{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
717 visninger | Oprettet:

Køb af bil. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen!

Jeg skal muligvis købe ny bil. Jeg har et par spørgsmål. Bilen som jeg skal købe er ved en privat mand. Bilen koster 130.000, men den skal ned i pris. Manden som har den til salg har stadig restgæld i den. 200.000 kr d. 08-02-2001 og udlæg på 15000 d. 21-11-2002 Hvordan fungere det, så jeg ikke hænger på hans gæld. Jeg skal vel havde et bevis fra hans bank at hvis bilen nu bliver solgt til 110.000 kr og de bliver overført til banken er de tilfreds og så hænger jeg vel ikke på hans gæld mere eller hvad?
Når man skal havde prøveplader ved motorkontoret, er det så nok at bare havde en kopi med at registreringsattesten eller skal det være den originale?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af bil.
  • #1   30. dec 2003 Uha en gæld (hvordan kan det komme så vidt?)

    Sørg for at bilen bliver slettet fra bilbogen inden du får den over i dit navn! Ejeren må flytte gælden fra bilen til sig selv. Der må ikke være registreret nogen som helst gæld/pant i bilen, når den kommer over i dit navn.


  • #2   30. dec 2003 Tak for svar Mikkel L.

    Jeg har skrevet en Slutseddel ud fra bilbasen og hvis sælger skriver under på at bilen sælges uden restgæld, så kan køber vel ikke holdes ansvarlig for sælgers restgæld eller hvad?


  • #3   30. dec 2003 Jo for satan, det hjælper ik at du bare sætte kryds i den slutseddel....!!! Du ska ha et brev fra banken, at du ik hæfter for rest gælden... Med to underskrifter på, ligesom en bankcheck... Har købt en del biler hvor der har været restgæld, men man ska ik nare mig smiley

  • #4   30. dec 2003 Det er et kæmpe tovtrækkeri, hvis du køber den med gammel gæld.

    Bilen står sikkert i bilbogen. Derfra skal den fjernes INDEN den overgår til dit navn. Hvordan ejeren fjerner den, må han om. Som Christoffer skriver; tag kontakt med banken, hvor gælden er. Meget vigtigt.


  • #5   30. dec 2003 Hvorfor har du også gjort det...?

  • #6   30. dec 2003 Sælger vil få et brev fra hans bank vedr. restgælden og så vil min bankdame lige se det igennem og kontakte sælgers bank. Så det hele er på plads.

    PS. Når man skal havde prøveplader ved motorkontoret, er det så nok at bare havde en kopi med at registreringsattesten eller skal det være den originale?


  • #7   30. dec 2003 Bankdamen på jo også lave lidt for alle de renter jeg betaler ;o)

    Tak for hjælpen og skrive endelig videre hvis I har nogle gode råd.


  • #8   3. jan 2004 Du skal medbringe den originale reg.attest til motorkontoret...
    Tillykke med den

    Godt nytår


  • #9   4. jan 2004 Tak Tak. Nu skal papirerne bare lige komme i orden fra hans side af og så den min! :o) Fik den rigtig billigt :o)) Jo Jo. Det er selvfølgelig Ford igen. IT TAKES A FORD TO BEAT A FORD!

Kommentér på:
Køb af bil.

Annonce