{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjulspind ?
  • #1   26. apr 2009 Koblingen kommer ikke til a leve længer af det hvis det er det du tænker på smiley

• #2   26. apr 2009 På forhjulstrukne biler ryger der en gearkasse ved det i ny og næ.

• #3   26. apr 2009 ja der ryger lidt koblinger og lidt gearkasse i ny og næ så hvis ikk du har pengene så lad hver med og lave for meget af det smiley

• #4   26. apr 2009 Tror det slider på dæk, kobling, trækaksler og ikke mindst ens omdømme... hjulspin er lidt pinligt i mine øjne og kunne kompencere for noget man mangler et andet sted...

Ved godt jeg lyder gammel og tør.. er jeg måske også smiley

• #5   26. apr 2009 difrantialen har slet ikke godt af det, med mindre du har godt spær på.. træk aksler har bestemt heller ikke godt af det heller. og ja din kobling bliver os slidt hår på!

• #6   26. apr 2009 Den gearkasse kan også ryge bå en baghjulstrækker.

Regn med at det slider på alt der bliver belastet.

• #7   26. apr 2009 Hvis du tænker på brændere, så har det kostet mig et par bagtøjer på e21eren som så er blevet svejst indtil jeg fik fat i et ordentligt originalt spær bagtøj (:
    Jeg vil sku hellere slide min bil ved at riste lidt gummi i ny og næ og ta sådan en "ryger" end benytte mig af alverdens andre rusmidler og slide på at tvinge bilen over 200 i timen det tro jeg er ca samme slidtage bare på andre dele i bilen...
    Men det er jo også et spørgsmål om hvordan man gør det.

Hvis du ikek kaster koblingen fordi du mangler moment så slider du ligeså meget på en brænder som ved at trække en tung trailer dog uden at raspe dækkene ned..

• #8   26. apr 2009 100% koblingen ryger hurtigere

• #9   26. apr 2009 Ville også mene at det kommer meget an på hvordan man gør, og hvilken bil det er...

Men, det slider i hvert fald ikke kun på dækkene, de færreste biler er jo ligefrem bygget til at lave brændere og hjulspin...

• #10   26. apr 2009 Hans KJ:
    ALT slider jo på bilen.
    Ka ikke se at det sku slide mere på bilen at slæbe på en stor tung anhænger op af en bakke end at den laver en brænder..

Efter min teori burde en hurtig start lige på grænsen til hjulspind gi det samme slid som en brænder.
    Det er samme belastning, og når først hjulet spinder rundt, så er det kun hjulet der blir slidt, mens drivlinien blir slidt som hvis den kørte med belastning ved acceleration/op af bakke/med læs på osv.

• #11   26. apr 2009 Den bil det endeligt skulle være i er en Toyota Carina II 1.6 Xli. Ja den er forhjulstruken.
    Sidst jeg lavet det var det rent hjulpind uden at bilen hoppede. Men jeg kunne da godt finde på at lave lidt hjulspind over et lyskryds ?

Er det noget der slider volsomt meget på motoren ?
    Men dækende kan jeg altid få skiftet

• #12   26. apr 2009 Du vil skifte dækkene før du opdager noget er blevet "slidt" pga hjulspind..
    Enten går det til, eller også slider det bare lige x% lidt mere end alm kørsel.
    Men går du op i slidtagen¨og er bange for det, bør du nok holde dig fra det...

• #13   26. apr 2009 Cawdy, vi er enig... Men noget slider jo mere end andet... Altså ser vi vel i forhold til almindelig gadekørsel...

Selvfølgelig slider det mere at trække et tungt læs, ligesom det gør at sætte hurtigt igang som du beskriver...

Men for de fleste bliver en lille gang hjulspin jo til enten et ordentlig huk og en hoppende bil, eller den æder det i koblingen...

• James H
    James H Tilmeldt:
    dec 2016

Følger: 1 Svar: 1
    #14   10. dec 2016 Min Suzuki Swift gilder rundt..... En hurtig start i et lyskryds, og jeg laver hjul til halvvejs inde i 2.Gear... uden at jeg prøver på det.... Smadrede mit svinghjul helt ved at lave hjulspin lige da jeg fik bilen.

Kommentér på:
Hjulspind ?

Annonce