{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
725 visninger | Oprettet:

Lovlig stripning af kabine. {{forumTopicSubject}}

Er pt. igang med at strippe en kabine til et trackday projekt og kommer så til at tænke på hvorvidt det er lovligt at strippe hele instrumentbordet. og bare montere et lille aluplade med speedo, osv. bag rattet. Bilen skal stadig være lovlig til gadebrug.

Hvor vidt må man gå, når man prøver at lette en bil?..

Den får bur, og har så hørt at når den er afstivet af buret, må man skære andre plader ud og bore huller for at spare der.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lovlig stripning af kabine.
  • #1   19. apr 2009 du må gerne stribbe din bil indvendig bare du ikke fjerner airbag og andet sikkerheds udstyr. men tror ikke du må skære den i stykker (fjerne plade) men skrab den for tekstyl i bunden det ved jeg min svigerfar gør i hans bane racere da det vejer godt til

• #2   19. apr 2009 Uden at vide det, så tror jeg sku ikke du må ændre karossen selvom der er bur i bilen. Men why the fuck skal den stadig være lovlig til gadebrug? Biler som er bygget til trackday er sjældent behagelige at kører i til hverdag.

• #3   19. apr 2009 hehe hvis du kan få en sojlebormaskine ind i din ¨bil så er det en go ide at bore huller elllers er det jo så små huller og de plader at skære af er også så tynd at vægten af det du fjerner er så lille.

thomas

• #4   19. apr 2009 har efterhånden set på nogle stykker, rally biler og undrer mig lidt over at stort set alle beholder hele instrumentbordet??.. hvorfor i en sport hvor selv den mindste ting tæller, har man ikke lavet noget custom instrumentbord, kun ved føreren?

• #5   19. apr 2009 Allan =SSJ= S ... fordi jeg 'vil have muligheden for, hvis jeg får lyst, at trille en tur ud på de danske landeveje smiley

• #6   20. apr 2009 instrumentbord i rally: fordi jeg gerne vil have varme til min forrude.. det er jo ikke altid højt solskin vi køre i.

bore huller må du ikke, men undervurder heller ikke værdien af de små vægt fordele... fjerner du 100gram 10 steder snakker vi pludseligt 1kg i vægt.. har du så fjernet det kg foran i bilen, kan du nu rive et ekstra kg ud bagi bilen (f. eks. en liter mindre benzin) uden at miste balancen, og vupti er besparelsen vokset til 2kg

start med at finde dig et mindre batteri og smid det om bagi, der er MEGET vægt at hente der.

• #7   24. feb 2014 Ved det er et gammelt forum, men hvor meget, kan det realt mærkes når en kabine strippes?

Kommentér på:
Lovlig stripning af kabine.

Annonce