652 visninger
|
Oprettet:
Bagklapåbner udgang på magicar 110as {{forumTopicSubject}}
Nogle der ved hvorfor alarmboxen har 2 ledninger på "trunk" udgangen en sort m.rød stribe og en sort, kan det muligvis være et indbygget relæ. Og kan jeg bruge den ene ledning som styrestrøm???
nov 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 271
apr 2004
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 3 Emner: 210 Svar: 492
Men jeg kan lige tjekke det efter senere i dag.
dec 2002
Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.552
Hvis du kigger i installationsvejledningen vil du kunne se den forklaring magicar giver, det er tydeligt at den er oversat til engelsk rigtig dårligt og derfor fatter man ikke ret meget af hvad der menes.
Du er nød til at bruge et måleinstrument, og finde ud at hvilken ledning der giver 12V+ i aktiveringsøjeblikket.
Denne ledning ville jeg så, hvis det var mig der skulle lave det, tilslutte til et relæ der skal trække aktuatoren til bagagerummet.
Dette bør man gøre, fordi alarmens udgang sandsynligvis ikke kan trække ret mange mA og derfor nemt bliver overbelastet og futter af.
dec 2002
Som jeg læser brugsforvirringen, så er det ikke en potentialfri kontakt, men det er satme også svært at tyde det der "Engelsk" det er skrevet med
Men måleinstrumentet kan afsløre det
dec 2002
Hvis din bagagerumsåbner er + styret, så skal du forbinde sort/rød (trunk power) til en 12V+.
Og den sorte (trunk) til åbnerens pluspol. Åbneren skal have en fast minus.
Er åbneren minusstyret, så skal sort/rød til stel, og den sorte til åbnerens minuspol. Åbneren skal så have fast 12V+.
Så det Brian skrev, var fuldstændigt korrekt: Bagagerumsåbneren i alarmen er bare en potentialfri kontakt.
Du bør dog stadig lade alarmen trække et relæ og lade dette relæ trække åbneren. Går åbneren istykker på en eller anden måde, er det kun relæet der risikerer at gå kaput - og det er en del billigere end en ny alarm
dec 2005
Følger: 21 Følgere: 24 Biler: 4 Emner: 102 Svar: 583
Squ rart at der er nogle som er inde i sagerne
Det eneste der undrer mig lidt er at der på den SORTE ledning er fabriksat en 10a sikring.
Derudover er åbneren v bagage rummet er Plus styret,satte strøm direkte fra batteri igår,og det fik åbneren til at trække som den skulle.
Evt. nogle ideer om hvor jeg skal montere de enkelte ledninger på et relæ som ser sådan ud.
kl 86:
kl 85:
kl 30:
kl 87:
dec 2002
Når alarmens sorte ledning er sikret med 10A, betyder det at kontakten i alarmen ikke kan tåle mere end 10A. Det er temmelig meget, ihvertfald nok til at trække en bagagerumsåbner.
Alligevel ville jeg montere relæet. Jo mere forbrug, jo mere slid på kontaktsættet. Et relæ bruger mindre strøm end åbneren, dermed mindre slid på alarmens kontaktsæt. Og det er lig længere levetid.
dec 2005
Følger: 21 Følgere: 24 Biler: 4 Emner: 102 Svar: 583
Så er ledninger monteret som du skrev 11.43
Og alt virker perfekt
Tak for hjælpen do.
dec 2002
Bagklapåbner udgang på magicar 110as