godt 1 år, og jeg er fuld ud tilfreds med den, som du selv skrev så er det ikke en racer, men kan snildt klare en autotrailer med en god stor bil på eller en stor campingvogn og så er benzin økonomi'en også også mindre end de store 2,5 v6 og mv6'eren

• #13   8. apr 2009 Okay... lyder fedt Rene... Hvordan med reparationer? Og hvad giver du egentlig i vægtafgift / forsikring på sådan en 2.0'er?

• #14   8. apr 2009 Jeg er forsikret hos Himmerland.

• #15   8. apr 2009 ting du skal være opmærksom på : generalt rust i bagdørene (læg mærke til rudelisterne og i bunden af dørene ved bagskærmen) samt bagsærmene. det er sq sællendt du finder en der er org. stand uden problemer der. fordørene kan også i visse tilfælde være rustne. og som erik p siger. kødbenene er også til slidte..
    - jeg kender ikk til 2.0´erne. men den jeg kender og har hørt fra mener de er for sløve. jeg er enig. har prøvet 2.0 st.car- det er faktisk kun rené L jeg har hørt der tilfreds med den. - jeg siger ikk det er en dårlig motor. den er meget holdbar. bare meget sløv.
    - mit råd er og finder en 2.5 V6 GL st.car. helst fra efter ´96. dem fra før en som regl rustne generalt.. - den fra efter´96 har fået en mindre facelift bestående af et fede rat og andre småting..
    generelle fejl på V6´erne: utætte manifolde, tæningsmondulet kan drille lidt. olie spild fra mellem motor og gearkassen (en o-ring til krumtaben)

Men en omega er en fantastisk bil. pålidlig. komfortabel. rumlig. ja og så videre.. vil klart hellere have omega frem for en sur mercer eller bmw fra samme årgang. du får meget mere udstyr og mere nu modens bil designmæsigt..

hva forsikring angår er det bare og finde det billigste. jeg som kun elitebillist giver jeg 7400,- helårligt gennem mit forsikring. om det er en mv6 3.0.. men vægt afgiften en lidt værre. min koster 7500,- helårligt. kunne forstille mig en 2.5 v6 GL st.car koster en 5500-6200,- min gamle sedan kostede 5000,- nemlig. ved sq ikk hvor meget mere den veje i forhold til.. lige en ting mere. GL er den billige og "skrabet model" og CD er "udstyrs modellen" og CD´ eren er dyere i både vægtafgift og forsikring.. bare så du ved det :o)

Kommentér på:
Erfaringer med Opel Omega

Annonce