{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
682 visninger | Oprettet:

ang. inreg. i andet EU Land og så DK? {{forumTopicSubject}}

Hej bg

nu jeg ved at bygge en astra op med en C20xe motor, og turbo og andre sjove ting .. men det jo ikke noget jeg kan få synet i dk, uden at smide RIGTIGT mange penge på bordet .. 70.000 for en test i tyskeland.. og en test ang. larm til 25.000 hvis jeg har forstået rigtigt ??

Men så har jeg en go buddi, der snakkede om at jeg måske kunne få den indreg i svergie i 3-4 måneder.. og så få den godkendt her i dk uden at få de 2 test ?..

Er der andre der kender noget til det her ? ..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ang. inreg. i andet EU Land og så DK?
  • #1   27. apr 2009 der er en skrøne det har været oppe før både her og vmax var det vidst

• #2   27. apr 2009 den holder desværre bare ikke. ville ellers være dejligt hvis man så nemt kunne slippe igennem.

• #3   27. apr 2009 Taget fra Fstyr.

§ 17. Brugte køretøjer, der ikke tidligere har været registreret her i landet, og som
    har været registreret i mindst tre måneder i udlandet, kan dog synes og tages i brug
    uden godkendelseserklæring, hvis det pågældende køretøj er i nøje overensstemmelse
    med en tidligere udstedt STANDARDTYPEGODKENDELSE, anmeldt EF-typegodkendelse
    eller typegodkendelse. Det samme gælder for køretøjer, der tidligere har været
    registreret efter de særlige regler om forsvarets eller redningsberedskabets køretøjer.
    Synsvirksomheden afgør, om køretøjet er i nøje overensstemmelse med den af
    fremstilleren medbragt godkendelse. Der skal være fuld overensstemmelse mellem
    godkendelsen og køretøjet henholdsvis mellem godkendelsen og de tekniske oplysninger
    på køretøjets udenlandske registreringsattest. Alene den på den udenlandske
    registreringsattest angivne egenvægt eller køreklar vægt samt antal sidde-
    /ståpladser må afvige fra de på godkendelsen angivne.
    Alternativt kan der ved synet medbringes skriftlig bekræftelse fra indehaveren (fabrikanten
    eller dennes repræsentant) af godkendelsen om, at det pågældende køretøj
    (stelnummer) er omfattet af den angivne godkendelse.

• #4   27. apr 2009 hvordan vil i få sådan en tunet bil godkendt ?

• #5   27. apr 2009 der er mig bekendt kun en vej og det er den dyere

• #6   27. apr 2009 Betale afgiften, eller tune den lovligt smiley

• #7   27. apr 2009 enten skal du kende en synsmand der vil fuske. Eller så skal bilen laves standard inden syn.

• #8   27. apr 2009 Ja, desværre.
    Staten gør jo ALT hvad der står i deres magt for at gøre det surt, mht. afgifter o.l.

• #9   27. apr 2009 ja eller få den godkendt med C20xe motoren, og så bare smide turbo på og hygge mig smiley indtil jeg bliver stoppet :)..

Vil opel danmark give godkendelses papir på en C20LET motor ? .. for syns hallen lægger sku ikke mærke til om der er kommet større turbo og andre knaster m.v. :D...

• #10   27. apr 2009 ja og 100.000 for diverse test's .. NO WAY!

• #11   27. apr 2009 Du kan ikke bare betale extra afgift..

• #12   27. apr 2009 Ved i hva ..

Danmark er et fucking rådent land!

• #13   27. apr 2009 nej skal jo have en godkendelse fra opel at bilen kan klare sådan en motor plus hva der evt. skal laves om .. (ved at bagbroen skal skiftes).. og så betale afgiften op til en c20xe .. da bilen er udgivet med en c20xe er det ikke et problem at skifte til sådan en..

men astra F er jo ikke udgivet med en c20let.. og derfor ved jeg ikke om man kan overtale opel til at smdie disse papir på bordet .. på sådan en motor..

• #14   27. apr 2009 få opel til det. det kan man ikke som alm. person det er bare u muligt

• #15   27. apr 2009 Du får ALDRIG Opel til at give dig en sådan TÜV-godkendelse eller hvad det nu er de hedder. De vil ikke lægge navn til sådanne modifikationer. Desværre, du må flygte til vores nabolande, så kan ALT jo lade sig gøre smiley

• #16   27. apr 2009 nej os det jeg vil smiley .. kender flere der har fået hjælp af opel til at få godkendt skift af motor på en c16nz til c20xe..

nogen der ved hvad en PARAGRAF 21 ERKLÆRING er ?

• #17   27. apr 2009 Spørgsmålet er ikke om der er papirer på motoren er lavet til bilen men om karosseriet og bremserne er godkendt til de nye hestekræfter. Det letteste er nok at spørge på OpelPower.dk de ved det med garanti bedre smiley

• #18   27. apr 2009 Så hvidt jeg har forstået, må man godt udskifte motoren i sin bil, til en der er større, HVIS blien er udgivet fra ny af med sådan en motor i sammen model .. og en ASTRA F GSI 16V har en c20xe motor .. så derfor må jeg godt skifte min motor ud med en c20xe, men så er der nok nogle ting jeg skal skifte os for at få den til at ligne en c20xe.. som f.eks. der skal skive bremser bag i ..

• #19   27. apr 2009 Det er rigtigt, du kan ligge en motor i den er fabrikeret fra fabrikken med, er det under 20% forøgelse i hk skal der ikke betales afgift af ombygningen. Krav for ombygningen er dog at bremser og undervogn er godkendt til den nye motor.
    MEN da c20let ikke er lavet fra fra frabrikken til Astra F skal du først have godkendelsespapirerne fra Opel at karosseriet er godkendt til de (170?) hk motoren yder og at bremserne ligeså er.

• #20   27. apr 2009 204hk laver en c20let ..
    150 laver en c20xe ..

men kan se der flere herinde der har fået synet en c20let motor smiley .. eller så har de bare puttet den derned smiley

• #21   3. nov 2010 jeg er i samme båd har også en astra der skal synes med en c20xe turbo, har du fået din igenmem systemet?

Kommentér på:
ang. inreg. i andet EU Land og så DK?

Annonce