{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.235 visninger | Oprettet:

Airbag i rattet og regler / Forløb. {{forumTopicSubject}}

Jeg har en sådan fin opel.. Hvori der er airbag i rettet, som det eneste sted på bilen..

Jeg har haft overvejet at sætte et fedt sportsret i.. men er lidt meget bekymret/usikker på hvad der kan ske efterfølgende... hvis man bliver kaldt til syn/ elg.

Man må ej rode i airbag halløjet , har jeg ladt mig fortælle er strengt forbudt..

Man bliver stoppet, de finder ud af, at der faktisk burde sidde et airbag i rattet.. hvad sker der ?... bliver bilen kaldt til speciel behandling ved opel fabrikken igen, fordi nogen har været henne og fuske med airbag ?
Og hermed at bilen intet længere kan betale sig, for andet end at skrotte, da det er dyrt at få lavet igen ?..

Eller hvorn hænger det sammen, nogen der måske har prøvet det før ?.. kunne vildt meget godt tænke mig et sportsret i min bil.. istedet for et standard opel.. men jeg vil være sikker på min sag, for ikke at dumme mig, mere end højst nødvendigt.

Håber på en fed brugbar, feedback!.

MVH. T R

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Airbag i rattet og regler / Forløb.
  • #1   27. apr 2009 Er bilen født med airbag i rattet skal der også være det i det rat du eftermonterer

• #2   27. apr 2009 En ting er udseendet, men ville da aldrig fjerne en airbag, da det er en dejlig sikkerhed at have..

• #4   27. apr 2009 Fanme da også snotdumt at fjerne en airbag!

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #5   27. apr 2009 ~ Ryger´en ~
    Ikke helt korrekt smiley
    Har selv skrevet og spurgt f-styr om reglerne på det punkt, og er bilen fra før juni 1998, så må du gerne skifte til et rat uden airbag, så længe der er godkendelse på rattet OG nav.!

• #6   27. apr 2009 Bilen er født i 94. airbagen sidder kun i rattet.. og det er alt hvad der er.
    Mikkel T:
    Personligt synes jeg intet godt om airbag. har både hørt skidt og godt.

...
    Tænkte bar på om den så skulle godkendes gennem opel/vauxhall fabrik elg. og godkendelses papirer on 'n' on pga. den konstruktive ændring, ..

Og jeg har da tænkt mig at knalde det normale ret på; Under syn. og så tilbage med sportsrettet.

men hvis det kan blive noget rigtig gejl.. med papirer og politi.. gør jeg nok ikke så meget ud af det.

Fed feedback!

• #7   27. apr 2009 Ret=rat

Airbags er vist den opfindelse, der har reddet flest menneskeliv de sidste 20 år. Og der kommer flere og flere i bilerne, netop fordi de redder liv.

Hvordan kan man betvivle airbaggens sikkerhedsmæssige egenskaber?

• #8   27. apr 2009 Jeg er ikke helt klog på området. ytre bare min mening mike F,..

Men lad os holde os til emnet. ellers så lav venligst et nyt emne. smiley

• #9   27. apr 2009 TR

Det er også fair nok... Men undersøgelser har jo vist at de redder liv... Så medmindre man sidder med majspiben i munden, så er den nok rar at have smiley

• #10   27. apr 2009 Mikkel T

Så lad mig vende det rundt og sige..!

Jeg er en af de usårlige unge trafikanter, der har det bedst med at trygge tuden i rattet, hvis der skulle forekomme en ulykke i trafikken.. ;o)

Jeg vil bare godt vide om det er muligt at have et sportsret i min bil.
    Så den kan være gennemført gejlet.

• #11   28. apr 2009 mike nu ved jeg ikke om du har prøvet at få et airbag i hovdet??
    men skal lige sige at det ikke er sjovt.. min er pillet fra netop af den årsag at jeg er så høj at jeg sider langt fra rattet og det eneste en airbag giver mig er en masse brændsår på armene..
    betvivler ikke den redder liv. jeg ønsker bare ikke at have dm aktive i min bil smiley

Kommentér på:
Airbag i rattet og regler / Forløb.

Annonce