{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.072 visninger | Oprettet:

Peugeot 106 / 306 Diesel - Erfaringer {{forumTopicSubject}}

Har lidt haft dette oppe, men prøver lige med et specifikt emne om det nu ... Går og kigget lidt på en Peugeot 306 fra 1994 som koster godt og vel 30K, og vil gerne høre erfaringer med deres Diesel motorer - Altså i dette tilfælde 1.9 70 HK ...
Der står den kun kører 15.4 på literen og syntes det lyder af meget lidt når jeg ser på Golf Diesel som jeg også kigger på og sammenligner lidt med... Ting som om man skal holde fingerne væk når de har kørt 300K km eller generelle andre problemer - Fx. om det er en dyr bil at holde i drift som 18 årig ...

Valget står nemlig lidt imellem en 106 / 306 Diesel eller en VW Golf 2 TD / GTD så vil da høre hvad folk foretrækker ... Golfen kan fint køre 20 km / l ved jeg, men syntes bare at det ser ud til at man før mere bil for pengene ved Peugeot men gør man også det i længden ?

VW Golf 2 TD / GTD vs. Peugeot 106 / 306 Diesel ...

Hvad ville i vælge og jeres begrundelser ?


Kommentarer på:  Peugeot 106 / 306 Diesel - Erfaringer
  • #1   27. jun 2005 jeg ville helt klart vælge 306'eren, det kan godt være den ikke går så langt på literen, som golfen, men for det første er bilen jo en del pænere, min personlige erfaring er at Peugeots dieselmotore er en del kvikkere og mere holdbare en Golf'erne, og så vidt jeg ved er udstyrs niveauet i sådan en Golf ik ret højt (ved jeg så ikke om det er)
    desuden har Golf'erne mere tendens til at ruste end Peugeot...

    hvis du kigger på en 306'er fra 94 skal du lige tjekke venstre c-stolpe, og se om der er rust i den, hvis der ik er det, burde der umiddelbart ik være noget nogen steder...

    håber det hjalp dig ldit i den rigtige retning smiley


  • #2   27. jun 2005 Alt brug bar info er noget jeg kan bruge smiley

    Nu er det nok også fordi jeg mest kender til VW og ved hvordan de er ... Både med billige reservedele og hvor lang de kører på literen osv ..

    Undre mig bare lidt over at sådan en relativt lille bil ikke kører meget mere en 15 km/l med en diesel kværn ..
    Syntes også selv at sådan en 306 er en pænere bil og ser også ud til at man før noget mere for pengene, også grundet at de er noget nyere ...

    Men vil gerne høre alle erfaringer .... Er sådan nogle dyre at holde i drift ( Reserve dele ) og hvad man nu ellers kunne få brug for at vide om første gang køber ved et "nyt" bilmærke ...


  • #3   27. jun 2005 Ville vælge Golf'en når vi snakker diesel maskiner.. smiley

  • #4   27. jun 2005 Virkelig ikke flere Peugeot folk herinde ?

  • #5   31. jul 2012 Min fatter køre forresten i en Peugeot 106 1,5 diesel,, som bare køre derud af,, den køre over 20 km literen med en dieselpumpe der er utæt

Kommentér på:
Peugeot 106 / 306 Diesel - Erfaringer

Annonce