{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bilforhandlers fortjenste
  • #1   27. apr 2009 vel ca 50%. smiley Måske 60.

• #2   27. apr 2009 og det er uden grøn afgift.

• #3   27. apr 2009 Meget meget lidt... tit og ofte går en salgsafdeling i minus eller så går den i nul... Det er sjælent man tjener de store beløb..

• #4   27. apr 2009 man tjener ikke det ville på nye biler.... det som giver overskyd er rep. service og mer salg

• #5   27. apr 2009 derimod brugte biler tjener de rimelig godt på. fx. min micra gav jeg 45 tusind for ved forhandler, den dag han fik den ind. vi kendte ham der havde bilen før. og forhandleren ville sætte den tilsalg for 70tusinde.

• #6   27. apr 2009 Dennis P, hvad snakker du om???

Du mener altså at en forhandler tjener 100000kr på en ny bil til 200000kr uden afgift?

• #7   27. apr 2009 Dennis>> Kan fortælle at på billigere biler er fortjenesten ikke sjældent mellem 5000-10000 kr på en god dag. Når sælgeren så sælger bilen med financiering, får de procenter af det osse, men det er ikke en guldgrube med nye biler, som du åbenlyst tror.

• #8   27. apr 2009 Minimumsavancen for forhandling+importør er 9 %. Så oftest tjener forhandleren 4 % af bilen værdi inden der gives rabat.

En ny Mazda 6 er der nok omkring 40.000 i avance på, men der gives jo oftest en stor rabat - så fortjenesten er meget lille.

• #9   27. apr 2009 Skulle selvfølgelig stå forhandler+importør er sammenlagt 9 %.

• #10   27. apr 2009 jeg vil nu forslå dig at ringe til en forhandler og høre hvad de i gennemsnit tjæner i % på salg af ny bil, jeg tror ikke der er så forbandet mange her inde der kan give et bedre svar, end hvis du har snakket med en fra en forhandler, så kan du også give reference der faktisk har lidt betydning for din opgave.

Jeg ved ikke selv hvor mange % der er fortjæneste på, men den er heller ikke den samme i dag, som den var for 1½ år siden, krisen har gjort at priserne på bilerne er dalet og må derfor også formodes at fortjænesten er faldet også.

Så jeg vil helt klart anbefale at ringe eller gå ud personligt og snakke med en salgschef eller med ejern.

• #11   27. apr 2009 hehe hvis en forhandler fik 50% i fortjæneste, ville der sgu nok ikke være så mange der er i økonomisk krise, bilbranchen er en af dem som lider størst under den nuværende økonomiske krise.

• #12   27. apr 2009 Haha...!!!
    Dennis P du har styr på det.
    Hvad snakker du om med 50-60 % det hele kommer meget an på hvilken bil der skal i bytte og hvilken bil der skal sælges. jo større de er jo større avancer har forhandleren.

Kommentér på:
Bilforhandlers fortjenste

Annonce