{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.120 visninger | Oprettet:

løsne håndbremse - udrykkerleje..? {{forumTopicSubject}}

hvordan løsner jeg håndbremsen mere endnu? har løsnet bolten oppe ved grebet alt jeg kan, men den er stadig for stram, sidder der andre mekanismer der løsner bar lidt..??

Mit udrykkerleje er begyndt at skratte, brokke sig lidt i første og andet gear, men er der noget man kan gøre for at ordne det lidt, uden at pille hele gear kassen af, for magter ikke selv at skille det hele af.. nogle der har ideer??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  løsne håndbremse - udrykkerleje..?
  • #1   22. apr 2009 ude i din bagbremse sidder der højst sansyneligt en justeringsanordning (hvis du har tromler bagpå)

• #2   22. apr 2009 mener din polo har samme bremser som golf.... der sidder et såkaldt "juletræ" som justering.... en lille plade med hul i... så en lille flad skruetrækker ind i hullet ogtryk lidt opad smiley så skulle den være der

• #3   22. apr 2009 Hvordan er din håndbremse for stram?

Ulykkerleje?? Nej, det lyder mere som synchromesserne eller lejerne i snurekassen der er færdige..

• #4   22. apr 2009 Martin R - En plade med et hul i? Hvad i alverden snakker du om. Man løsner bremserne ude ved hjulene i gennem bolthullerne i bremsetromlen! Men det vil jeg så ikke gøre da det vil få din bil til at bremse skævt bag på. hvis du mener din håndbremse hænger så er det på med nye håndbremse kabler og så lige smøre bakkerne op nu når det er skilt ad bag på.

• #5   22. apr 2009 ikke en plade så smiley en stang smiley hehe som der er et hul i... inde ved bakkerne... sårn er det ihvertfald på golf 2.. og mener det er samme bremser

• #6   22. apr 2009 har skiftet håndbremse kabel, og nu kan den kun trækkes 1 hak "op" inde i kabinen, ville gerne den kunne trækkes 2-3 hakker..

Er 90 % sikker på det er udrykkerlejet, da jeg har fået skiftet gearkassen tidligere, men der var lang ventetid på lejet så besluttede at ordne det gamle leje ved at pudse og smøre osv. .. men hvis der lige fandtes et lille tricks ville det være kanon.. ;D

• #7   22. apr 2009 mener at dit udrykkerleje sidderude for enden af gearkassen mod førersiden.... inde bag et lille låg

• #8   22. apr 2009 jamen er du sikker på du løsner kablet det rigtige sted så? smiley
    - Hmm, hvis det kun er i 1. og 2. gear så vil jeg mene det er selve kassen den er galt med og ikke udrykkerlejet

• #9   22. apr 2009 Martin - Nej det gør den ikke..
    - Den sidder inde i koblingshuset, kassen skal af for at skifte det

• #10   22. apr 2009 så det ikke samme motor som i g2 smiley var lidt et sats

• #11   22. apr 2009 okaii.. tror jeg lader mekkeren om den sag, har jeg ikke lige forstand på .. eller nok forstand på.. men må lige kigge lidt mere på håndbremsen i weekenden når jeg har en garage at ligge i .. men thanks boys...

• #12   22. apr 2009 Dit udrykkerleje vil du ikke kunne høre når du kører. Det eneste tidspunkt du vil kunne høre det leje ,er når bilen står i tomgang med sluppet kobling.

HVis den larmer i 1. og 2. gear, er det gearkassen den er gal med.

Kommentér på:
løsne håndbremse - udrykkerleje..?

Annonce