{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bagklapåbner udgang på magicar 110as
  • #1   13. apr 2009 måske plus og minus.. men aner det faktisk ikke... bare et foreslag

  • #2   13. apr 2009 Uhh.. Jeg har installeret samme alarm i min bil, jeg mener hvis du kigger i manualen at det er en potentienfri kontakter som bliver aktiveret (altså de to ledninger bliver kortsluttet når du aktiverer bagklapsåbneren)... Så du giver altså din bagklapsåbner konstant minus, og så sætter du en plus på den ene ledning og den anden hen til plussen på din bagklapsåbner.. Så når du aktiverer får bagklapsåbneren jo 12v smiley
    Men jeg kan lige tjekke det efter senere i dag.


  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.552
    #3   13. apr 2009 Der er 2 forskellige "Trunk" ledninger, fordi alarmen kan håndtere 2 forskellige elektriske åbningssystemer.

    Hvis du kigger i installationsvejledningen vil du kunne se den forklaring magicar giver, det er tydeligt at den er oversat til engelsk rigtig dårligt og derfor fatter man ikke ret meget af hvad der menes.

    Du er nød til at bruge et måleinstrument, og finde ud at hvilken ledning der giver 12V+ i aktiveringsøjeblikket.
    Denne ledning ville jeg så, hvis det var mig der skulle lave det, tilslutte til et relæ der skal trække aktuatoren til bagagerummet.
    Dette bør man gøre, fordi alarmens udgang sandsynligvis ikke kan trække ret mange mA og derfor nemt bliver overbelastet og futter af.


  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.552
    #4   13. apr 2009 Brian J

    Som jeg læser brugsforvirringen, så er det ikke en potentialfri kontakt, men det er satme også svært at tyde det der "Engelsk" det er skrevet med smiley

    Men måleinstrumentet kan afsløre det smiley


  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.552
    #5   13. apr 2009 Nu har jeg lige siddet og prøvet at læse instruktionen igen, med koreansk/engelsk accent. Så forstår man nogle gange det hele meget bedre smiley

    Hvis din bagagerumsåbner er + styret, så skal du forbinde sort/rød (trunk power) til en 12V+.
    Og den sorte (trunk) til åbnerens pluspol. Åbneren skal have en fast minus.

    Er åbneren minusstyret, så skal sort/rød til stel, og den sorte til åbnerens minuspol. Åbneren skal så have fast 12V+.

    Så det Brian skrev, var fuldstændigt korrekt: Bagagerumsåbneren i alarmen er bare en potentialfri kontakt. smiley

    Du bør dog stadig lade alarmen trække et relæ og lade dette relæ trække åbneren. Går åbneren istykker på en eller anden måde, er det kun relæet der risikerer at gå kaput - og det er en del billigere end en ny alarm smiley


  • #6   13. apr 2009 Tak for det martin og brian.

    Squ rart at der er nogle som er inde i sagerne smiley

    Det eneste der undrer mig lidt er at der på den SORTE ledning er fabriksat en 10a sikring.

    Derudover er åbneren v bagage rummet er Plus styret,satte strøm direkte fra batteri igår,og det fik åbneren til at trække som den skulle.

    Evt. nogle ideer om hvor jeg skal montere de enkelte ledninger på et relæ som ser sådan ud.

    kl 86:
    kl 85:
    kl 30:
    kl 87:


  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.552
    #7   13. apr 2009 Klemme 85/86 er relæets spole, 30/87 er kontaktsættet.

    Når alarmens sorte ledning er sikret med 10A, betyder det at kontakten i alarmen ikke kan tåle mere end 10A. Det er temmelig meget, ihvertfald nok til at trække en bagagerumsåbner.

    Alligevel ville jeg montere relæet. Jo mere forbrug, jo mere slid på kontaktsættet. Et relæ bruger mindre strøm end åbneren, dermed mindre slid på alarmens kontaktsæt. Og det er lig længere levetid.


  • #8   13. apr 2009 Martin K.

    Så er ledninger monteret som du skrev 11.43

    Og alt virker perfekt smiley

    Tak for hjælpen do.


  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

    Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.552
    #9   13. apr 2009 No problemo smiley

Kommentér på:
Bagklapåbner udgang på magicar 110as

Annonce