Lak skader på '98 Toyota Avensis? {{forumTopicSubject}}
Det viser sig, at jeg åbenbart har et skjult talent, hvad angår at få lak skader til at opstå..
Grundet kørsel på bla. motorvej under ombygning med løse sten og lignende, er jeg derfor nu blevet belønnet i form af en del små hvide stenslag i den mørkegrønne lad foran omkring lygterne, samt på kølerhjelmen. På en eller anden måde, har jeg også fået skrabet noget sort maling på siden af venstre fordør, aner ikke hvordan, men kan bare se at døren har været i kontakt med noget metal
Nu er spørgsmålene så, om hvorvidt man kan bestille sådan noget speciel lak (mørkegrøn og sort) til netop denne årgang på nettet eller om man er nødt til at køre omkring en Toyota forhandler's værksted for at købe det der og samtidig om jeg kan forvente at slippe godt fra at udbedre sådan noget lort selv eller om det er klogere at kontakte en autolakerer, som jeg ingen idé har om hvad vil tage for sådan en behandling.
Nogle gode råd, erfaringer og lignende?
-Thomas
jan 2007
Følger: 69 Følgere: 61 Biler: 4 Emner: 38 Svar: 878
mar 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 178 Svar: 1.601
mar 2008
Følger: 1 Emner: 39 Svar: 147
Toyota værkstederne har en åbningstid, som umiddelbart gør, at det er et problem for mig at nå forbi et i løbet af hverdagene, pga. min arbejdstid.
Noget andet jeg glemte at stille som spørgsmål til dem som har prøvet lignende:
Kan man bare rense og male og så er alt godt eller skal det være over 20 grader i vejret? Jeg vil jo helst undgå, hvis jeg selv maler, at det løber eller generelt bliver grimt.
Lak skader på '98 Toyota Avensis?